Translate

14 Nisan 2014 Pazartesi

Nasıl bir ülke? Liste

İşte sizden gelen Nasıl bir ülke? cevapları.

Bu liste sonuç değil, sadece bir başlangıç.

Bunlardan istediğinizi seçip ses kaydınızı yapabilirsiniz.

Ve elbette istediğiniz sayıda cümle seçip istediğiniz sayıda ses kaydı yapabilirsiniz.

Tek koşul ses kaydınız 1 dakika olacak, küfür, hakaret, ayrımcılık içermeyecek, fikirler kendinizin olacak, karşı olduğumuz şeyi değil yanında olduğumuz şeyi vurgulayacak.

Kolay gelsin...

Daha fazla bilgi için şu yazıya ve şu sayfaya bakabilirsiniz.

Günlük yaşam
1. Kendimi azınlıkta hissetmediğim ve ötekileştirilmediğim bir ülkede yaşamak isterdim.
2. Sokağa çıktığımda bana çarpmayacak, omuz atmayacak insanların olduğu ve herkesin herkese saygı duyduğu bir ülkede yaşamak 
3. Karşı düşünceye bireyin ve kitlenin saygı duyduğu ve dinlediği, dayanışmanın örgütlü ve kalıcı olduğu, mutluluk ve huzurun istisnai olmadığı bir ülke.
4. Herkesin kendini güvende ve ait hissedeceği bir ülkede
5. Hem gece hem gündüz sokaklarında kendimi güvende hissedebileceğim
6. Çocukluğumdaki gibi bir ülke
7. Yeşile ulaşmak için saatlerce araba kullanmak zorunda kalmayacağım
8. Huzur, refah, eşitlik ve tabii ki her yönden sağlıklı insanlarla dolu bir ülke.
9. Sevgi, saygı, merhamet duygularının hakim olduğu, herkese iş ve aş veren, adaletli, çağdaş, özgür yaşam sürebileceğim bir ülke
10. Çocuklarımın geleceğini düşündüğümde yüzümün gülümsediği bir ülke...
11. İnsanca yaşamanın sadece kelimelerde kalmadığı bir ülkede
12. Evden işe bisikletle gidebileceğim bir ülke
13. Medeni bir Türkiye istiyorum.
14. Tanık olduğum, duyduğum olaylar karşısında şaşırma duygumu yitirmediğim ve "bu kadarı da olamaz" demediğim, istemediğim şeyleri kabullenmek ve alışmak zorunda bırakılmadığım bir ülkede yaşamak istiyorum...
15. Herkesin işini büyük bir aşkla yaptığı,kendine yabancılaşmadığı bir ülke...
16. Canımın çektiği zaman ve yerde hiç bir şey yapmadan öylece durabileceğim bir ülke istiyorum
17. Adaleti, sağlığı ve eğitimi bütünüyle kamusallaşmış bir ülkede yaşamak istiyorum...
18. İnsanların barış içinde yaşadığı, demokratik haklarını şiddet ve baskı içermeden uygulama hakkı olduğu bir ülke
19. Empati...Sevgi ışığı...Saygı..her gün bu duygularla uyanan ve her anda bu duygu selinin çoğaldığı dünya..
20. Demokrasinin gereklerinin uygulandığı,insanların birbirine saygılı ve sevgili olduğu,temiz sokakların olduğu bir ülke istiyorum.....
21. Herkesin,gerçek adaletli ,saygılı ve özgür olduğu laik bir ülkede yaşamak istiyorum.
22. Ben gülen insanların bolca olduğu bir ülke istiyorum
23. Biraz empati, biraz anlayış, biraz da sevgi şart.
24. Vicdanlı insanlarla bir arada
25. Yemyeşil, sakin, huzur dolu, herkesin çocuklar kadar mutlu olduğu ve içten güldüğü, insanların gözlerinde endişeden çok umudun okunduğu, çocukların önce bir oyunun sonra da hayallerinin peşinden koştuğu,


Ekonomi
1. Bunca sene çalıştıktan sonra emekli olunca nasıl geçineceğim diye düşünmeyeceğim bir ülke
2. Gelecek kaygısı duymadığım, geçim sıkıntısı çekmediğim ve çocuğum için umutsuzluğa kapılmadığım bir ülkede yaşamak isterdim


