Translate

2 Şubat 2013 Cumartesi

Güllü portakallı çay

Kavanozda güllü portakallı çay.

Çok güzel çok!... Denemeniz lazım.

Bir gün gittiğim gezilerden birinde Tchaba marka bir çay getirdim kocama. Pek sever çayı. Bunu da çok sevdi. Adı 1001 Gece miydi neydi galiba. Tekrar ısmarlayalım dedik, baktık pek pahalı geldi. İçindekileri okudum, "e ben bunu yaparım!" oldum. Yaptım da... Oranları tutturmak önemli ama o da ağız tadıyla alakalı...

İşte benim çayım:

500 gramlık bir kavanozun 3/4ü kadar istediğiniz siyah çay
daha önceden incecik kesip kuruttuğunuz portakal kabukları 
aktardan aldığınız kurutulmuş gül goncaları

Ben portakal kabuğunu yaklaşık iki çorba kaşığı tepeleme koydum. Gül goncalarını da ufalayıp yaklaşık 1/3 bardak kadar ekledim. Bu şekilde daha çay gibi oluyor. Biraz daha farklı olsun derseniz tarçın ya da karanfil ekleyebilirsiniz.

Ben bunu tek kişilik çay bardağımda demleyip içiyorum ofiste. Yani demlikte hiç demlemedim. Deneyen olursa söylesin nasıl olduğunu.

Herkese güzel bir hafta dilerim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder