Translate

9 Ocak 2013 Çarşamba

Mümkünse...


Kış tatilimizi geçirdiğimiz Türkiye'den evimize geri dönmek için havaalanındayız. Erken gidip biraz oturduk. Vakit gelip kapıya doğru yönlenince Karala dergimi almak için yol üstündeki kitapçıya girdim. Dergiyi aldım, geçerken de 40 Makam 40 Anlam seçkisini aldım, sıraya girdim. Önümde birkaç kişi var. Elimi cüzdanıma attım, bütün bir 100 TL var. Bunu şimdi bozdursam mı, bozdurmasam mı; bir sonraki gelişimde böyle bütün olsa daha mı iyi olur; frankla mı ödesem, kartla mı ödesem diye düşünürken sıra bana geldi. Henüz karar verememiştim. Böyle durumlarda hep yaptığım gibi kocamı aradı gözlerim, kasiyerin arkasında ayakta durmuş bana bakıyordu kızımla birlikte. "Ne diyorsun?" diye seslendim elimdeki banknotu sallayarak, kasiyerin omuzlarının üstünden "TL ile mi ödeme yapayım?" Kocam şöyle bir durdu, ciddi bir şekilde "önce mümkünse ödeme yapmadan almaya çalış, vermezlerse TL ver" dedi. 

Bu espri de işlemesi birkaç saniye süren, kahkahası derinlerden bir yerden kaynama kıvamında gelen bir espri oldu. Önce kasiyerler kıkırdamaya başladılar, sonra bana geçti, sonra kuyruk şöyle bir dalgalandı. Uzun sarı saçlı kasiyer çocuk, "maalesef, ödeme yapmadan veremiyoruz" dedi kabarık, kıkırdayan bir ses tonuyla... 

"Kocamın kasiyerlerle şakalaşmaları" dizisine bir diğerini daha ekleyerek, arkamızda gülümseyen suratlar bırakarak oradan uzaklaştık.

6 yorum:

  1. Beni de buralardan güldürdünüz çift olarak. Çok tatlısınız :)

    YanıtlaSil
  2. Bence de çok tatlısınız, Allah mutluluğunuzu daim etsin..

    YanıtlaSil
  3. Yazı bana şu fıkrayı anımsattı.
    Adam oğlunu asker olması için getirmiş teslim etmiş. Yalnız bir türlü ayrılmıyor. Çavuş sormuş: "Amca ne istedin?" Baba cevap vermiş "Mümkünse albay olsun!"
    Siz çok yaşayın, e mi? Gülün güldürün. Hoş gittiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece yatmaya gidiyorken uykulu uykulu, yazdığını gördüm, bir kahkaya, uyku gitti! Borcun olsun bana...

      Sil
    2. Hemen 40 makamda çalışmaya başlıyorum: "Uyusun da büyüsün"ü:)

      Sil
  4. Cumartesi bahsettigimiz blogu bulamadim, daha dogrusu hatirlayamadim..email olarak gonderirsen sevinirim...Bugun sinirliyim iyi gelir belki :))))

    YanıtlaSil