Translate

15 Ocak 2014 Çarşamba

Plankton Dünyası




Bu sabah spor salonunda eliptikte çalışırken (bunu yazmaktan ekstra bir keyif aldım, itiraf ediyorum) Euronews televizyon kanalında planktonlarla ilgili bir haber geçti. Sesini duyamadım ama bir çalışma grubundan bahsediyorlardı; denizden örnek alma görüntüleri falan vardı. Hemen arkasından olağanüstü güzellikte plankton videoları göstermeye başladılar. Programımın sonuna yaklaşmıştım ve artık yorulmuştum. Dakikaları sayıyordum aslında. Bu plankton görüntülerine bir daldım, baktım ki zaman su gibi akmış! İşte bu yüzden bu güzellikleri sizinle de paylaşmak istedim. Ne de olsa Türkiye'nin başdöndürücü, iç bunaltıcı, gerginlik artırıcı gündeminden zaman zaman da olsa sıyrılmak ve doğa aracılığıyla özümüze dönmekte fayda var. Bu öze dönme meselesinde boyutlarla oynamak iyi geliyor bana. Mesela kendime giderek uzaktan bakmak gibi. Yani bana odaklanmış bir kameranın gittikçe uzaklaştığını düşünerek. Kamera uzaya çıktığında sorunlarım da boyut değiştiriyor mesela. İşte bunun bir benzerini de bu plankton meselesinde yaşadım. Bu kez uzaklaşmakla değil, başka yaşam formlarına yakınlaşmakla...

Plankton hakkında bildiklerim bunların küçük, küçücük hayvanlar ve bitkiler olduğundan ve bazı balinaların sadece bunlarla beslendiğinden ibaret. Ancak bu kadar kompleks ve büyüleyici olabileceklerini bilmiyordum doğrusu! Çok fazla bir şey söylemeyeceğim. Sadece "Plankton Projesi" adlı bir çalışmanın websitesini vereceğim. Orada her tip planktonla ilgili çok güzel videolar var. Artık ilgilenirseniz kendiniz okursunuz benim de bunu yazdıktan sonra yapacağım gibi.

Hadi gelin, küçücük canlılara yakından bakıp onlar üzerinden kendi içimizde bir yolculuğa çıkalım.

Plankton Project Websitesi

2 yorum:

  1. Bu videoyu seyretmek için uygun bir zaman bekliyordum, bu öğlen yemek için çalışmama ara verdiğimde "Tam zamanı aklıma gelmişken seyredeyim!" dedim. Elime sandviçimi aldım bir ısırık alırken seyretmeye başladım:( saniyeler için yanlış zaman yanlış mekan olduğunu kavradım:) yemek yerken kurtçuk, bakteri, her türlü garip yaratığı seyretmeyin tavsiye etmem. Aslında renkler, şekiller ve hikaye ilginç ve tadında ama benim düştüğüm hataya düşmeyin, yoksa örk olursunuz:)

    YanıtlaSil
  2. Evrenin en küçüğü ve en büyüğü ne kadar da birbirine benziyor. Çok ilginç.

    YanıtlaSil