Translate

26 Mart 2013 Salı

Siz de mi!

Pizza
(Kaynak Wikimedia Commons)

Geçen gün Carrefour'un yemek bölümüne pizza yemeye gittik. Kızım bir cesaret Fransızca'sını kullanarak pizzaları hazırlayan kadınla konuşmaya başladı: "evet Margarita... evet biliyorum Margarita sadece sos ve peynir... evet, biliyorum bu istediğimiz malzemelerden bardağa koyuyoruz ve size veriyoruz, teşekkür ederim." Sonra dönüp babasıyle konuştu Türkçe olarak. Kadın aniden geri döndü "aaaa siz Türk müsünüz!" dedi. Birkaç cümle hoşbeş edildi bu küçük güzel sürpriz üzerine. Kocam "ben zaten biliyordum" diyerek kıs kıs güldü falan... 

Bu arada Ayşe hanım bizim pizzaları hazırlamaya başlamıştı. Biz de uslu uslu sessizce beklerken bir kişi daha yanaştı pizza bölümüne. Ikınıp sıkınarak "İngilizce biliyor musunuz?" dedi Ayşe hanıma. O "hayır" diyince bu kez kızım atılarak "ben yardım edebilirim" dedi yeni gelene. O da pek rahatladı bunu duyunca ve neli, nasıl bir pizza istediğini anlattı kızıma İngilizce ve ayrıntılı bir şekilde. Kızım de doğal olarak hepsini anladıktan sonra Ayşe hanıma dönerek, bu kez Türkçe olarak anlatmaya başlamıştı ki, sonradan gelen adam şaşkınlıkla "aaaa siz Türk müsünüz!" dedi Türkçe olarak, bir bize bir de Ayşe hanıma bakarak...

Allahın Cenevre'sinde bir süpermarketin yemek bölümünün pizza köşesinde bu grubun bir araya gelme olasılığını düşünerek epeyce bir kahkaha attık. Hem orada, hem de gece bunu başkalarına anlatırken...

5 yorum: