Translate

16 Mayıs 2013 Perşembe

Diz ağrısı, yağmur ve egzersiz

Kanepeden pistlere programının 6. haftasına başlamamla birlikte dizlerimde bir gerginlik peydah oldu. Ağrı diyemiyorum, ağrı değil aslında. Tam olarak gerginlik, şişkinlik hissi gibi... Korktum tabii... En başından beri beni endişelendiren şeylerden biriydi bu durum. Zaten aileden diz garç-gurçlaması, ileri yaşlarda ağrıları falan var. Koşmak bunu kötüleştirir mi diye endişeleniyordum.

Çarşamba günkü koşuyu bugüne erteleyip bir spor hekiminden randevu aldım önümüzdeki Salı gününe. Bugün de koşmayıp sadece yürüdük. Nasıl yağmurluydu hava! Buna rağmen yürüdük program arkadaşım Figen'le. (İnsanın böyle bir programa bir arkadaşla başlaması ne güzel bir şey anlatamam!) Bu sene yağmurlar bitmedi zaten. Cenevre kendini Londra zannediyor artık sanırım. Her tarafı yosunlar bürüdü. Yakında kargaların ayaklarının arasında perde oluşacak!..

Birkaç gündür de güvenilir internet sitelerinden ne yapılabilir diye araştırıyorum. Bir sitedeki bilgilerden koşu sonrası esnetmelerimi layıkıyla yapmadığımı anladım. Özellikle quadriceps kasını (diz üstü ön taraftaki kocaman kas) iyi esnetemiyormuşum. Nedeni de şu: bu esnetmenin herkesin yaptığı şekli ayakta durup ayağını arkadan tutarak yapılanı. Yani şöyle:
Quadriceps esnetme
Ama ben bacağımı öyle tutamıyorum ki! O yüzden şu şeklini buldum:

Bu da kolay değil. Epey bir çekiştirmeniz gerekiyor kuşağı. O yüzden en iyi bulduğum yol "koca metodu." Kocanıza rica ediyorsunuz, o da gövdesiyle ayağınızı aşağıya iterek bu kası esnetmenize yardımcı oluyor. İki gündür sabah akşam bu esnetmeyi (ve de diğer esnetme ve güçlendirme hareketlerini) yaparak epey bir toparladım. Gerginlik azaldı. Ama yine de doktora gidene kadar yavaşlamaya karar verdim. 

Bu arada "alaturka tuvalet kullanma" hareketinin son derece iyi bir egzersiz olduğunu biliyor muydunuz? Bütün bacak kaslarını geliştirirken sırt ve karın kaslarına da iyi geliyormuş. Hatta hiç bir şey yapmıyorsanız bile bunu günde 10 dakika kadar yaparsanız dengeniz düzelir, kuvvetiniz artar, eşya taşıma, kaldırma, aktarma gibi günlük hayat etkinliklerini de çok daha kolay yerine getirirmişsiniz.



Bu da böyle bir yazı oldu... Herkese dengeli, güçlü, ağrısız, sağlıklı bir gün dilerim.


2 yorum:

  1. Aman dikkat, diz önemli, umarım geçici bir ağrıdır...
    Yağmur konusuna gelince; gerçekten bu sene ne oldu anlamadım, ben de yağmurluksuz yürüyüşleri özledim artık, kafama bir şey takmak istemiyorum...
    Mutlu ve sağlıklı günler diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ben de onun için ara verdim zaten. Doktora da gidiyorum. Daha ne olsun! di mi?

      Sil