Translate

1 Kasım 2012 Perşembe

Mantarlı kabaklı kiş

Mantarlı kabaklı kiş.

Epeydir yemek tarifi yapmadığımı farkettim... İşte gelsin bir tane:

Dün eve giderken yine akşama ne yapmalı diye düşünmeye başladım. Bu düşünce aslında mutfağa girip buzdolabının kapısını açıncaya kadar sürüyor. Sonra içinde gördüğüm şeyler önce kafamda sonra da tezgah üzerinde bir araya gelerek bizim akşam yemeğimizi oluşturuyor. Yine öyle oldu tabii.

Kızım 4-5 ay önce vejeteryan olmaya karar verdi. O verdi ama tabii işin bir kısmı da bize düştü. Şimdi her akşam yemeğinde onun da yiyebileceği bir seçenek oluşturmak zorunda kalıyorum. Olsun... Çok da büyük sıkıntı değil açıkçası.

Dün yine buzdolabıyla karşı karşıya durmuş birbirimize bakıyorduk ki kocamın yeni aldığı üç çeşit mantarı gördüm. Sebzelikte de bir tane kabak kalmıştı. E yumurta da vardı. Aaaa, taze kremanın dibinde de birkaç kaşık kalmış. Unumuz da vardır mutlaka. Süt de... Mantarlı kabaklı kiş yapmayayım da ne yapayım yani şimdi! 

Bir de Brüksel lahanası vardı 250 gr kadar. Onu da garnitür yaptım. Taze ıspanak salatası da hepsinin yanına yakıştı ceviz, elma, limon suyu ve zeytinyağı ile...

Bu Brüksel lahanasından ayrıca söz etmek lazım. Bizim evde çok sevilen bir sebze değildi kendileri. Nedeni benmişim meğer... Yanlış pişiriyormuşum. Hazreti 10 dakikadan fazla haşlamamak lazımmış. Yoksa o acımsı tadı ortaya çıkıyor. Şimdi 10 dakika haşlıyor, hemen suyunu döküyor, biraz tereyağı, tuz ve biber ile tatlandırıyorum. Dün kızım dedi ki, "anne haklıymışsın, bak sen ısrar ettin yapmakta, ben de sevmeye başladım." Oğlum henüz çok sevmiyor ama o da alışacak. Özal'ın bir bildiği varmış demek ki...

Gelelim kişe... Tamamen kafadan yaptım, kıvamı da güzelce tuttu. Şöyle:

2-3 avuç dolusu doğranmış mantar, ne çeşit isterseniz.
Bir orta boy kabak, küçük doğranmış.
4 yumurta
1 çorba kaşığı un
1-2 çorba kaşığı taze krema (yoksa da olur)
yarım bardak kadar süt (krema yoksa biraz daha çok koyun)
Bir diş sarımsak, doğranmış
Bir avuç doğranmış maydonoz
Bir tatlı kaşığı kadar kuru kekik
Süs için birkaç tane cherry domates
Üstü için biraz peynir (parmajan, pekorino, taze kaşar, beyaz peynir, ne varsa artık...)

Kabak ve mantarları sote edin tavada zeytinyağında bir diş doğranmış sarımsak ile birlikte. Yumuşadıkları zaman fırın kabına alın. Domates ve peyni hariç bütün malzemeleri karıştırın. Tuzunu biberini ekleyin. Domatesleri istediğiniz şekilde yerleştirin. Peyniri üstüne rendeleyin. 180 derece fırında orta rafta yarım saat kadar pişirin.

Dün geceden bir dilim artırıp bugün öğle yemeğime getirdim yanında kalan birkaç lahanacıkla birlikte.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder