Translate

11 Eylül 2012 Salı

Blogdan yazı kaldırmak

Bugün, biraz önce ilk kez blogumda yazmış olduğum yazılardan bazılarını kaldırdım.

En çok okunan yazılarımdandı Pınar Kaftancıoğlu ve çiftliği ile ilgili yazılar. Ancak Pınar hanımın isteği üzerine ben de kendisine hak verip, istemesem de kaldırdım yazılarımı. Ama silmedim onları. Hala bir kenarda duruyorlar. Çünkü karar veremedim hala. Acaba yazıları bırakıp yorumları mı kapatmalıyım, yoksa yazıları mı toptan kaldırmalıyım?

Buraya yazılan yorumların doğruluğunu teyit etmek mümkün değil elbette. Bir ara isimsiz olanları yayınlamayayım dedim, ama sahte bir isim koymak ne kadar güç olabilir ki? O yüzden bu yorumlar "çamur at izi kalır" düşüncesiyle de yapılmış olabilir kötü niyet sahipleri ya da iş rakipleri tarafından. Bu durumda ben buna alet mi olmuş oluyorum? Öte yandan insanlar hakikaten samimi görüşlerini de dile getirmiş olabilirler. Mesela ben her gidip gördüğüm yeri daha sonra Trip Advisor'da yazıyorum. Çünkü gitmeden önce de oraya gidip okuyor, ona göre karar veriyorum seçimlerimde. Oraya yazan onlarca kişinin görüşleri genellikle ortalama hakkında bir fikir veriyor.

Şimdi bu konuyla ilgili bir anket başlatıyorum. Bu sayfanın üstünde belirli bir süre için aktif olacak. Bunun sonucuna göre de tekrar düşüneceğim. Ne dersiniz?

7 yorum:

  1. Blogdan yazı kaldırmak beter bir şey. Üç kere başıma geldi, bilirim. İkisinde yorumcular hadlerini aşıp korkutucu hale geldikleri için, çoluğum çocuğum var, başıma bir iş gelmesin diye kaldırmak zorunda kaldım. Üçüncüsü ise çalıntı içerik iddiasıydı ki, tam bir katakulliydi. Sonuncusunu yerine iki gün sonra koyacağım.
    Sana gelirsek, yerinde olsam ne yapardım, diye düşündüm. Pınar Hanım nazikçe rica ettiği için kaldırmakta tereddüt etmezdim. Kendi son örneğimde (benzer olduklarını düşünüyorum) karşı taraf acayip şeyler yapmayıp Pınar hn gibi davransaydı kaldırır ve bir daha da koymazdım. Şimdi inada bindi.
    Blog böyle bir şey Hande'cim. Her gün yaptığın girişler bir parçan oluyor ve insan vazgeçmek istemiyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. İnsan vazgeçmek istemiyor. Ama yazdıklarının başkalarına zarar verebilecek olma ihtimali bile kötü.

      Sil
    2. Hande, ben farklı bir tarzda yazıyorum tabi, ama hep söylediğim bir şey var: Bu blog benim cumhuriyetim. Benim fikirlerimi, duygularımı, görüşlerimi yazdığım bir yer. Saygı ölçüsünde olduğu sürece herkes kendi görüşünü yazmakta serbest. Ama o yorumu yayınlayıp yayınlamama insiyatifi de bende. Yani aynı rica bana yapılmış olsa, yazıyı tutar, yorum kısmını kapatırdım. Belki ben geç kaldım sen halihazırda kararını verdin bile:)

      Sil
  2. Sen kendi tecrübeni yazdın değil mi? Başkaları da kendi tecrübesini..İyi ya da kötü başına geleni yazmak herkesin hakkı, iyi servis vermek satıcının görevi, hatasız işler yürümüyor, eğer hata yapıldıysa düzeltilmeli, şu hatamız vardı düzelttik denmeli, üzerinde çalıştık şöyle gelişme sağladık denmeli. Aranızda ne yazışmalar geçti bilmiyorum tabi ki, Allah doğru karar vermende yardımcın olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim Pınar hanımla ilgili yazdıklarım da deneyimlerim de hep olumlu. Sadece yapılan yorumlarla ilgili sıkıntı çıkmıştı.

      Sil
  3. konuyu bilmiyroum ama oyumu verdim:)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil