Translate

15 Ağustos 2012 Çarşamba

Sarı sulu kocaman erikler

Tek seven biz değilmişiz...
Son günüydü tatilimizin İstanbul'a dönmeden önce. Kocam gitmeden önce eriği budamaya karar verdi. Nedense böyle büyük projeleri hep en son güne bırakmak gibi bir alışkanlık edindi son yıllarda. Tam gideceğimiz gün ağaç dikiyor mesela.

Erik ağacını budamaya karar verdi ama ağacın üstü hala sarı sulu kocaman eriklerle dolu. Yaz boyunca bu erikleri taze yedik, şurubunu, kompostosunu, marmelatını yaptık hala ağacın üstü dolu. Ne bereket! İşte şimdi budamaya başlamadan önce de ağaca dayadık merdiveni, Ahmet bir taraftan üstüne çıktı, kocam merdivenden topluyor. Aşağıda ben tek tek attıklarını tutup tepsiye yerleştiriyorum karpuz sergisine karpuz yerleştirir gibi. Ancak bu erikleri sadece iki sıra yapabiliyoruz çünkü biraz sıkıştıklarında aynen içi su dolu balonlar gibi patlıyorlar. Hatta bir öğleden sonra kızımla Ülkü teyze ağacın altında otururlarken dalında patlayan bir erik yüzünden erik suyu içinde kaldılar.

Erikleri topladık, bütün ağaç bitti. Budama da bitti. Sonra çocuklar aracılığıyla konu komşuya erik dağıtma faslı başladı. Sonra da kalanları büyük tepside, bahçedeki muslukta yıkayıp fotoğrafladım elbette. İçleri güneş dolu bu kocaman sarı sulu erikleri...

Sonra tava yoğurdu kaplarında yerlerini alıp bizimle İstanbul'a geldiler. Kayınvalidemin, görümcemin iftar sofralarında yerlerini aldılar.

Bu arada bu erikleri yemenin bir yolunu keşfettim. Öyle sıradan erikler gibi ısırırsanız patlayıp üstünüzü başınızı mahvediyorlar. En güzeli derisinin üstünde dişinizle bir delik açacaksınız, eriğin içeriğini oradan emeceksiniz. Gelen çekirdeği güzelce temizleyip atacaksınız. Boşalan erik kabuğunu da şişirip güzel, şeffaf bir balon yapacak ve çocuklarınızın takdirini toplayacaksınız. Bu arada içinin bal gibi, kabuğunun da ekşi olduğunu söylemeliyim.

İşte bizim sarı sulu kocaman eriklerin hikayesi. Bakalım seneye de bu kadar bol olacak mı ürün...
Bir tepsi erik.

Soğuk sular içinde serinlerlerken.

Kocamın güzel elinde yaprağıyla.

Bu da diğer erik ağacımız, haksızlık olmasın...

2 yorum:

  1. HARİKA LEZZETLİ GÖZÜKÜYORLAR :))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba hande hanim ben Almanya ya gitmek istiyorum bir arkadasimin yanina gitmek istiyorum 4 ay kalmayi planliyorum üniversite 3 sinif ogrencisiyim hem calisip hem de gezmek istiyorum avrupa şehirlerini bu şekilde mümkün mü yapabilir miyim bilgileriniz için şimdiden çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil