Translate

5 Mart 2014 Çarşamba

Senin derdin ne?




Bu sabah spor salonunda öfürdeye pöfürdeye eliptikte ter atarken gördüm bu kısa videoyu. Bir buçuk dakika içinde gözlerim doldu, yüreğim kabardı. İnsan nasıl bu kadar güçlü, kararlı, azimli ve dayanıklı olabiliyor? Hem beden hem de zihin olarak.

Sonra bu kampanyanın sloganını düşündüm: What is your problem? Sport doesn't care... Birkaç değişik şekilde çevirilebilir bu slogan ama ben, bana konuşuluyormuş gibi hissettiğimden kafadaki konuşma şöyle gerçekleşti:

"Bak, insanlar ne gibi bedensel engelleri aşıp olimpiyatlara katılıyorlar, dereceler alıyorlar. Sense şurada sağlam ve sağlıklı bedeninle (tamam şişko ama olsun) şu eliptik aletinin üzerinde yaptığın hareketi yapabildiğine şükredecek yerde oflayıp pofluyorsun. Senin derdin ne arkadaş!"

Sonra da benim gibiler için tembeller olimpiyatı olsa nasıl olur diye düşünerek oyalandım bir süre. Mesela en çok sayıda TV kanalı zaplama (kısa ve uzun sürelerde), iş buyurana akıl öğretme, sandalyeden kalkmadan ofis masasının bir ucundan diğerine en kısa sürede gidip gelme... Başka önerisi olan?

Şaka bir yana, ayrılmadan önce şu yukarıdaki videoyu bir kez daha izleyin. Mesaj paralimpik sporcular da sporcudur mesajı aslında. Ama kişisel olarak çıkartabileceğimiz de çok sonuç olabilir. Ne yaşta ve fiziksel durumda olursak olalım...

2 yorum:

  1. Ben de tekerlekli sandalyede basket maçı yapanları görünce gözlerim dolmuştu...seyretmek lazım aslında...çok şey anlatıyorlar...onları seyredince kendimi bedensel engelli gibi hissediyorum...

    YanıtlaSil