Translate

31 Ocak 2014 Cuma

Namus cinayeti: Urfa'lı 19 yaşındaki H.G.

Herhangi bir genç kadın.
(Kaynak Wikimedia Commons)
"Viranşehir’de, 19 yaşındaki 8.5 aylık hamile H.G direğe bağlanmış, boğularak öldürülmüş sonra da boynunda iple 18 metre derinliğindeki kuyuya atılmış. 

Şanlıurfa Viranşehir’de Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nde hayvan sağım işinde çalışan H.G, iddiaya göre şu anda askerde olan erkek arkadaşıyla girdiği ilişki sonrası hamile kaldı. Hamileliğinin ardından ailesi tarafından ölümle tehdit edilen genç kadın, 5 ay önce Diyarbakır’a kaçarak, buradaki bir akrabasının evine sığındı. H.G'nin Diyarbakır’daki izini bulan amcasının çocukları Hasan ile Cuma G, iddiaya göre genç kızı, "Seni ailenle barıştıracağız" diye ikna ederek Viranşehir’e getirdi. Jandarmada sorguya alınan iki kardeşin, "namusumuza leke getirdi" dedikleri kuzenleri H.G'yi boğarak öldürdüklerini, cesedini ise kuyuya attıklarını itiraf ettikleri öğrenildi."


Nasıl? Rahatlıkla okuyabildiniz mi? Okumayı bitirebildiniz mi? Biraz önce Hürriyet'in internet baskısında çıktı bu haber.


Ben de olabilirdim bu kadın (nitekim başharflerimiz de aynıymış). Ben de doğmuş olabilirdim Şanlıurfa'nın Viranşehrinde. Seçebiliyor muyuz nerede hangi aileye doğacağımızı? Ne kadar eğitim alacağımızı, nasıl bir ana-babamız olsun istediğimizi, nasıl bir adamla evleneceğimizi bilebiliyor muyuz dünyaya gelmedin önce? Yani ben de olabilirdim HG, sen de...

19 yaşındaymış bu genç kadın, 19. 

19

19

Bir daha: 19

Bazen bu gibi haberleri okuyunca idam cezasına onay veresim geliyor. 

Ne kadar ceza alacaklar şimdi bu adamlar çok merak ediyorum. Gazetelere ölümler haber oluyor ama alınan ceza, en azından böyle manşetten girmiyor.

******************

Bir gün bu topraklarda "namus cinayeti" dendiği zaman insanların çoğu bunun ne demek olduğunu anlamayacak.

Bir kısım insanlar, sosyal bilimci akademisyenler mesela, tarihçiler mesela, "uzun yıllar önce bu topraklarda "namus" adına erkekler kadınları öldürürlermiş, bu nedenle işlenen cinayetlerde ceza indirimi alınırmış" dediklerinde, bu ülkenin gençleri artık o çağlarda yaşamadıkları için şükredecekler. 

Ne dersiniz? Kaç kuşak geçmesi gerekir bunun için?






2 yorum:

  1. Haberi biraz önce okudum. Bende bunu konu alan bir yazı yazayım dedim, ama, lafın sözün bittiği, içimdeki nefretin boyutu ve söylenecek hiç bir sözün kalmadığı bir nokta olduğu için, klavyede tek bir harfe bile dokunamadım. Söylenecek çok şey var ama aslında yok.

    Sonra sizin yazınızı gördüm.

    Herşeye ve herkese bu anlamda nefret duyuyorum. Bu tür insanların, benimle beraber "insan" olarak nitelenmesi bana hakaret gibi oluyor. Bu tür insanlar oy veriyor. Bu tür insanlar yaşıyor (hiç yaşamamaları gerekirken).

    Ancak, belki sizin de Hürriyet yazarının da dili mi varmadı bilmiyorum ama, 8.5 aylık bebek var orada. Bir can. Çok da güzel bir can olduğunu biliyorum. Hiç başlayamadan biten. Kimse ondan bahsetmiyor. Ben ona daha çok üzüldüm. Ölen ve öldürülenden daha çok hemde.

    Namus nedir? Bütün bunlara değer bir şey midir? Bebek katili olmaya yani. O halde bebek katili olmak (ki bence suçların en büyüğü) yerinde namussuz ol daha iyi. Ama bunu ayırt edebilecek beyin nerede? Bu tür haberleri artık okumak, izlemek istemiyorum. Bilmeyeceğim, okumayacağım görmeyeceğim. Çünkü bilince zehirleniyorum. Hele bir de yakınımda olsa böyle birşey, katil bile olabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ek bir söz bulamıyorum gerçekten... Ama susmamak gerektiğini de biliyorum.

      Sil