Translate

23 Eylül 2013 Pazartesi

Neti Pot ile burun temizliği

Neti Pot

  • Sık sık nezle olur musunuz?
  • Genel olarak allerjik bir bünyeniz mi var?
  • Burun deliklerinizden biri genellikle tıkalı mı?
  • Yazları denize girip çıkınca daha iyi nefes alabiliyor musunuz?
  • Sık sık "sinüzit" olur musunuz?
  • Başınızda bir ağırlık, doluluk hissi sık sık sizi rahatsız eder mi?


En az birine bile evet dediyseniz Neti Pot ile burun temizliği kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir.

Bu Ayurvedik tıpta binyıllardır kullanılagelen bir yöntem. Temeli az tuzlu su ile, yerçekimi kullanılarak sinüslerin iyice temizlenmesine dayanıyor. Solunum yollarını kaplayan minik tüycükleri bu tip bir temizleme ile daha sağlıklı hareket edip tozları daha etkili bir şekilde dışarı atabiliyorlar.

Kullanılışı şöyle:

  • Kabın içine bir miktar saf tuz atıyorsunuz (iyotlu olmayacak)
  • Sonra kabı yaklaşık beden ısısında temiz suyla dolduruyorsunuz.
  • Tuz iyice eridikten sonra bir lavabonun üzerinde uygulamaya geçiyorsunuz.
  • Bunun için kabın ucunu burun deliklerinizden birine yerleştiriyorsunuz.
  • Başınızı diğer tarafa doğru yatırıp ağzınızdan nefes alırken aynı anda suyu burun deliğinizden içeri vermeye başlıyorsunuz.
  • Su, birkaç saniye boyunca sinüslerinize dolup hemen ertesinde diğer burun deliğinizden dışarı akmaya başlıyor.
  • İster bir kabı iki burun deliğinize paylaştırarak, isterseniz her bir burun deliği için bir kap tuzlu su kullanarak her iki burun deliğinizi de temizliyorsunuz.

Uygulamanın videosunu şuradan izleyebilirsiniz:




Bunu aynen diş fırçalamak gibi her gün yapmak tavsiye ediliyor. Ayrıca yine diş fırçası gibi, her kişinin kendine ait bir Neti Potu olması da öyle...

Biz yaklaşık bir haftadır kullanıyoruz. İlk kullandığı gün kocam kendini o kadar enerjik hissetti ki aylardır ertelediği bütün işleri bir günde bitirdi!

Kardeşim nezleydi, bir günde nezlesi kesildi.

Bana öyle dramatik bir şey olmadı ama uygulamanın kendisini çok sevdim. Yumuşacık bir şekilde temizlik hissi uyandırdı bende.

İsviçre'den almak isteyenler şu adresten sipariş verebilirler: www.yoga.artikel.ch Araya hafta sonu girmezse iki günde elinize ulaşıyor. Hem de bir sürü renk var, yani ailenin her bireyine ayrı bir renk alabilirsiniz! Ben sık seyahat ettiğim için bir de plastik ısmarladım. Aynı adresten kolay eriyen tuz da satın alabilirsiniz.

Türkiye'de ise aynısını bulmak zor olabilir ama ucu sivri olmayan herhangi bir demlik/çaydanlık aynı amaçla kullanılabilir. 

Tuz oranında amaç bedenin kendi tuzluluk oranı olan % 0.9'luk orana yaklaşmak. Bunun için yaklaşık oran 500 ml suya yarım silme tatlı kaşığı kadar tuz eklemek gerekiyor. Bu çok tuzlu geliyorsa azaltın, az geliyorsa çoğaltın. 

Sorularınız varsa yanıtlamaya çalışmaktan mutlu olurum.

Herkese temiz burunlar, kesintisiz nefesler!


14 yorum:

  1. Mevsimsel ve zart zurt gelen sinuzit basagrilarina gercekten cok iyi geliyor. Ayrica burna dolan polen, toz, vs gibi seyleri temizliyor. Ilik su en guzeli. Burada cok onemli bir husus, suyun cok temiz olmasi, genellikle 'saf su' mu nedir, utulere konan su, ondan olmasi tavsiye ediliyor, yada kaynatilip ilitilmis klorsuz su. Ayrica kullanilan ibrikimsi aletin steril olmasi cok onemli.

    http://well.blogs.nytimes.com/2012/09/03/rare-infection-prompts-neti-pot-warning/?_r=0

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için çok teşekkürler! Bir de adınızı yazsaymışsınız iyiymiş... :)
      Su meselesine gelince saf su, distile su, musluk suyu falan arasında seçim yaparken en önemli nokta suyun temiz olması gerektiği. Eğer temizliğinden emin olamıyorsanız kaynamış ve ılıtılmış su kullanılmalı. Ya da şişe suyu... Ama ille klorsuz diye tutturmak gereksiz bence.

      Sterilizasyon meselesine gelince kabın temiz olması yeterli. Ayrıca "steril" hale getireceğim diye uğraşmaya gerek yok. Zaten ev koşullarında sterilizasyonu sağlamak da korumak da çok zor ve gereksiz. "Temiz" olması yeterli.

      Ama yorumunuz bana ilham verdi, en kısa zamanda sterilizasyon, dezenfeksiyon, temizlik meselesi hakkında yazmaya karar verdim.

      Sil
    2. Hande, benim ben Erdem. Niye adimi yazmadi ben de anlamadim. Belki de burun ameliyati sonrasi ilk kullanmaya basladigim icin cok steril takilmis olabilirim. Ayrica sonunda burun deligi temiz olmayabilir ama senin de dedigin dogru, biraz rahatlayayim bari. Benim kullandigim plastik sise. Klorlu su burnu yakiyor (havuz effect), denendi, yasandi :) Senin bu yazinda bana ilham verdi, hemen bir posta neti pot yaptim. Tesekkurler.

      Sil
    3. Kanada'dan Erdem mi, Amerika'dan Erdem mi?
      Ben dün nezle oluyordum, gece burnum akmaya, hapşırmaya başlamıştım. Gece yatmadan önce de yaparak günde ikiye çıkardım uygulamayı, bugün iyiyim... Mikropları yıkayıp attık mı ne!

      Sil
  2. Yazık bana. Burnum delik ki benim. Olmaz, su nereden akacağını şaşırır. Kaç Tl.

    Sağol paylaşım için.

    İlgilenen anne

    YanıtlaSil
  3. Evet bu Erdem meselesi açıklığa kavuşsun yani:-)
    Bu arada Aleaddin'in sihirli lambası gibi bu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle! Biz de Alaaddin'in sihirli lambası diyoruz kendisine... Erdem meselesini de ben de merak ediyorum hala...

      Sil
    2. Zeynep'in en sevdigi arkadasi Erdem ;)

      Sil
  4. Bu ürün çok sevimliymiş. Türkiye'de de son 2 senedir şunlar var. Biz de kullanıyoruz. Çoook başarılı. Mantık aynı http://burunyikama.com.tr/index.php/urun,1,abfen_sinus_rinse_kit

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, bu da aynı mantıkla çalışan bir şey ama uygulama açıklamasından edinilen izlenim biraz daha karmaşık olduğu. Kapağı aç, kapağı kapa, tüpü burna sok falan, sanki biraz medikalize etmişler bu basit uygulamayı. Bir de herhalde daha pahalıya gelir bir Neti çaydanlığından sonuç olarak. Çünkü atın ve yeniden alın diyor değil mi?

      Sil
  5. Sağol abla, gerçekten sorun tuzdaymış, az koyunca adeta havuzda takla atarken yaşadığına benzer bir beyin gıdıklanması yaşıyorsun :)) bu sefer silme çay kaşığı tuz kullandım ve hiç bir sorun yaşamadım. Şu anda bağırsaklarıma kadar nefes alabiliyorum:)

    YanıtlaSil
  6. Hande hanim bu urunu turkiyede bulma sansim var mi? Hic bir yerde bulamadim :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desem yalan... Ama porselen bir caydaligin da ayni isi goreceginden eminim. Bir tek tuz miktarini ayarlamak gerekir basta.

      Sil
  7. http://www.buruncaydanligi.com/

    YanıtlaSil