Translate

14 Nisan 2014 Pazartesi

Nasıl bir ülke?


Bir hafta önce sessiz-sedasız bir kampanya başlattım. Adı "Nasıl bir ülke?"

Amacı nasıl bir ülke istediğimizi düşünmek, istediğimiz ülkenin sözcüklerle resmini yapmak.

Neye karşı olduğumuzu değil, neyin yanında olduğumuzun farkına varmak.

Gündelik yaşama ait detayları düşünmek; bunların aslında hayatımızın tamamını oluşturduğunu görmek.

Hepimizin sıklıkla kullandığı, her zaman pek de düşünmediği kavramları (demokrasi, özgürlük, hakkaniyet gibi) somutlaştırmak.

Bunun için bir Facebook sayfası açtım ve insanlardan bana bu sorunun cevabı olarak birer cümle göndermelerini istedim.

Gelen cümleleri altalta yazarken bunların kendiliğinden bir takım başlıklar altında toplandıklarını gördüm ve ayrı bir başlık halinde buraya ekleyeceğim bir liste çıktı ortaya. 

Bu liste sonlanmış değil. Aksine, sadece bir başlangıç olarak oluşturuldu. Bundan sonra bu listeye bağlı kalmak da gerekmeyecek.

Şimdi şunu yapıyoruz: 

Öncelikle Facebook'taki şu adrese gidip Nasıl bir ülke? sayfasını okuyun ve beğenin ki projeden haberiniz olsun. Sonraki basamaklar da şunlar:


  1. Bu yazıdan sonra ekleyeceğim listeye bakıyorsunuz, okuyorsunuz.
  2. Listedeki cümlelerden birini seçiyorsunuz. (Bu cümleyi sizin göndermiş olmanız gerekmiyor.)
  3. Bu cümleyi açıklayan 1 dakikalık bir konuşma hazırlıyorsunuz: ister kafanızdan, ister yazarak.
  4. Hazırladığınız konuşmadan memnun kaldığınız zaman bunu ses kaydı haline getiriyorsunuz. (Bu aşamada çocuklarınızdan, torunlarınızdan, yeğenlerinizden, eşinizden, komşunuzdan yardım alabilirsiniz.)
  5. Aman dikkat, kayıt 1 dakika olacak. En fazla 1.5 dk diyelim.
  6. Sonra bu ses kaydını bana gönderiyorsunuz.
  7. Yanında isterseniz konuştuğunuz konuyla ilgili veya ilgisiz ama mutlaka kendi çektiğiniz en fazla 4 adet de fotoğraf gönderebilirsiniz. İsterseniz... Şart değil.
  8. Ben de bu ses kaydını bir video kayıt haline dönüştürüp her hafta bir veya iki adet kaydı yayınlıyorum. 
  9. Bana ses kaydınızı gönderirken adınızı (soyadı istemiyorum), yaşınızı, eğitim durumunuzu ve yaşadığınız kenti de yazın lütfen. Bunları videoya ekleyeceğiz.
  10. Gönderdiğiniz fotoğraflarla ilgili olarak da "Bu fotoğraflar bana ait ve bunların "Nasıl Bir Ülke?" kampanyasında kullanılmasına izin veriyorum." diye yazarsanız çok iyi olur.


Çok mu karmaşık oldu? Size her türlü yardım etmeye hazırım. Bana mesaj atarsanız en kısa zamanda sizinle temasa geçerim.

Haydi bakalım
. Üşenmek yok. Birlikte istediğimiz ülkeyi tanımlayabilirsek ancak ona ulaşmak da mümkün olabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder