Translate

13 Aralık 2012 Perşembe

Kadına mikrokredi

Girişimin internet sitesinden...
Çok heyecanlıyım!

Biraz önce Burdur'lu Arife hanıma inek besiciliğini geliştirebilmesi için 100 lira borç verdim. Arife hanım bunu bana bir sene sonra geri ödeyecek. Ben ona destek olmuş olmanın gururunu yaşayacağım.

Gidin bakın internet sitesine: TIK. Her şeyi anlatmışlar detaylı bir şekilde. Sıkça sorulan sorular kısmı da çok açıklayıcı. Beni en çok etkileyen kısmı ise şimdiye dek dünyada evet dünyada bu sistem ile mikrokredi kullanmış olan kadınların tamamının, yani hepsinin, yani % 100'ünün aldıkları borcu ödemiş olmaları...

İster ortak havuza para veriyorsunuz, ister kredi isteyen kadınlardan birini seçip ona borç veriyorsunuz. (Tabii vakfa bağış olarak para verme imkanınız da var. O zaman o para bir kadından diğerine geçerek sürekli işe yarıyor.)

Burdur'lu Arife hanımın inek besiciliği işini geliştirmesi için 5000 liraya ihtiyacı varmış. Şimdiye dek 1700 lira toplanmış, 3300 lira daha lazım. 5000 lira toplanınca alacak parasını, yapacak yatırımını. Yaklaşık bir yıl sonra da geri ödeyecek.

Borç vermeye 1 (bir) liradan başlayabiliyorsunuz. Eminim bu yazıyı okuyanların borç verecek bir liraları vardır. Ama isterseniz 10000 lira verin; ağanın eli tutulmaz!

Hadi, gidin, siz de bakın siteye... Hakikaten heyecan verici. 

Ben kadınlara inanıyorum.

2 yorum:

  1. Ne guzel birsey yapmissin. Senin yazini okuduktan sonra siteye girdim . Arife Hanim'n sadece 975 TL'ye ihtiyaci varmis :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şimdi de 945 TL kalmış. Ne güzel değil mi?

      Sil