Translate

10 Ekim 2012 Çarşamba

Vakit üzerine 12 soru

Great Seal Sundial Carmichael
Kaynak: Wikimedia CommonsResim yazısı ekle


  1. Vakitle zaman aynı şey midir?
  2. "Vaktim yok" nasıl bir cümledir?
  3. Aslında bu "olan vaktimde şunu şunu değil de bunu bunu yapmayı tercih ettim" anlamına gelmez mi?
  4. Yoksa her insanın ve hayvanın ve bitkinin ve dahi yer, gök, deniz, kaya ve toprağın sahip olduğu vakit, bu evren planında aynı sayıda andan oluşmaz mı?
  5. O vakit, "kusura bakma, seni aramaya vaktim olmadı" cümlesi "seni aramayı tercih etmedim" cümlesi kadar kalp kırıcı olmadığı için mi tercih edilir?
  6. Yoksa "o kadar meşgul, önemli, vakti değerli bir insanım ki seninle harcayacak vaktim yok" anlamına mı gelir bu?
  7. Peki "vaktim yok" vehmine kapılan insanın başkasını öncelemediği kadar ve hatta belki ondan da önemlisi, aslında kendini öncelemiyor olması olasılığı yok mudur?
  8. Vakit yettirememe duygusu ve sıkıntısı mıdır belki de insanın iki kürek kemiğinin tam ortasına bir kamyon hafriyat atığı ağırlığında çöken?
  9. Vakit, işyerinde, tam günün işini yarım günde yapmaya çalışırken mi, yoksa deniz kenarında dalgaları sayarken mi daha hızlı geçer?
  10. Vakti geldiğinde anlayacak mıyız?
  11. O vakit "bir dahaki sefere vaktimi önceliklerimi iyice saptayarak kullanacağım" diyecek ve bunu her seferinde (son sefer hariç) tekrar tekrar unutacak mıyız?
  12. Peki vakitle zaman aynı şey midir?


4 yorum:

  1. Zaman çok çabuk geçiyor ve vakit yaklaşıyor. Aslında zaman herkes icin aynı ama vaktini nasıl kullandığın farkı yaratıyor

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Nerede ve ne zaman duyduğumu ve doğru mu hatırladığımı bilemiyorum ama 9. soruyla ilintilebilir dize düşündüm şu söyleyeceğimi: 'Gençlikte yıllar geçmek bilmezmiş ama zaman/vakit çok çabuk geçermiş! Yaşlılıkta da zaman/vakit geçmek bilmezmiş ama yıllar çok çabuk geçermiş!'

    YanıtlaSil