Translate

30 Ağustos 2012 Perşembe

Mayorka biz geldik!

Paguera'da hergün denize girdiğimiz plaj.
Bu sene yaz sezonunu Mayorka'da kapattık. Böyle söyleyince pek afili oluyor. Daha da güzeli, biletleri aylar öncesinden alınca aynı zamanda pek de ucuz oluyor! Bir de üstüne bakkal-çakkalın ucuzluğu binince çok çok güzel oluyor...

KolayJet ile Palma'ya bir saat on dakika gibi bir sürede uçuyor ve bambaşka bir evrene konuyorsunuz. Kocaman bir havaalanı, çoğu Almanca konuşan insanlar, bir çocuk bolluğu... Dışarı çıkınca palmiyeler ve tipik Akdeniz bitki örtüsü... Pırıl pırıl, masmavi bir gökyüzü ve turkuaz rengi bir deniz...

Ne yaptık oradayken? Bir kere bol bol denize girdik. Hergün... Sabahtan akşama kadar. Uzun uzun yüzdük. Öğle yemeklerimizi daha basit, akşamları daha yerel mutfaktan yedik. Casa Enrique diye bir yer keşfetti mesela Özlemler, iki kere orada yedik. Yemeklerin dışında da enteresan bir yerdi. Bütün duvarlar boğa güreşçilerinin fotoğrafları, afişleri, duyurularıyla kaplıydı. Tavanlar bile... Hatta bir duvarda bir plaketin altında fuşya pembesi bir toreador pelerini ve siyah şapkası asılıydı. İspanyolların tapas dediği, bizim meze diyebileceğimiz yemekler vardı daha çok burada. Ve bütün bunların içinde ben en çok padron biberi kızartmasını sevdim. Bakın aşağıda...

Casa Enrique'nin duvarları.

Casa Enrique'nin padron biberi kızartması. Üstüne deniz tuzu serpilmiş.

Kaldığımız otelin adı Cupidor idi. Tesadüfe bakın ki bu aile otelinin damatları Türkmüş. Ancak biz oradayken kendisi Barselona'da bir eğitimde olduğu için tanışamadık. Bir dahaki sefere artık... Otelde çok rahat ettik. Deniz kenarına da yürüyerek 3 dakika falan sürüyordu. Avlusu da akşamları oturmak için güzeldi.
Otelin avlusu.
Otelin önünden görünüş.
Günlerden birinde beş saat boyunca adanın koylarında gezen, birkaç yerde yüzme molası veren bir tekne turuna da çıktık. Teknenin dibi, balıkları gözleyebilmeye uygun bir şekilde şeffaf yapılmıştı. Durduğumuz yerlerde hakikaten balıkları izlemek çok zevkliydi. Ama daha da güzeli Özlem'in orada oturup yüzen bizlerin fotoğraflarını çekmesi oldu. Bir fotoğrafım o kadar komik çıkmış ki Özlem bana yolladığından beri durup durup gülüyorum kahkahayla. Aynen bir çizgi film karakteri... Mesela Nemo'nun kankası falan olabilirmişim yani. Kardeşime göre Disney'ciler görse hemen kopya çekerlermiş. Ama ne yazık ki bu fotoğrafı burada paylaşacak kadar özgüven sahibi değilim... Onun yerine size teknede yapılan paellanın fotoğrafını sunuyorum aşağıda.

Teknede yediğimiz paella. O kadar sıcaktı ki ilk ağzıma aldığımda damağımda ikinci derece yanık oldu!
Bir akşam da adanın en büyük kenti Palma'ya gittik. Bana pek de çekici gelmedi. Olsun, görmüş olduk.

Kısa kısa aklımda kalanlar:

• Çok sevdik. Kesinlikle tekrar gidilebilir.
  • Aile yeri. Her yerde çocuk var. Kafa dinlemek için değil pek.
  • Gece hayatı için de değil. Barlar var ama sessiz, sakin, efendi...
  • Ucuz. Pek ucuz. Hele Cenevre'ye göre çok çok ucuz.
  • Her yerde çakma çanta, kemer var. Nasıl Avrupa Birliği anlamadık.
  • Majorica incileri burada yapılıyormuş. İçinde cam bir çekirdek, etrafında bir takım deniz mahlukatının kabuklarının tozlarıymış. Valla gerçek inciyle aynılar... Ne bileyim güzeldiler işte. Bir yüzük alasım geldi, barnağıma(!) olmadı.
  • Deniz çok güzel. Sıcaklığı, derinliği, dibinin kum olması... Her girişte saatlerce yüzdük, buruş buruş olana kadar...
  • Her yerde Almanca duyuyorsunuz, görüyorsunuz. Gelenlerin %85'i Almanmış.
  • Bir sürü Bulgar ile tanıştık. Genellikle garson olarak çalışıyorlardı.
  • Hintliler de dükkan sahibi...
İşte böyle. Bu da bizim Mayorka anımız oldu...

1. ben de mallorcaya 2 kere gittim bir calajatra'da ya birde balaman sahillerine gittim . eğlenceli farklı ve çoook güzel yer:)

1. Nesrin teşekkürler yorumunuz için.

2. Aaa süper yazı ve fikir.
    Heryere gidiyorsun bana gelmiyorsun bak epeyidir.
    Operim.
    Gezerekliğin devamını dilerim.
    Koyaydın şu resmi pek meraklandım poza.

Bir diğer gezerek anne Çiğdem

1. Sevgili Çiğdem, valla koyamam henüz o fotoğrafı. Belki 70 yaşıma gelince...

3. Ben de bir kenara yazdım. Pek faideli oldu.

4. Mayorka'nın bu kadar yakın olacağı hiç aklıma gelmezdi. seneye düşünmeye başladım bile. kaç gün kaldınız, otelinizin günlüğü ne kadardı diye sorsam..

1. Biz iki oda tuttuk. 4 gece için 550 euro verdik. Kahvaltı dahil. Trip Advisor'da daha ayrıntılı değerlendirmem var isterseniz.

5. Güzel bir tatil geçirdiğinize çok sevindim. Öyle hoş anlatmışsınız ki yazdıklarınızı okurken çok zevk aldım. Mallorca'ya küçükken ailemle gitmiştim; aklımda ayrıntılı görüntüler kalmadı ama güzel bir yerdi diye hatırlıyorum.

1. Teşekkürler yorumunuz için. Biz pek beğendik.

6. granada'da yaşarken bir ara kaçalım dedik ama yapamadık. ucuz olmasına şaşırdım doğrusu.
    ben en çok otelin avlusuna bayıldım;)

1. Otelin avlusunu en çok biz kullandık. Gölgeli, serin, begonvil ve palmiyeler içinde bir yerdi.