Translate

29 Nisan 2013 Pazartesi

Amsterdam'da da koşu ve C25K 4. hafta

Vondelpark, Amsterdam
(Kaynak: Wikimedia Commons)

Geçen hafta Amsterdam'a gittim hayatımda gördüğüm en büyük bilimsel toplantıya katılmak üzere. Toplantı RAI Kongre Merkezindeydi ve katılımcı sayısı 9800 civarındaydı. 

Perşembe sabah gidip Cumartesi akşam geleceğime göre C25K programımın bir koşusunu Cuma veya Cumartesi günü orada yapmam gerekiyordu. Yoksa Pazartesi günü (bugün yani) 4. haftaya başlayamayacaktım. O yüzden giderken koşuya giydiğim kıyafetlerimi yanıma aldım. Gitmeden önce de kongre merkezi ve kalacağım evin yanında uygun olan yerleri araştırıp kendime iki alternatif parkur belirledim. Bütün bu hazırlıklar son anda kendi kendime bahaneler bulup vazgeçmemek içindi. Zaten teşneyim her an kanepeye geri dönmeye...

Cuma akşamı kongre çıkışında eve yürüdüm. Hafif hafif çiseliyordu yağmur. Eve çıktım, kafamdaki ses sürekli olarak mızmızlanıyordu: "zaten yürüyerek gittin geldin bugün, bak işte 10 000 adım olmuştur bile, zaten yağmur da yağıyor, zaten artık akşam oldu, bütün günün yorgunluğu var üzerinde, zaten kongre alanında yürüdüğün mesafe yeter, zaten, zaten, zaten..."

O konuşadursun, ben üstümü değiştirip dışarıya doğru yola koyulmuştum bile. Daracık, dimdik merdivenlerden aşağıya inip kulaklıklarımı takmış, apartman kapısını açmak üzere elimi uzatmıştım ki kapı kendiliğinden açılıp içeriye beyaz bir Jack Russell Terrier daldı. İrkildim şaşkınlıkla. Kafamı kaldırdığımda da bir çift mavi göz, uzun, dalgalı sarı saçlar... Bizim Kıvanç oğlanın Hollanda versiyonu! "Çok afedersiniz" dedi, ben de "rica kem küm" dedim, sonra hafifçe yükselen adrenalinin de etkisiyle hafiflemiş adımlarımla başladım Laura'yı dinlemeye...

Park yakındaydı, kolaycacık buldum. Zemin biraz sıkıntılıydı; iri kumlu... Ama yağmurun etkisinden biraz yumuşamış, yer yer çamurluydu. Taşlar da biraz kaygan. Ama yine de dikkatli bir şekilde parkta iki tur attım. Eve döndüğümde çok yorulmuştum ama çok da mutluydum...

Bugün de hayırlısıyla 4. haftaya başladım. İlk haftaya göre koştuğum süre artık iki katına çıktı. Bugünkü programda 5 dakika ısınma yürüyüşünden sonra iki kere 3 dakika koşu, 90 saniye yürüyüş, ve 5 dakika koşu, 2.5 dakika yürüyüş vardı. Sonra tekrar 5 dakika yürüyüş ve arkasından esneme hareketleri. Zordu itiraf ediyorum ama başarmanın tadı da olağanüstüydü.

Herkese iyi bir hafta dilerim.

2 yorum: