Translate

19 Aralık 2013 Perşembe

Rüşvet, yolsuzluk ve büyük şaşkınlık

Barış Güler'in evinden çıkan paralar.
Bir yandan sosyal medyadan, televizyondan, gazetelerden takip ediyorum gündemi, öte yandan bin türlü düşünce geçiyor kafamdan. Yok aslında, bin türlü değil. Büyük bir şaşkınlık ve küçük bir umut arasında gidip geliyorum diyebilirim. Bu savrulmada olayın nedenlerine ilişkin senaryolar yazıyorum kafamdan ve bekliyorum herkes gibi. Bekliyorum daha iyi anlamayı bir gün her şeyi. 

Senaryo 1

Cemaat ile AKP samimi olarak daha dindar, daha Allah'a yakın bir toplumun oluşturulmasına katkıda bulunmak, kendi üstlerinde hissettikleri baskıyı azaltmak için iktidar olmak üzere işbirliği yapmışlardı. Ancak Cemaat AKP'nin geçen yıllar içinde bu temel ilkeden uzaklaştığını, kirlendiğini, iktidarın olanaklarıyla baştan çıktığını gördü ve defalarca uyarılara rağmen bu davranışları sürdürdüğü için sabrı taştı. "İslamın adını lekeliyorsunuz, samimi inananları sömürüyorsunuz, bu kadar da olmaz!" diyerek düğmeye bastı.

Senaryo 2

Cemaat ile AKP para ve güç pastasından daha çok pay alabilmek için işbirliği yapmışlardı. AKP gittikçe güçlenerek Cemaat'i devreden çıkardı, onların para kaynaklarını kuruttu. Bu yüzden Cemaat "bize de mi lolo!" diyerek operasyonu başlattı.

Senaryo 3

Oğulcuklar birleşip babalarından gizli bir rüşvet çarkı oluşturdular. Cemaat babalara söyledi söyledi inandıramadı. En sonunda "Heeeyytt! Babamın oğlu musun leynnn!" diyerek düğmeye bastı.


Senaryo 4

Cemaat ile AKP kendilerini ve inançlarını kendileri gibi inanmayan insanlara empoze etmek üzere iktidar için kader ortaklığı yaptılar. Ancak başlangıçta samimi ve saf olarak başlamış olsa bile bu ortaklık sonucu ulaşılan iktidar herkesi sarhoş etti. Allah ve din adına adalet sisteminde suça, dinsel bağlamda günaha saptılar. Allah'ın adını kendi suç ve günahlarına siper yaptılar. Ve sonunda günün ve gecenin sahibi, onların kendi kıyametlerini kendi ellerinden başlattı.




Bakara 224
İyilik etmenize, takvaya sarılmanıza, insanlar arasında barışı kurmanıza engel yapmak üzere Allah'ı yeminlerinize siper haline getirmeyin. Allah her şeyi duyar, her şeyi bilir.


3 yorum:

  1. Hande Hanım Merhaba,

    çok uzun zamandır, zevkle okuyor ve çok beğeniyorum sizi.
    Bu yazıyı okuyunca (ki benim zihnimde sürekli bugünlerde bu konuyla meşgul)
    Bence cevap D şıkkı yani hepsi.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel sözleriniz için. Ben de şimdi sizin bloga ziyarete gidiyorum. Sevgiler, iyi yıllar!

      Sil
  2. Çok güzel açık ve seçık bir şekilde aydınlandımçTeşekkürler ederim.Ağzına sağlık.

    YanıtlaSil