Translate

16 Nisan 2013 Salı

Kanepeden pistlere


Sevgili Esra, "Hala oturuyor musun? Onun için mi yazmıyorsun?" demiş, yazmak farz oldu...

Evet, hala oturuyorum ama oturmakla kalmıyorum, aynı zamanda koşuyorum da... Neeeeyy! Koşmak mı? Ben mi? Evet efendim, sepet efendim. Okuyunuz s'il vous plait...

Bu hafta "Couch to 5K" adındaki bir programın ikinci haftasına girmiş bulunuyorum. Türkçe'ye "Kanepeden 5 kilometreye" olarak çevirebileceğimiz bu program, İngilizce'deki adıyla "couch potato"ları yani bizim dilimizdeki "lapböt"leri ellerinde kumanda, televizyon karşısında oturdukları yerden kaldırıp 9 hafta içinde 5 kilometre koşabilecek bir seviyeye getirme amaçlı olarak yapılmış. İlk bulan adam da 50 yaşındaki annesini düşünerek yapmış programı. Yani asıl hedef kitle bizim yaşımızdakiler denebilir.

Aslına bakarsanız Ocak ayından bu yana bedensel, zihinsel ve ruhsal bir değişime girmiş bulunuyorum. Olay Farkındalığa Dayalı Stress Azaltma programına girmemle başladı. Yavaş yavaş hayatın diğer alanlarına ilerleyerek devam ediyor. Dün makina kahvem bittiği için kapsül almaya gittiğim alışveriş merkezinde, kahvecinin yanındaki spor dükkanına girip uzun uzun koşucu saatlerine baktım mesela. Hani şu GPS'li olan, her antremandan sonra nerede, ne hızla koştun, kalp hızın neydi falan filan diye sana geri bildirim verenlerinden. Sonra da 9 haftanın sonunda bunlardan bir tane alarak kendimi ödüllendirmeye karar verdim. Ha, bir de yeni bir koşu ayakkabısı alacağım.

Beni blogun dışında da tanıyan arkadaşlarım için bu yazı bir şok etkisi yapabilir. Bu nedenle size kendinize gelmeniz için fırsat verme amaçlı burada kesiyorum. Daha çoooook detay var elbette. Az sonra!

(Sorularınız varsa çekinmeyin rica ederim, sorun.)

5 yorum:

  1. Süper.

    Bir diğer sportif anne.

    YanıtlaSil
  2. Alemsin valla ama senden gelene şaşırmam , yerım seni:)

    YanıtlaSil
  3. çok güzel yaaa...havalar da güneşlendi, her taraf çiçeklendi, tam koşma vaktidir...süpersin...

    YanıtlaSil
  4. cevabımı aldım. teşekkür ederim:) bu arada bir diğer kanepe oturanı olarak, canım çekti vallahi. ama kanepe hep daha cazip. çekirdeğini de alıcan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra, inan bu daha cazip... Ben diyorsam inan yani... Ama herkesin bir vakti var elbet. Öptüm seni. Özledim...

      Sil