Translate

11 Şubat 2013 Pazartesi

Bir komik kedi: Scottish fold

Scottish fold kedi. Kaynak Wikimedia Commons
Televizyonda gözüme çarptı bir programda. Nasıl oyunbaz, nasıl iyi huylu bir kedi türü!.. 

Gerekmedikçe miyavlamazmış. Sesi çıktığında bir nedeni olurmuş.

Evine, ona bakan insanlara çok bağlanırmış. Çok sevecenmiş.

Aynı evin içinde diğer hayvanlarla iyi geçinirmiş.

Laftan anlarmış. Gitme dediğin yere gitmezmiş.

Oyunu çok severmiş. (Programda erişkin kedilerin yavru kediler gibi oynadıklarını görünce şaşırdım!)

İsimlerindeki "fold" lafı kulaklarının katlanmasından ötürüymüş. Bazı tiplerinde kulaklar tamamen katlanarak kafanın üzerine yayılırmış.

Sırt üstü uyurlar, insan gibi totolarının üstüne otururlarmış. (Buna Buda oturuşu da deniyor.) Bakın şöyle:

Buda pozunda Scottish fold. Kaynak: TIK
İçim gitti... Kedim olsun istedim birden. Ama evde zaten bir köpek var. Kocam sağolsun, köpeğin bütün işlerini yapıyor. Bir de kedi olursa...

Hem nasıl geçinirler kedi ve köpek...

Hem pahalıymış... 1000 Euro civarında. Çok lazımdı ek bir masraf...

Olsun. Ben de internetteki videolarını seyrederim. 

Bakın buradaki minikler çok şirin. Bıkmadan usanmadan oyuncağı izliyorlar:



Bu da yuvarlanıp duru:


Bir de kalitesi çok iyi olmamakla birlikte İngilizce bir belgesel (yaklaşık 3 dk) bu türle ilgili:

Bu yazı üzerine bir tane alırsanız haberim olsun... 

Haftanız güzel geçsin.

6 yorum:

  1. Ayyy tam bana göre..Yaşlanınca (daha doğrusu evde daha vakit geçirince) alacağım bir tane sana da buradan yazarım :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al valla. Ben de alabilirim, garantisi yok!

      Sil
  2. Bu cinsi ilk kez 2 yıl kadar önce bizim Hera'yı veterinere götürdüğümüzde görmüştüm. İnanılmaz güzel bir şeydi. Ben pek kedici değilimdir ama bayılmıştım. Aynen anlattığınız gibi çok iyi huylu, hiç sesi çıkmıyor diye anlatmıştı sahibi, ama o kadar pahalı olduğunu bilmiyordum... 1 yıl öncede sokaktan eve yavru bir tekir aldık. Bizimkiler pek birbirlerine takılmadan birbirlerinin alanına girmeden mutlu mesut yaşıyorlar şimdilik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kedici değilim bildiğim kadarıyla ama üniversitedeyken kedim olduğuna ve şimdi de canım kedi çektiğine göre belki de öyleyimdir... :)
      Bloguma hoş geldiniz!

      Sil
  3. İnternetin en meşhur kedilerinden birisi, "Maru", tanışmadıysanız, tanışmanızı tavsiye ederim. Çok güzel ve akıllı bir kedi.

    http://www.youtube.com/watch?v=2XID_W4neJo&list=PL2C59FA36D9E14674

    YanıtlaSil
  4. ama bunlar çok çok tatlı, ne yapılır bunlar, kucağa alınır ve hep taşınır, hep sevilir, hep sevilir...

    YanıtlaSil