Translate

23 Şubat 2013 Cumartesi

İvalo'da son gün

Evet siz! Beni okuduğunuz için teşekkür ederim.

Bugün araba kiraladık, 40 km kuzeydeki İnari'de Sami kültür müzesini gezmeye gittik, arkasından bir ren geyiği çiftliğini gezdik, sahibiyle evlerinde sohbet ettik. Dönüşte İvalo'nun 30 km kadar güneyine Saariselka'ya indik. Güzel bir akşam yemeği yedik. Ardından hemen hemen bütün gece kuzey ışıklarını takip ettik ama buluşamadık. Kısmet...

Detaylar ve fotoğraflar daha sonra...

Yarın yolculuk...

Burayı çok sevdik. Bir kez yazın bir kez daha kışın kocalarımızla gelmek istiyoruz. (Ama biz her gittiğimiz yeri çok seviyoruz zaten...) Yemek yediğimiz lokantanın sahibi (ve garsonu) dünyanın en lezzetli çileklerinin burada olduğunu söyledi. Ayrıca yaban mersini ve diğer bir sürü farklı yumuşak küçük meyve (berries) de burada çok bol ve lezzetliymiş. Ancak yazın gelirseniz...

Bugün yaşadıklarımızı ve öğrendiklerimizin hepsini yazmaya kalksam bu kadar uzun yazıyı kimse okumaz. (Hasan okumaz mesela.) Onun için sanırım birkaç parçaya bölüp yazacağım. Bir de Özlem'le birlikte bir gezi dergisine bir yazı yazma planı yaptık bugün, umarım onu da gerçekleştiririz.

Şu anda artık geri dönme havasına girdik.

Buralara gelme planınız varsa daha detaylı bilgi için bana yazabilirsiniz.