Özgürlükler
1. Sevgilimle ele ele tutuşup rahatca yürüyebileceğim bir ülkede yaşamak isterdim.
2. Gerçek ifade özgürlüğü olan bir ülke
3. Birbirinden farklı geleneklere yaşam tarzlarına saygılı bir ülke, özgürlüklerini gerçek özgürlük tanımı çerçevesinde yaşayabilen saygılı insanların yaşadığı adil bir ülke istiyorum.
4. Düşüncelerimi ifade ettiğimde korkuya kapılmadığım ve kendimi özgür hissettiğim bir ülkede yaşamak isterdim.
5. Özgür....
6. 1961.... 1971 yılları arasındaki , özgür bir Türkiye’de.!
7. Ayrıştırılmamış, kardeşçe, çağdaş hayat koşullarında, kimsenin kavga etmediği, katil olmadığı, düşüncesini özgürce savunabildiği, gazlarla, sularla dağıtılmaya çalışılmadığı, uydurma bahanelerle insanların hapislerde yatırılarak hayatının an'larının çalınmadığı, hastalandığımda ne yaparım kaygısı taşımadığı CENNET gibi güzel Türkiyemde yaşamak isterdim.....
8. Ülkem için adalet,özgürlük, medeniyet istiyorum. Bir de kaygısız, neşeli ve rahat olsun.
9. Özgür,demokratik ve huzur dolu
10. Hiç bir baskı ve dayatmanın olmadığı bir ülkede yaşamak istiyorum...
11. Herkesin birbirine saygı duyduğu bir ülkede…


Eğitim
1. Kızların erkekler kadar okula gidebildiği
2. Çocuklarımın mahallemdeki okula yürüyerek ya da bisikletle gidebileceği


Adalet
1. Çocuk katillerinin olmadığı bir ülke istiyorum.
2. İyi bir hukuk sisteminin olduğu ve uygulandığı bir ülkede..... 
3. Her canlının yaşam hakkına değer verilen bir ülke
4. Kanunların herkese eşit uygulanacağından emin olduğum
5. Medeni ve adil hukuk sistemi olan bir ülkede


Siyaset
1. Yönetime talip olanların ciddi bir nöropsikolojik check-up tan geçmesinin zorunlu olduğu bir ülkede
2. Metroda yanımda gazete okuyan adamın Başbakan olduğu ve benim onun hiç farkında olmadığım 
3. Politikacıların ne dediğini umursamadığım bir ülke..
4. Olof Palme gibi, başbakanının mesai sonrası özel hayatına normal vatandaşları gibi katıldığı huzurlu, eşitlikçi, adaletli, gelir düzeyi yüksek, barışçıl bir ülke.


Bilim-Teknoloji
1. Yabancı ülkelerden öğrencilerin staj yapmak için birbiriyle yarıştığı bilim ve teknoloji yuvası araştırma geliştirme kurumlarının olduğu bir ülke. 
2. Bilime çok önem veren ve bütçe ayıran


Doğa
1. Doğaya sahip çıkan


Sağlık
1. Mahallemde sağlık, eğitim ve engelli bireylerin sosyal gelişimini düzenleyebilen destek ve yardım birimlerinin olduğu bir ülke...
2. Kaliteli sağlık hizmetine kolayca ulaşabildiğim


Kadın-Erkek eşitliği
1. Cinsiyet ayrımcılığınının olmadığı bir ülkede.....
2. Kadınların yok sayılmadığı, lafta değil özde eşit olan bir Türkiye istiyorum.
3. Çocuk gelinlerin olmadığı


Din/İnanç/Ahlak
1. İnsani yolculuğa çıkmış ruhlar olduğumuzun farkında olanların yaşadığı bir ülkede!
2. Toplumsal ahlak kurallarının var olduğu ve herkes tarafından benimsenip uygulandığı bir ülke ...

3 yorum:

  1. Güzel bir liste olmuş. Fikrinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılım bekliyorum Ufuk bey! Hem sizden hem de öğrencilerinizden. Bakalım ne kadar renkli bir resim yapabileceğiz hep birlikte...

      Sil
    2. Ses kayıtlarınızı bekliyorum yani...

      Sil