Translate

6 Ağustos 2013 Salı

Sıcak Yaz

Balinalar.
(Ne yazık ki benim fotoğrafım değil. Kaynak şurası TIK)
Gündem hızla değişiyor...

Amerika'ya gittik, arkadaşları, kuzenleri gördük, Manhattan'da bunaldık, Cape Cod'da balina görmeye çıktık tekneyle, DC'de Smithsonian'ları gezdik (Bones yoktu), araya White House'da bir konuşma sıkıştırdık, geri geldik, jet-lag'i atlattık, buranın boğucu sıcağına alışmaya başladık... 

İşyerinde yaz rehaveti, sessiz koridorlar... 

Özlemleri Türkiye'ye uğurladık... 

Kızım Fransızca kursuna başladı, oğlan bilgisayarıyla cennette... Kocam kendini işe verdi, yıllardır el sürmediğimiz arka (ya da onun deyişiyle ön) balkonu pırıl pırıl yaptı. Mutfaktaki ıvır zıvır sünger, deterjan falanı koymak için gerekli bir köşeyi ben istedikten 24 saat geçmeden gerçekleştirdi... Tamirat, tadilat yetmedi, bir de "tuzda kuzu budu" gibi mutfak denemeleri yaparak arkadaşlarımızı yemeğe çağırıp ağırlıyor... Adama bir enerji geldi! 

Bütün bunlar bir yana, dün Silivri sonuçları açıklandı... Açıkçası bu kadar karman çorman olmuş, onlarca dosya bir araya getirilerek birleştirilmiş, "ne alaka!" dedirtecek insanları birlikte hareket ediyormuşçasına ele almış bir mahkeme bana başından beri en hafif tabiriyle "acaip" geldi. Hele eski rektörler ve doktorların "ağırlaştırılmış müebbet" gibi cezalar almalarını hiç anlamlandıramadım. (Ötekileri de anlamadım ama bu kişilerle aynı meslek grubundan olduğumdan dolayı iyice acaip geldi.) Yani bir rektörü bir takım diğer doktorlar, generaller ve gazetecilerle bir araya gelip, bombalar, silahlar falan darbe yapma hevesiyle eyleme geçme halindeyken düşünemiyorum. Olabilir elbette ama bana zor/lama bir gerçeklikmiş gibi geliyor. 

Adalete güvenin sarsılması bir toplum için en tehlikeli şey... Gerçekten... Düşünsenize herkesin kendi kafasına göre adaleti tesis etmeye çalışmasını... Korkunç! Umarım bu sonuçlar da en kısa zamanda düzeltilir.

Son zamanlardaki en güzel keşfi de Ahmet Hakan sayesinde yaptım: An'dan İçerû. Dün burada bir kliplerini paylaşmıştım. Hale inanamıyorum böyle bir grup olduğuna... Sırf görüntüleriyle bile bir sürü tabu yıkıyorlar... Mutlaka seyredin, dinleyin... Duru bir su gibi söylüyorlar ilahileri...

Bu arada Mutlu Tönbekici'yi izliyor musunuz Vatan Gazetesinde? Bir bebek evlat edindi ve şimdi bütün Türkiye'ye sosyolojik bir deneyim sunuyor. Muhteşem! Okuyun derim...

Hadi kaçtım... Yazınız güzel bitsin...

2 yorum:

  1. Sevgili Hande,
    An'dan İçerû hoşmuş kakkaten,
    İyi bayramlar,
    Tuğrul

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tuğrul, beğendiğine sevindim. Asıl ben TRT'de bu grubu bulan, programına alan ve yayınlayan yapımcıyı çok merak ediyorum...

      Sil