Translate

29 Ekim 2013 Salı

Yangın savaşçısı

Yangın aracında uygulamalı eğitim.
İşyerinde gündelik teknik işimin yanı sıra bir de "yangın savaşçısı" rolüm var. Yani ne zaman bir tatbikat olsa benim görevim, paniği azaltmak, bizim koridordaki insanların doğru çıkışa yönlenmelerini sağlamak, bütün ofisleri, tuvaletleri ve toplantı odasını kontrol edip kimsenin kalmadığından emin olmak, çıkışta da toplanma bölgesine giderek oradaki güvenlikçiye bunu rapor etmek. Bir de ancak kendi güvenliğimizden emin olabilirsek yangına müdahale etmek. 

"Yangın savaşçıları"nın rolü önemli çünkü ilk dakika içinde bir bardak suyla söndürülebilen bir yangın, ikinci dakikada bir kova suyla söndürülebiliyor ve yaklaşık üç dakika sonunda da bir itfaiye aracına ihtiyaç duyulur hale geliyor.

Bu görevimizle ilgili olarak yaklaşık her yıl bir kere eğitime alınıyoruz. Tabii bir dolu insan yeni gelmiş oluyor, yerimiz değişmiş oluyor, unutmuş oluyoruz falan. Bu eğitim için de işyerinin otoparkına bir özel eğitim aracı getiriyorlar Cenevre İtfaiyesinden, ve gün boyunca küçük ekipler halinde birer saatlik eğitimlere alıyorlar insanları. Dün işte böyle bir eğitim vardı gene.

Önce kısaca bir yangın çıktığı zaman neler yapılması gerektiğini gözden geçirdik. Sırasıyla,

1. güvenli bölgeye çekil
2. insanların güvenli bölgeye çekilebilmesi için onları uyar
3. alarma bas
4. bina güvenliğini ara ve kimsin, olay ne, nerede, etrafta kaç kişi var bildir; onlar kapatmadan telefonu kapatma.

Sonra yangın söndürme aletlerini tekrar öğrendik. Hangisinin içinde ne var, nasıl çalışır, nasıl kullanılır...

Daha sonra eğitim aracının arka kısmında mutfak süsü verilmiş yerde "çıkan" bir yangına müdahale ettik ikişer kişilik ekipler halinde. Önce birimiz telefona koşup güvenlikçilerle konuştu. Bu arada diğer kişi önce alarma bastı, sonra da yangın söndürme aletini (gerçekten) kullanarak yangını söndürdü. Telefona giden kişi de oradaki işi bitince gelerek diğer yangın söndürme aletini aldı, pozisyona girdi ama aleti o anda yangına müdahale eden kişinin üzerine doğrultarak bekledi. Yani yangına sıkmadı. Bu da, birinci kişinin alev alması durumuna karşı bir önlemmiş. Sonra rol değiştirdik.

Son egzersiz ise yangınlarda çoğu kişinin ölümüne neden olan dumanla alakalıydı. Yine aracın bir kısmı tamamen dumanla kaplandı, ışıklar söndürüldü ve geçilmesi gereken yaklaşık 5 metrelik bir koridor yaratıldı. Biz de sıra olup oradan geçtik. Çok etkileyiciydi. 

Sonuçta faydalı bir eğitim oldu. Unuttuklarımı yeniden hatırladım. Farklı beceriler kazandım.

Sizin işyerinizde de "yangın savaşçıları" var mı?

2 yorum:

  1. Yyaaaaa evet ne denessin. Bizim evde bile yok. Tez elden olustuRayim. Ama yangin sondurme tupleeim var.

    İdare eder anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdikleri son mesaj mutfakta yağ yanmasından çıkan yangınlarla ilgiliydi. Bu durumda ilk yapılacak şey yanan şeyin üstüne bir bez örtmek. Asla su dökmemek, ve ıslak birşey örtmemek. Umarım hiç gerekmez!

      Sil