Translate

11 Kasım 2013 Pazartesi

En büyük insan

Annem balkonda
10 Kasım sabahı banyodan çıkıp salona geçtiğimde önce açık olan balkon kapısından gelen esintiyle ürperdim. Sonra annemi farkettim omuzlarında bir şal, televizyon kumandası elinde, salonun ortasında ayakta duruyor, bir kanaldan diğerine geçerek kendi kendine homurdanıyordu. Kapıyı kapatmak üzere balkona doğru yöneldim. Sokaktan kızlı-erkekli bir grup lise öğrencisi geçiyordu. Annem sokağın başındaki Anadolu Lisesinde yapılan Atatürk'ü anma törenini balkondan dinlemiş ve yeni içeri girmişti anlaşılan.

"Bak, bütün kanallarda bayrak ve Atatürk resmi var, şunda, şunda ve bunda yok!" dedi sesinde bariz bir kızgınlıkla... Allahtan "o olmasaydı da biz olurduk 1881-1938" şeklinde Sancaktar diye bir grubun (?) Akit'te verdiği ilanı görmedi diye düşündüm. Beni etkilemiyor bu çeşit ilanlar, kişiler, görüşler. Herkes kendi kabının hacmi kadar su kaldırabiliyor ne de olsa. Ama annem çok kızıyor her seferinde. 

Hayattaki ilk anısının Atatürk'ün ölümü olduğunu söylüyor annem. 1938'de, daha 2 yaşındayken bir gün fabrikadan eve olmadık bir saatte gelen, yıkanıp, abdest alıp traş olarak ve tek bayramlık takım elbisesini giyerek telaşla evden çıkan babasını hatırlıyor. Bir de onun sıkıntısını, üzüntüsünü ve sürekli "en büyük insan öldü, en büyük insan öldü!" demesini... 

Sonuçta "anneciğim, boşver, o kanallar da koymayıversinler Atatürk'ün resmini ekranlarına. Bak diğerlerinin hepsinde var, merak etme..." diyerek oturttum onu kahvaltı sofrasına. "Çok güzel bir tören yaptı okulun müdürü" dedi. "Bütün öğrenciler de gelmiş okula Pazar olmasına rağmen. Aferin onlara!" dedi. "Evet anneciğim" dedim çayını koyarken "sen merak etme, gençler artık daha iyi anlıyorlar Atatürk'ü." "İnşallah" dedi çayından ilk yudumu alırken.


2 yorum:

  1. Gözlerim doldu okurken. Babasıyla ilgili hatırası... nasıl desem? Çok etkiledi beni. Nasıl saygılı insanlarmış o dönemin insanları. Nasıl özenli... Nasıl vefakar...

    YanıtlaSil
  2. Benimde içim sizladı Hande m.

    Şaşkın anne

    YanıtlaSil