Translate

31 Mart 2013 Pazar

Oturuyorum

Kaynak: http://www.mindfulnessmeditationtoronto.com
Öylece oturuyorum. Öylece oturmayı seviyorum...

İşyerinde 8 hafta boyunca devam ettiğim "Farkındalığa Dayalı Stress Yönetimi" kursundan bana kalan güzel bir şey oldu bu oturma uygulaması. İsterseniz meditasyon da diyebilirsiniz.

Ses kayıtlarım var eğitmenlerin verdiği. Önce 15 dakikalıktan başladık, her hafta beş dakika artırarak 40 dakikaya ulaştık. Şimdi ise ben kendi kendime 20 dakikalık sürelerin benim için ideal olduğunu keşfettim. Hafta içinde hemen hemen her gün 20 dakika oturuyorum kendimle, sessizlik içinde. Hafta sonunda da bazen herkesten önce kalkınca, bir hovardalık yapıp 40 dakika oturuyorum.

Bazen kayıttaki sesi dinleyip onun önerdiklerini yapıyorum. Bazen o bile fazla geliyor. Yapmayıp sadece olmak istiyorum. Öylece duruyorum. 

Düşünceler geliyor ve gidiyor zihnimden. Bulutlar gibi uçup geçiyorlar mavi gökyüzünde. Bazen de görüntüler geliyor gözümün önüne. Suratlar, yerler... Sonra onların da kaybolmasını izliyorum. 

Bazen ayağım, bacağım uyuşuyor bağdaş kurup oturmaktan. Uyuşan ayağıma veriyorum dikkatimi merakla, ilgiyle. Bazen sırtımın ağrısı artıyor ben otururken, oraya yönlendiriyorum ilgimi; nefesimi oraya alıyorum. Ağrımı şefkatle kucaklıyorum, onu sakinleştiriyorum.

Bazen çok uzun geliyor 20 dakika; sabırsızlanıyorum. Gün içinde yapacaklarım geliyor aklıma, dikkatimi nazikçe nefesime geri çekiyorum. Bazen 20 dakikanın nasıl geçtiğini anlamıyorum. Canım sıkılıyor bitti diye.

Dik bir şekilde otururken zaman zaman kendimi öne kaykılmış bulup şaşırıyorum. Yavaşça oturuşumu düzeltiyorum. Oturuşumu her düzeltişimde nefesim de düzeliyor, içim açılıyor.

Ellerimi dizlerimin üstüne koyuyorum avuç içlerim yukarı bakarken. Telefonumun çanı çalıp oturma uygulamamın bittiğini bana bildirince de ellerim yüzüme gidiyor...

Ne işe yarıyor bilmiyorum. Ama canım yapmak istiyor, yapıyorum. Sanki içim yıkanıyor, temizleniyor... Sanki pillerim doluyor.

Öylece oturuyorum. Her gün 20 dakika...


3 yorum:

  1. Bu uygulamadan Beysun diye bir arkadaşım bahsetti bana.
    Vakit bulamadımdı.
    Deneyeceğim, neden olmasın.
    Paylaşım için teşekkür ederim.

    Deneysel anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi kendine yapmadan once bilen birinden biraz ders almakta fayda var aslinda. Yola daha cabuk girmeni, odaklanmani sagliyor. Eminim Istanbul'da vardir. Kolay gelsin.

      Sil
  2. Oturuyor musun hala yoksa:P yeni yazı bu yüzden mi yok?

    YanıtlaSil