Translate

28 Ocak 2013 Pazartesi

Sis ve istatistik

Sabah işyerinin en üst katındaki personel odasında Farkındalık Temelli Stress Azaltımı oturumundayken etrafımızdaki havanın gitgide beyazlamasına tanık olduk. Yarım saat içinde neredeyse bir bulutun içinde oturuyor haline geldik. Öyle ki camın dışındaki balkon demirleri bile zorlukla görünüyordu. Sonra yavaş yavaş açıldı ve oturumun sonunda biz nefese odaklanma egzersizi yaparken çevredeki çıplak ağaçlar artık tekrar görünüyorlardı. Gökyüzü mavi bir şekilde ortaya çıkmıştı.

Farkındalık Temelli Stress Azaltımı (Mindfulness Based Stress Reduction) 1970'lerde Amerikalı bir doktorun bir araya getirdiği, adını koyduğu, ve öncelikle kronik ağrısı olan hastalarda uygulayıp faydasını gördüğü bir program. Bir çeşit "laik meditasyon". Yani budist olmanıza gerek olmadan; tütsüler, çanlar, kırmızı ışıklar falan kullanmadan yapılan bir takım uygulamalar. Bu konuda yapılmış bir dolu klinik araştırma var...

Ben bugün üçüncü kez gittim iki saatlik oturuma. Enteresan... Her gün ödev var evde yapmamız gereken. Temel olarak şu günlerde beden farkındalığımızı artırmaya yönelik uygulamalar yapıyoruz.

Ben asıl olarak şu kronik sırt ağrım nedeniyle gidiyorum. Umarım faydası olur.

Daha fazla bilgi için Wikipedia şöyle diyor: TIK.

Bu arada daha önce kullanım da okunurluğumu arttırdı diye sevindiğim dinamik görüntünün böyle bir etkisi olmadığını istatistiklerimi başka bir şekilde kontrol edince anladım. Yani yanlış alarm... Bir de yorumlar kesilmişti. Bu hafta sonu görüştüğümüz arkadaşlar, dinamik formatta yorum bırakmanın mümkün olmadığını (ya da çok zor olduğunu) söyleyince ben de basit formata dönmeye karar verdim. Umarım beğenirsiniz...

6 yorum:

  1. Ben de sizinle aynı düşünce ile blog yapımı değiştirmiştim. Hatta daha da ilginç başka bir tema ile bir daha değiştirdim. Şu an onu kullanıyorum ama dediğiniz gibi okunurlukta herhangi bir değişim yaratmadı. Anladım ki, yazılar google aramalarından geliyor ve çoğunlukla o sayfa okunduktan sonra, diğer sayfalara pek de uğranmadan devam ediliyor. Bu durumda bloğun ne tür bir tema ile sergilendiğinin çok sınırlı bir anlamda önemi var demek yanlış olmayacaktır. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Sanırım dinamik görüntüde başlıkları görünen yazıları da "sayfa görüntüleme" olarak işaretliyor blogger. StatCounter'da bu net bir şekilde görünüyor.

      Sil
  2. evet ben o zaman da demiştim karışık diye :P bende tolgasv ye katılıyorum google aramalarında çıkıyor bloglar, insanlar açıyor bakıyor kapatıyor.bloğun şeklinden şemalinden çok yazılanlara bakıyorum ben de.ufkumu açıyorsa,güzel güzel sakin sakin anlatıyorsa,izleyiciye oynamıyorsa zaten bırakmıyorum:) o yüzden ne kadar sade o kadar yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın... Görünüm ancak yazıyı desteklerse anlamlı zaten. Bu görünümü beğenmişsindir umarım...

      Sil
  3. Bu yandaki çiçekleri pek beğendim, huzur verici. Ben dinamik olanda ilk seferinde çok kolay mesaj bırakmıştım ama Sezen Aksu yazına bırakmayı denedim, beceremedim. Vazgeçtim. Halbuki tek sayfada 1000 yazı görmeyi sevmiştim. Neyse bu yeni yüz de (yeni ofisin de) hayırlı olsun hepimize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Esracım. Şu anda yeni ofise sığabilmek için temizlik, kağıt atma, yer açma çalışmalarındayım. Kalkan tozdan hapşura hapşura temizliyoruz ortalığı...

      Sil