Translate

1 Şubat 2013 Cuma

Bir Başka Dünya (Another Earth)

Filmin posteri.

Bir gün gökyüzünde bu dünyanın aynısından bir tane daha belirse ve bunun hakikaten bu dünyanın aynısı; içinde yaşayanlarla, insanlar, bitkiler ve hayvanlarla aynısı olduğu ortaya çıksa ne yapardınız? Yani siz, eşiniz/sevgiliniz, çocuklarınız, eviniz... Hepsi orada da var ve oraya gitmek mümkün...

Rhoda hayatı boyunca gezegenlerle ilgilenen bir çocuk. Üniversite çağı gelince en prestijlilerinden birine kabul edildiğini öğrenir. Kutlarlar, içerler ve arabasına biner. Bir kavşakta duran bir arabaya çarpar. Hamile kadın, çocuk ölür, baba komaya girer. Rhoda erişkin olmadığı için 4 yıl hapis cezasına çarptırılır. Üniversite yerine hapse girer ve 4 yıl sonra çıkar.

Baba komadan çıkmıştır. Rhoda özür dilemek için gider ve dili tutulur, söyleyemez. Tanıtım amacıyla gönderilen bir hizmetçi olduğunu söyler. O günden itibaren babanın hayatını biraz olsun kolaylaştırabilmek için elinden geleni yapar.

2011 Sundance Film Festivalinde gösterime girmiş düşük bütçeli bir film bu. Hatta yönetmen kendi lisesini, ailesinin evini, mahallesini kullanmış bütçeyi düşük tutabilmek için. Araba kazası sahnesinde yerel polisten yardım almış. Başroldeki adam (William Maphoter) günlüğü 100 dolardan oynamış filmde. (Bu arada kendisi Tom Cruise'un kuzeniymiş.) Ben başroldeki kıza bayıldım. Adı Brit Marling. Kendisi de hem senaristlerden hem de prodüktörlerden biri. 
Brit Marling ve William Maphoter.

Film, bu tür filmlerden bekleneceği üzere aniden, seyirciyi hazırlamadan bitiveriyor. Rhoda evin mavi boyalı tahta duvarına parmaklarını sürterek gidiyor ve...

Eh, hepsini de anlatmayayım bari...

Görüntüler güzel, müzik güzel... Ritmi insanın ritmine uygun. Yer yer gerilim yükseliyor ama herhangi bir saçmalık yok. Bilim-kurgu olmasına rağmen... çünkü iyi bilim-kurgu da aslında yine insanı anlatır.

Nereden mi çıktı bu film? Geçenlerde fnac'da filmlerde indirim yapılmıştı. Ben de gidip indirimden 35 franka 5 adet film aldım. Sinemadan çok daha ucuz... Onlardan birini seyredelim derken bu gece, daha önce aldığım iki film daha çıktı bir yerlerden. Kocamın kucağına bıraktım bu 7 filmi. O da bunu seçti. Sonra da sonuna kadar ilgiyle, sıkılmadan, yüksek bir ilgiyle seyretti. Bunu yazıyorum, kadın filmi sanmayın diye... Kocaları da açabilir yani...

Bu arada, aldığım 5 filmin dördü Meryl Streep çıkmasın mı! Kasaya giderken farkettim. Yani önümüzdeki aylarda Meryl abla filmleri gelecek yavaş yavaş. 

Peki bir gün gökyüzünde bu dünyanın aynısından bir tane daha belirse ve bunun hakikaten bu dünyanın aynısı; içinde yaşayanlarla, insanlar, bitkiler ve hayvanlarla aynısı olduğu ortaya çıksa ne yapardınız? Yani siz, eşiniz/sevgiliniz, çocuklarınız, eviniz... Hepsi orada da var ve oraya gitmek mümkün...

6 yorum:

  1. ben de beğenmiştim bu filmi.ama bir yerden sonra çok aceleye getirmişler, birden kız kazanıyor, sonra adamı gonderiyor falan filan.çok hızlı aman da dakikamızı doldurduk hadi artık sona varalım der gibi.ama evet fikir olarak karika.ben isterdim mesela ama zaman senkronizasyonu bozuldu ya iki dünya da birbirini görünce aynı şeyleri yaşamak kötü olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, haklısın. Gerçekten de sonuna doğru biraz acele etmişler. Para bitmiş herhalde:)

      Sil
  2. Yeni sayfan pek güzel olmuş. İçim açıldı ...
    Sen anlatınca ben izlemiş gibi oluyorum hepsini anlatsana :)

    YanıtlaSil
  3. Not aldım bulabilirsem mutlaka seyredeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. Geçtiğimiz yılın ortalarında izlemiştim. İlginç bir filmdi...

    YanıtlaSil