Translate

5 Eylül 2012 Çarşamba

Sırtımın ağrısı

Sırt kasları.
(Kaynak: Wikimedia Commons)
Aslında Palma'da gezerken başladı. Gece kocam taksi ararken parkın bir köşesine oturup nereden çıktığını anlamadığım bu sırt ağrısını tanımlamaya çalışıyordum. Yani bugün sekizinci gün ve ben üç gündür raporlu olarak evdeyim.

Önce sadece akşamları geldi. Sol kürek kemiğimin üstünde boynuma doğru vuruyordu. Sonra gündüzleri de gelmeye başladı ufak ufak. Pazar gecesi ağrıdan uyuyamayınca artık doktora gitmek şart oldu.

Önce buralarda var olan bir doktor grubu olan ve bu tip iskelet, kas mevzularına bakan osteopatlardan birine gittim bir diğer doktor arkadaşımın önerisiyle. Enteresan bir deneyimdi. Giderken ağrı kesici de almadım bulgu ve belirtileri net bir şekilde anlatabileyim diye. Bilmiyorum farkında mısınız ama doktorlar sizin onlara verdiğiniz verilerle tanıya giderler. Ne kadar iyi bilgi verirseniz tanı ve tedavi o kadar güvenilir olur.

Osteopat önce hikayemi aldı, sonra aile doktorumuza gidip ağrı kesici ve enflamasyonu önleyici ilaç yazdırmamı ve hatta birkaç gün de rapor almamı önerdi. Sonra da kendi bildiği iş olan mekanik çalışma için beni muayene/masaj masası karışımı olan bir yere yatırdı. Yaklaşık 45 dakika boyunca ağrıyan yerimin etrafındaki kas, bağ ve kemiklerin çevresinde çalışmasını yaptı. Parmakları inanılmaz bir şekilde ağrıyan yeri buluyor ve çok nazik bir şekilde o noktanın etrafında çalışıyordu. Ben de bir yandan ağrı çekiyor, bir yandan da merak içinde ne yaptığını anlamaya çalışıyordum. Terapinin sonlarına doğru beni sırtüstü yatırdı ve boynumdan kavrayarak son derece nazik bir şekilde omurgamı düzeltti. Ne yaptığını sorduğumda birinci kaburga ve birinci ve ikinci omur ile ilgili çalışma yapıyorum dedi. Çok etkilendim doğrusu. Tanısı kürek kemiğimin üst kenarında küçücük bir kası kemiğe bağlayan bağ dokusundaki bir enflamasyon olduğuydu. Yani, her ne kadar çok ağrılı olsa da tehlikeli bir durum yok dedi. Bu rahatlatıcı olmakla birlikte elbette ağrıyı geçirmiyordu.

Daha sonra gittiğim aile doktorumuz da osteopatın tanısını doğrulayıp bana sıkı bir ağrı kesici, enflammasyon önleyici ilaç, o yetmezse alacağım bir başka ağrı kesici, 6 osteopati seansı, o seanslar sırasında kullanılacak bir jel ve dahi 5 gün istirahat verdi! Bu arada haftasonu ile ilgili bir gezi planımız ve de benim Pazartesi, Salı bir iş seyahatim vardı. Büyük olasılıkla ikisi birden iptal olacak.

Şimdi nasılım? Hala ağrım var, geçmedi. Bu sabah yine ağrıyla uyandım mesela. Yataktan ağrıyla kalmak pek can sıkıcı. Kürek kemiğimin üstündeki 10 santimlik bağ dokusunun beni yıktığına inanamıyorum. Canım pek tatlı herhalde. Kocama kalırsa bana nazar değiyormuş. Ne dersiniz? 

8 yorum:

  1. Sevgili Hande hala geçmedi demek, can sıkıcı, umarım seansların faydasını görürsün ve ağrısız günlerine geri dönersin, çok çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun.
    Elemterefiş kem gözlere şiş diyelim

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun.
    Pilates kursunda hızlıca öğrenmiştik bu vücuttaki bağ dokusunu.
    Küçük deme, hepsi senkronize.

    Nazar, al bi boncuk.

    Kolay gele.

    Endişeli anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  4. Cok cok gecmis olsun, biran once gecmesi dilegiyle....

    YanıtlaSil
  5. Cok cok cok gecmis olsun her katilimci cogu arttirarak kullanmis bende duzeni takip edeyim dedim!

    YanıtlaSil
  6. başlık ilgimi çekince geldim.aynı şekilde benim de ağrım var, ek olarak mide ağrısı da var. geçen sene 4 ay aralıksız çekmiştim. birşey bulunmamıştı. bu yaz tekrar başladı, moralim de bozuk. eşinizin dediği doğru olabilir :(

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun dileklerinize çok teşekkürler. Ne yazık ki hala geçmedi. 10 günü aşkın bir süredir geçmeyen bir ağrı beni hem yoruyor hem de şaşırtıyor. Bu bana bedenimin bir mesajı ama hala tam olarak çözebilmiş değilim. Belki de çözünce geçecek...

    YanıtlaSil