Translate

30 Nisan 2013 Salı

Akşam yemeği planım


Kaynak: Perfect roast chicken

Bu akşam yapacağım yemeği paylaşıyorum sizinle...

Buzdolabında sakin sakin bekleyen tavuğumuz bu hale gelecek bir aksilik olmazsa... Sonuçları yazarım...


İşte bu da bizimki. 
Güncelleme: İşte yukarıya bizim tavuğun fotoğrafını ekledim. Ama ne yazık ki piştikten sonra çok acıkmışız, fotoğraf çekmeyi unuttum. Tarifi süper kolay:

Yaklaşık 1.6 kg tavuk
içine yarıya kesilmiş bir limon ve istediğiniz baharatlar (ben biberiye ve adaçayı koydum)
Dışını zeytinyağı ile yağlayıp tuz biber sürdüm

Altına evdeki sebzeleri büyük büyük doğradım. Yukarıdaki tepside bir soğan (dörde kesilmiş), bir baş sarımsak (ikiye kesilmiş), iki havuç, bir kabak, 3 sap kereviz var. Üstüne de yine biberiye ve adaçayı serptim, tuzlayıp biberledim, azıcık da zeytinyağı gezdirdim.

Bu arada fırını 240 dereceye ısıtmıştım. Hazırlık bitince tavuğu fırına koydum ve hemen 200 dereceye indirdim. 

Sonra da 1 saat 20 dakika boyunca keyfime baktım. Bu sürenin sonunda tavuğu aluminyum folyoya sardım ve üstüne de bir mutfak peçetesi örterek 10 dakika dinlendirdim.

Sofranın son hazırlıkları bitince de tavuğu parçalara ayırarak sebzelerin üstünde servis yaptım. 

Dün akşam yemeğinden kalanlar da bana bugün öğle yemeği olacak.

Afiyet olsun!

5 yorum:

  1. Sekercim, acikta mi pisti, uzerini orttun mu? :) türkceyı cok seviyorum
    Yani pisirme poseti, yagli kagit falan...
    Kurunun tarifini de bekliyorum...
    Mucuk, mucuk....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Apaçıkta pişti, üzerini örtmedim. Herhangi bir poşet, kağıt, folyo falan kapatmadım. Ama tepsinin içine yarım bardak su koymuştum fırına koymadan önce, onu söylemeyi unutmuşum yukarıda.
      Kurunun tarifi de neymiş beklediğin?

      Sil
  2. Lezzet patlaması yaşanmış gibi gözüküyor, tavuk tandır gibi olmuş, afiyet şeker olsun, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Karisik kuru fasulye kuzucum....
    Kirmizi, siyah,beyaz....

    YanıtlaSil