Translate

29 Ocak 2013 Salı

Oda ve perspektif

Böyle bir ofis ister miydiniz?
Selgas Cano Mimarlık Bürosu
Cuma günü iş gereği, bir toplantıya katılmak için Brüksel'deyken işyerinde odam değiştirildi. Biliyordum gitmeden önce böyle olacağını. O yüzden masa üstünü derleyip toparlamıştım. Taşıyıcılar da çok profesyonel. Hiç bir şey bozmadan kaldırıp her şeyi diğer odadaki yerine bırakıveriyorlar. Duvardakiler de dahil...

Yalnız yine de Pazartesi işe gelip odamın değiştiğini görünce biraz rahatsız oldum. Üstelik masamı benim dediğim tarafa değil, öbür tarafa bakar yerleştirmişlerdi. Önce sinirli sinirli söylendim. Sonra oturdum koltuğuma, şöyle bir yerleştim. Eski odamda pencereden otopark ve ötesindeki yaşlı ağaçlar görünüyordu. Burada ağaçlar çok daha yakında. Arada otopark gibi boş bir mekan yok. Bir de sanki daha çok gökyüzü var bu açıdan bakınca. Sonunda birinin diğerinden iyi olmadığına, ama bana farklı bir perspektif sunduğuna karar verdim. Eh, biraz farklı bir perspektif denemenin de kimseye zararı olmaz doğrusu...

Yalnız eski odadaki dolap buraya sığmamış, şimdi onu sığdırma yollarını arıyoruz. Sanırım eski oda arkadaşımın daha az eşyası varmış. Bu durumda benim masalarımdan birinden feragat etmem gerekecek sanırım.

Günlük hayatımın çoğunu geçirdiğim büronun olabildiğince rahat, bana özel, kendime ait, kullanışlı olmasını istiyorum tabii... Ama bu her zaman kolay olmuyor. Sonuçta sığman gereken yer belli, oraya koyabileceğin mobilya belli... Bakalım. Belki bir mucize yaratırız, belli mi olur?

4 yorum:

  1. yeni odanda güzel güzel günler geçirmen dileklerimle...

    YanıtlaSil
  2. Hande,

    Ben senin oda olayını geçtim.
    Fotoğrafını eklediğin odaya bayıldım.
    Hayırlı olsun.

    Ver masayı gitsin diyen anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verdim masayı gitti!
      Ben de çok etkilendim bu orman ofisinden. Düşünsene, orada tasarım yapan mimarlar bile daha farklı esinlenir, farklı şeyler yaratır herhalde...

      Sil