Translate

19 Ağustos 2013 Pazartesi

Kitap yazmak

Kitaplar
(Kaynak: Wikimedia Commons)
Yaklaşık 10 gündür, yazımını bir ekibin yaptığı bir kitabın editörlüğü ile uğraşıyorum.

İşle ilgili bir kaynak; yani bir salgınla uğraşmak zorunda kalmayacak insanların ihtiyaç duyabileceği bir şey değil. Bir diğer deyişle epi topu birkaç yüz kişiyi dolaysız olarak ilgilendirecek. Amma velakin eğer bu kişilerin işlerini iyi yapmalarına katkıda bulunursa binlerce kişinin hayatını, sağlığını etkileyecek.

İşe heyecanla geliyorum son 10 gündür. Akşamları aklım kitapta... Bölümleri düzenliyorum habire, nasıl daha kolay okunabilir hale getirebilirim diye düşünüp duruyorum. Gözümün önüne şekiller geliyor, önemli bilgileri kutucuklara alıp sayfanın dışına doğru çekiyorum aklımda. 

Kitabın başına bir harita yerleştirmeye karar verdim mesela içindekiler tablosu yerine. Böylece kısımların birbirleriyle ilişkilerini de gösterebilmiş olacağız.

Literatürden şekiller, grafikler buldum, anlatmak istediklerimizi daha kolay anlatabilmek için.

Daha önce benzer konularda yazılmış kitapların hepsini okudum. Onlardan, daha önce bizim örgütten basılanlardan uygun bölümleri aldım, bizim konuya uyarladım.

Kitabı hastalık ve salgın diye iki temel bölüme ayırdım mesela; bilgiler, beceriler ve yapılması gerekenler ve hatta hedef kitleler bile farklı çünkü. 

Bu işle uğraştıkça editörün işinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha farkettim. Çünkü bir kitabı 10 kişi yazıyorsa, aslında 10 değişik tarz, öncelik, hitabet giriyor işin içine. Herkes kendi bölümünü en önemli görüyor haklı olarak. Bir de metin öyle bir hal alıyor ki, önemli bilgilerin hepsi orada ama bul bulabilirsen. Tekrarlar, laf kalabalığı, belli bir mantık silsilesi içinde akamayan bir metin... Bir de bu kitap salgına müdahale etmesi gereken kişilerce okunmak üzere hazırlanıyor. Yani zaten adamların belli bir eşik değerin üzerinde stresleri. Aradıklarını en fazla 5 dakikada bulamazlarsa kitabı fırlatıp atıverirler alimallah!

Ama çok güzel oluyor... Gerçekten... Ben olsam o salgına müdahale etmek zorunda olan, ne isterdim diye düşünerek yazıyorum, düzenliyorum her sayfayı. 

Bu bittikten sonra bir tane daha mı yazsam ne!

4 yorum:

  1. Evet, evet, neden olmasın. Bekliyoz.

    Teşvik eden anne

    YanıtlaSil
  2. kolay gelsin umarım güzel birşeyler çıkar ortaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler! Benim de umudum o... :)

      Sil