Translate

22 Ağustos 2013 Perşembe

Öbür köşeden dönmek

Sebze bahçesi.
(Kaynak: Wikimedia Commons)
Normalde kocamın yaptığı işleri yapıyorum bir süredir; kendisi izinde! Bunlardan biri de köpeği sabah gezisine çıkarmak...

Normalde evin aşağısındaki parka gidiyoruz sabahları. Geniş bir tur atıp geliyoruz. Bizim köpeğin her çalı dibine burnunu sokması nedeniyle hızlı bir yürümeyle 20 dakika sürecek bu tur bir saate yakın sürüyor. Her sabah da o kadar erken uyanamıyorum doğrusu. O yüzden evin üst tarafında, kısmen küçük bir parkın içinden geçen, kısmen sokak aralarından yürünen bir parkur seçiyorum zaman zaman.

İşte yine bu sabah o parkurdan gidelim diye çıktığım yolda, bir köşeye gelince sağa değil de sola sapmam sonucunda, güzel bir sürpriz ile karşılaştım: bir sebze bahçesi!

Evin arka balkonunun baktığı tarafta epeydir bir inşaat sürüyordu. Belediyenin yaptığı bir alan düzenlemesiydi bu. Ortasında oyun havuzları olan bir alan. Bir köşede oturmak için basamaklar, öbür yanda çocuk parkı, biraz yukarıda da erişkinler için egzersiz aletleri olan bir mekan. İnşaat bir yıla yakın zamandır sürdüğü için epeydir buraya gitmemiştim. Bugün, dediğim gibi sağa değil de sola dönünce birdenbire karşıma çıkan bu gelişmiş sebze bahçesi beni o yüzden çok şaşırttı.

Yaklaşık 150-200 metrekarelik bu alanın sağında, solunda dolaştım, çitlerin üstünden baktım. Kenarlara uzun boylu ayçiçekleri, bezelyeler dikilmiş. Ortalarda patlıcan, domates, biber... Tam ortada rengarek çiçekler, arkasında mısırlar. Sağda solda Brüksel lahanaları, pazılar. Sanırım ileride de adaçayı, biberiye, nane falan gibi aromatik bitkiler vardı. 

Sağa sola baktım neyin nesidir burası, kime aittir diye, pek bir şey anlayamadım. Keşke belediyenin kiraladığı aile bahçelerinden olsa diye düşündüm ama buna ilişkin bir işaret bulamadım. Sanırım belediyenin öylesine yaptığı bir güzellik. Biyoçeşitlilik olsun, farklı börtü-böcek gelsin falan diye... 

Yani güne güzel başladım dostlar! O küçücük alan bana yeni bir perspektif kazandırdı. Umut verdi. Yıllardır yaşadığım sokakta bile keşfedilecek bir şeyler varsa eğer, dünyada, insanlarda kim bilir daha neler vardır diye düşündüm.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder