Translate

27 Ağustos 2013 Salı

İki erkekle evlenmek

Bugünkü yazı BBC'den alınma bir haber... Şimdilik sadece çeviriyorum. Bakalım ne düşüneceksiniz.
Sylvester Mwendwa başlık parasını ödeyeceğini söylüyor.
Kenya'lı iki erkek aynı kadınla "evlenmek" için bir anlaşma imzaladı.
Söz konusu olan kadın dört yıldan uzun bir süredir her iki erkekle de ilişkisini sürdürüyor ve ikisinden birini seçmeyi reddediyordu.
Yapılan anlaşma Sylvester Mwendwa ve Elıjah Kimani'nin kadının evinde kalmasına ve sahip olduğu çocukları büyütmeye yardım etmesine olanak tanıyor.
Mwendwa BBC'ye kadını sevdiğini ve bu kontratın "sınırları belirleyip barış ortamını sağlamaya yardım edeceğini" belirtti.
Avukatlara göre bu "evlilik" ancak poliandrinin (kadının birden çok kocasının olması durumu) o toplumda geleneksel olarak uygulanmakta olması durumunda yasal olarak kabul edilebilir. Ancak BBC muhabiri David Okwembah'a göre Kenya'daki hiç bir topluluk poliandri uygulaması yapmıyor. Okwembah insanların bu tip bir "evlilik" fikri karşısında şok olduklarını ve bunu kendi kültür, din ya da hukuk anlayışlarına sığdıramadıklarını da ekliyor.
"Evliliğini" savunan Mwendwa ise BBC'nin Odak Afrika'da adlı programında konuşarak bu uygulama yasal olmasa bile Kimani ile bu anlaşmayı yaparak düşmanlığı sonlandırmak istediğini belirtti. "Diğer adamın eve geldiğinde beni bulması çok tehlikeli sonuçlara yol açabilirdi... Bu nedenle anlaşmamız iyi bir şey; böylece herkes sınırlarını biliyor ve biz de huzur içinde yaşıyoruz."
Kıskançlık yok
Yerel gazetenin bildirdiğine göre, toplum güvenlik görevlisi olarak görev yapan Adhalah Abdulrahman, iki adamı Mombasa'da kavga ederken gördüğünde bu fikri onlara vermiş. 
Kenya NTV televizyonunun bildirdiğine göre yapılan anlaşma "bugünden itibaren ikimizden birini seçemeyen karımız yüzünden birbirimizi tehdit etmeyecek ve kıskançlık yapmayacağız" ifadesini içeriyor, ve şöyle devam ediyor "Her birimiz ona ayrılan güne uyacağız. Birbirimizi sevmek ve huzur içinde yaşamak konusunda aynı fikirdeyiz. Bizi bu anlaşmayı yapmaya kimse zorlamadı."
Mwendwa bu evliliğe ailesinin de onay verdiğini ve kendisinin başlık parasını vereceğini söylüyor.
İki çocuklu bir dul olan kadın ise adının yazılmasını istemiyor.
Mwendwa BBC'ye bu kadını sadece cinsel arzularını tatmin etmek için seçmediğini, onu sevdiğini, hatta her şeyin üstünde, çocuklarını çok sevdiğini söyledi. "Şimdiye kadar bana hiç kimse baba dememişti; onun iki çocuğu bana baba diyor" dedi. 
Bir gün kendi çocuklarının olmasını umut ettiğini söyleyen Mwendwa buna kadının karar vermesi gerektiğini söyledi. "O orta hakem gibi. İster beni alır, isterse diğer adamı."
Kenya'da çalışan aile avukatı Judy Thongori yerel gazeteye kanunun poliandriyi açıkça yasaklamadığını belirterek şöyle dedi: "Kanunlar bu konuyu açıkça tartışmıyor ancak bu tip bir birlikteliğin yasal olabilmesi için ya medeni kanun içinde ya da geleneksel evlilik anlaşması içinde değerlendirilmesi gerekir. Sorulması gereken soru bu kişilerin poliandri uygulaması olan toplumlardan gelip gelmedikleridir."

8 yorum:

  1. Tek eşliliği savunuyorum.
    Ama erkeklerin harem kurduğunu düşünürsek ne kadar çirkin gelse de bir şey söyleyemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Ben asıl kadını merak ediyorum.

      Sil
  2. İşin açığı aynı anda iki kişiden birden hoşlanmak olası bir durum. Ama iş ilişkiye gelince, insanın kendini tamamen bir ilişkiye konsantre etmeyip, dikkatini dağıtmasını çok sağlıklı bulmuyorum. En azından benim açımdan böyle. Eğer ikisinden de vazgeçemiyorsam demek ki ikisinin de hayatımda kalmaya yetecek kadar derinliği yok benim için. Tehlikeli... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmmmm.... Peki sen ikisinden de aynı şekilde hoşlanıyorken birisi seni diğerinden daha az seviyorsa? (Ne demekse...)

      Sil
    2. :))) "Ne demekse"ye güldüm... Daha az sevildiğimi hissediyorsam, zaten şansı yok. Ama daha çok seven de bana tam olarak uymuyorsa, onun da şansı yok :) Benim yaşımda, insan bazı şeylerde sorun istemiyor. Sağlam bir arkadaşlık, dürüstlük, uyum, huzur, güven gibi şeyler arıyor. Sadece hoşlanmaysa elimdeki, bırakırım dağınık kalsın. Ama biri bana "Aynı anda iki kişiyi seviyorum" diyorsa, o hikayedir: İnanmam. :)

      Sil
    3. Çoğumuz aynı anda birden çok kişiyi sevmiyor muyuz? Annemizi ve babamızı mesela. Eşimizi ve çocuğumuzu mesela. Kardeşimizi ve yeğenimizi mesela... O zaman aynı anda birden çok kişiyi sevmekte sorun yok, onu yapabiliyoruz zaten. Sorun aynı anda birden çok kişiyle fiziksel bir birliktelik yaşamakta olsa gerek. İşleri karıştıran o.

      Sil
  3. 2 Kadın'la evlenmekten biraz farklı, 2 kadın durumunda geleneksel anlamda kadınlar birbirlerini kabullenebilir hatta birbirlerine yardım edebiliyorlar. Bunda ise herkesin belli günleri var birbirlerini görmemeye endeksli. Böyle bakınca yürütebilme ihtimalleri yok.
    Bence zaten bir müddet sonra kadın başka birini bulur ve bu 2sini başbaşa bırakır :)

    YanıtlaSil