Translate

18 Temmuz 2014 Cuma

Yüksek ateş macerası - 3. ve son bölüm

Sıtma olmadığımın kanıtı.
(Yüksek ateş macerasının ilk ve ikinci bölümleri için sayıların üstlerine tıklayabilirsiniz.)

Litrelerce kan verdikten sonra laboratuara (abartı, evet) sonuçları beklemeye başladık. Sıtma için küçük şirin şişeler içinde alınan kanların sonuçları yaklaşık bir saat sonra negatif olarak geldi. Şimdi sıra deng humması ve tifo sonuçlarını beklemekteydi. Ayrıca etkenin başka bir şey olması ihtimaline karşı kan ve idrar kültürleri de alınmıştı.

Ertesi gün deng humması olmadığım ortaya çıktı. Kocam "ben dememiş miydim!" diye şişindi.

Bir gün sonra da diğer bütün testler negatif olarak geldi.

Bu arada şavalakça bir şey oldu. Bizim Dr Şrumf, "a, bu arada ben size söylemeyi unuttum ama biz bu gibi durumlarda HIV ve hepatit testleri de yaparız. Ben de bunları yaptım. Negatifsiniz." diye orta boy bir salatalıktan beklenecek bir laf etti. Neden böyle diyorum? Çünkü HIV testinin yapılması da sonucunun verilmesi de farklı bir protokol gerektirir. Siz istemeden size bu testi yapamazlar. Adam paralamak için fazlaca yorgun olduğum için bu cümlesini "hmmm ehemmm" şeklinde geçiştirdim. Ateşime dua etsin...

Sonuç: kültürlerin hepsi negatif. Serolojik testler ve antijen testleri de öyle. Yani en olası üç tanıdan hiç biri konamadı.

Peki ne oldu şimdi? Ben hastalanmadım mı? Elbette hastalandım ve dahi 3 gün yataktan kalkamadım. Sonraki 4 gün de evden çıkmadan iyileştim. Bu arada bütün kültürler alındıktan sonra doktorlar her ihtimale (ve daha çok tifoya) karşı bir antibiyotik başlamışlardı. İstemeye istemeye onu da aldım. Çünkü bana hiç bakteriyel bir şey gibi gelmiyordu. Ama ne de olsa onlar halen hasta gören doktorlardı ve işleri buydu, ben ise 20 yıldır aile efradı dışında kimseye hekimlik taslamamıştım. Sonuçta 7 gün antibiyotik aldım, yan etki olarak ishal oldum. Şimdi de kefir içerek boşu boşuna öldürdüğüm mide-barsak kanalı bakterilerimi yerine koymaya çalışıyorum.

Ha, bu arada yarın tekrar Endonezya'ya gideceğimi söylemiş miydim? :)


Kıssadan hisse(ler): 

  • tropik bölgelere yapacağınız seyahatlerden önce mutlaka gereken aşıları öğrenin ve yaptırın.
  • Mutlaka şişe suyu için. Şişeyi kendiniz açın. Dişinizi bile şişe suyuyla fırçalayın.
  • Buz kullanmayın. 
  • Temizliğinden emin olamiyorsanız taze sebze meyveden uzak durun. Açık meyve sularından da...
  • Sıtma veya deng humması bölgesiyse uzun kollu bluzlar ve pantalon giyin. Böcek kovucu kullanın.
  • Bir de seyahatten önce mutlaka gittiğiniz ülkede geçerli acil durum sağlık sigortası yaptırın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder