Translate

17 Ağustos 2012 Cuma

İlk kez uçakla yurtdışına gidecekler için havaalanında yapılacaklar listesi

(Kaynak. www.ataturkairport.com)
Ağustos'ta işyeri pek bir rahat. Koridorlar sessiz. İnsanlar daha az gergin.

Sabahları yürüyerek geliyorum işe 3 haftadır. İyi geliyor. 25 dakika kadar sürüyor. Kulağıma beyaz kulaklıklar, kardeşimin verdiği iPod'umdaki müzikleri rasgele çalmaya ayarlıyorum, 4-5 şarkıda bitiyor yol. Bir sonra hangi şarkının gelecek olduğunu bilmemenin sürprizli beklentisini seviyorum. Beklenmedik anda çıkan şarkıları sanki daha bir dikkatli dinliyorum ilk kez dinler gibi. Zeki Müren'den sonra Simon and Garfunkel, sonra Pentagram, arkasından Kardeş Türküler, peşinden Model... karman çorman bir şarkı demeti ve inan bana çok iyi geliyor.

Dün yeğenim geldi İstanbul'dan. 18 yaşında delikanlının bu ilk yurt dışına çıkışı ve tek başına seyahat etti. Ben de ona kolaylık olsun diye bir yapılacaklar listesi hazırladım. Belki başka birisine de faydalı olur diye (azıcık değiştirerek) buraya da yazıyorum:

  1. Yanına bir çanta al. İçinde pasaportun, cep telefonun (yurt dışı konuşmaya açtırmayı unutma), bir gün öncesinden web check-in yaptırıp yazdırdığın uçuş kartın (boarding pass) olsun.
  2. İki saat öncesinden havaalanında ol.
  3. Girişteki güvenlik kontrolünden geç.
  4. İçeri girer girmez elektronik panodan uçuşun için nereden check-in yapıldığını bul, oraya git.
  5. Daha önce web check-in yaptırdığın için "web check-in, baggage drop" yazan sıraya gir.
  6. Sıra sana gelince görevliye pasaportunu ve biniş kartını ver.
  7. Valizini hareket eden bantın üstüne koy; tutacak yeri üstte kalsın.
  8. Belgelerini görevliden al ve yurt dışı çıkış harcı yatırılan yere git.
  9. Harcını yatır, pulunu almayı unutma.
  10. Pasaport kuyruğunda sıraya gir. Sıra gelince polise pasaportunu (pulla birlikte) ve biniş kartını ver.
  11. Buradan geçince gümrüksüz alandasın. Elektronik panodan uçağının hangi kapıdan kalkacağını kontrol et. Biniş kartınla arasında bir farklılık varsa panoda yazılı olan kapıya git.
  12. Biniş kartında yazılı olan uçağa alma (boarding) saatine kadar oralarda oyalanabilirsin ama o saatten önce mutlaka kapıda ol.
  13. Uçağa binerken biniş kartını ve pasaportunu göster.
  14. Uçağa bin, kemerini bağla, cep telefonunu, diğer bütün elektronik eşyalarını kapat.
  15. Oturduğun sürece kemerini bağlı tut.
  16. Aktarmalı uçuyorsan ilk indiğin havalimanında iner inmez Transit/Transfer yazan yazıları takip et.
  17. İlk gördüğün elektronik panodan bir sonra gideceğin kentin uçağının hangi kapıdan hareket edeceğini kontrol et.
  18. Oyalanmadan kapıya doğru git; yol beklediğinden uzun sürebilir.
  19. Boarding saatinden önce kapıda ol.
  20. 14 ve 15 numaralı basamakları yap.
  21. Son gidiş yerine vardığında uçaktan in ve Çıkış/Exit/Sortie yazan yere doğru yönel.
  22. Pasaport polisinin önüne gelince sıraya gir (senden önceki kişi polisle iken yerdeki çizginin arkasında dur da fırça yeme), sıra geldiğinde polise pasaportunu uzat. Bu aşamada şu tip sorulara önceden hazırladığın cevaplar olsun (İngilizce bilmiyorsan bile bu soruların cevaplarını hazırla. Hatta birisine bir kağıda yazdır, polis sorunca da ona ver):
    1. Neden geldiniz?
    2. Ne kadar kalacaksınız?
    3. Nerede kalacaksınız?
  23. Bagaj dağıtılan yere geldiğinde elektronik panodan geldiğin uçağın bagajının hangi dağıtım bandından çıkacağını öğren.
  24. O bantın önünde valizlerinin çıkmasını bekle.
  25. Valizini al ve yanında gümrüğe tabii bir şey yoksa yeşil kapıdan geçerek dışarı çık.
Notlar:

Havaalanlarının içinde en büyük yardımcın elektronik panolar olacak. Onlara bakmayı unutma.

Havaalanlarında tuvaletler parasızdır.

Çantanı hiç bir zaman gözünün önünden, elinin altından ayırma. Bir saniyede uçar, gider ona göre.

Uçağa alacağın çantana 100 ml’den daha cok sıvı alamazsın, unutma.

Kaybolursan herhangi bir resmi kılıklı insana biletini göster, yardım iste.

Pasaport kontrolünü Avrupa'da ilk indiğin yerde yapacaklar, sonra yok.

Hadi bakalim iyi yolculuklar.

112 yorum:

  1. Once aklimdaki seyi sorayim: 14 ve 15. basamaklari kap demissin nedir onlar?
    Sonra da yillar once ilk kitalararasi ucuslarini yapan anne ve babama yazdigim yonergelerle ilgili animi yazayim. Annem yok denecek kadar az ing. bilir, babam onu da bilmez. Almanya aktarmali Washington DC ucaklari var ve prosedur cok uzun malum. Ben de internetten sayfalarca ne yapmalari gerektigini, pasaport polisi ne sorarsa nasil cevap vermeleri gerektigini adim adim yazdim. Hatta pass. polisinin soracagi olasi sorulari anlamalari ihtimalinde verecekleri cevabi ingilizce okunuslari ve turkcesi ile de tek tek acayip ayrintili yazdim. Yaniniza bir de sozluk alin mutlaka dedim. Neyse bunlar Almanya aktarmasini gurbetci dostlarimiz sayesinde atlatip ucak degistirip diger ucaga binmisler. Ucakta dagitilan kagitlari da sozluk ve yazdigim notlar sayesinde doldurmuslar. Sira gelmis pasaport polisine. Polis amerikan ing. ile sormus tabi annem de anlamamis. Polis sormus, annem anlamamis. Sonunda annem benim gonderdigim ve dosyaladigi - evet dosyaladigi- yonergeyi polise uzatmis caresizlikle. Polis hem okumus hem gulmus. Ama sonrasinda anneme dosyayi verip welcome to america demis. Annem bir o kismi anlamis :)
    Hala hatirlayinca guleriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzelmiş sizin hikaye de... :)
      Yani ben, aktarma yaptığın uçağa bindikten sonra yukarıdaki 14 ve 15. basamaklarda yazanları yeniden yap, yani uçağa bin, kemerini bağla, cep telefonunu, diğer bütün elektronik eşyalarını kapat ve oturduğun sürece kemerini bağlı tut demek istemiştim. Tekrar yazmamak için öyle demişim.

      Sil
    2. hahaha giderek yaslaniyorum sagir duymaz uydurur misali okumus ama yanlis okumusum. Sen yap yazmissin ben kap okumusum . Pes diyorum kendime.

      Sil
    3. Harikaymış güldüm baya :)

      Sil
  2. Selam herkese.
    Ben sadece pass polisinin soracağı sorulardan dolayı huzursuzum. inanılmaz heyecanlıyım bildiğimi unuturum diye korkuyorum. neyse görücez, hadi bakalım hayırlısı. bu arada verdiğiniz tüm bilgiler adına çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben fas a gideceğim. Sadce sırt çantası olacak yanımda .
    belge olarak sadece pasaport geçerli galiba vize istemiyor çünkü.
    check nedir bunlar nasıl yaplır şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havaalanına girince uçuş bilgilerinizin yazılı olduğu elektronik panoya bakın ve hangi kontuardan check in yapıldığı bilgisini görün. Check in işlemi elektronik biletinizi verip (veya sadece pasaportunuzu gösterip) onun yerine uçuş kartınızı aldığınız işlem. Aynı anda bagajınız varsa onu da teslim edip bagaj alındı belgesi alıyorsunuz. Bagajınız yoksa ayrı (ve daha kısa) bir sıra olabilir, ona dikkat edin. Aynı şekilde 24 saat önceden internek üzerinden check in yaptırabilirsiniz. Bu durumda da "web check in" yazan yerde sıraya girin, sıra daha kısa oluyor. Kolay gelsin.

      Sil
  4. yurtdisina ogrenci olarak gidecegim. yanima ne kadar para almaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet üzerinde gideceğiniz kentte bir öğrencinin yaşaması için gereken ortalama para miktarının belirtildiği siteler var. Eğer uzun süreli bir üniversiteye gidecekseniz o üniversitenin sitesinde de buna ilişkin bilgileri bulabilirsiniz. Yanınıza almanız gereken para kentin pahalılık düzeyine ve sizin nerede, ne süreyle kalacağınıza bağlı olarak değişecektir. Masraf hesaplarken kira, üç öğün yemek, şehir içi ulaşım parasını, artı sosyal etkinlik, kitap, eğitim paralarını eklemeniz gerekir. Sağlık ve kaza sigortası yaptırmayı da unutmayın.

      Sil
  5. Merhaba öncelikle elinize sağlık çok güzel açıklamışsınız :) ben de şu an yurtdışındayım öğrenci olarak ama gelirken yanımda iki arkadaşım daha vardı ve heyecanlıydım neyi nasıl yaptığımı hatırlamıyorum. Üç hafta sonra yine başka bir Avrupa ülkesine gitmek istiyorum ama tek başıma uçak yolculuğu yapmaya korkuyorum yani beceremem diye. Sizce ne yapmalıyım yani tahmin ettiğim kadar zor olur mu? Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurtdışında öğrenci olduğunuza göre Türkçe dışında en az bir dil daha biliyorsunuz ki bu önemli bir avantaj. En azından sıkışırsanız birilerine sorabilirsiniz.
      İkincisi, daha önceden deneyiminizin olmadığı konularda nasıl ön hazırlık yapıyorsanız seyahatinizle de ilgili ön hazırlık yapabilirsiniz. Mesela gideceğiniz havaalanının planına, kapılar arasındaki uzaklığa, bir terminalden diğerine nasıl ulaşacağınıza ilişkin bilgilere artık internet üzerinden ulaşabilirsiniz. Direkt uçuşlar daha kolaydır aktarmalı uçuşlara göre. "Exit" işaretini takip ederek dışarı çıkarsınız. Aktarmalarda ise önemli olan kapılar ve terminallerdir. Eğer aynı terminal içindeyse genellikle sorun yoktur. Terminal değiştirecekseniz bu biletinizin üstünde yazar zaten. Kısaca, biletinizi iyi inceleyin, terminallerinizi, kapılarınızı bilin. Havaalanında terminaller arasında nasıl gideceğinizi öğrenin. Kafanız yerde değil, her zaman havada olsun; tabelalara bakın. Panik olursanız da elinizdeki bileti göstererek üniformalı birine sorun. Mümkünse eliniz kolunuz boş olsun, kapıları, terminalleri bulmaya çalışırken bir de manto, atkı, çanta, vb gibi şeylerle uğraşmayın. İyi yolculuklar.

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim zaten aktarmalı uçmayı düşünmüyorum ve dediğiniz gibi iki yabancı dilim var zaten ama tek başına olunca insan ister istemez tedirgin oluyor. Ben önceden sizin yazdığınız maddeleri alacaktım yanıma yani yazacaktım defterime ama havaalanı planı fikri gerçekten harika oldu benim için çok çok teşekkür ederim ilginize :)

      Sil
  6. 1 ayligina belcikaya gidiyorum . Ingilizcem cok zayif ve fransizcam yok. Sadece yukarida belirttiginiz sorulari cevaplamam yeterli midir? Varsi olasi sorulari da yazabilirmisiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaport polisinin amacı ülkeye girdikten sonra yasa dışı bir şekilde kalma olasılığı olanları ayıklamaktır temel olara. Onun için sorular sorar. Soruları genelde "neden geldiniz, ne kadar kalacaksınız, nerede kalacaksınız" şeklindedir. Şüphelenirlerse daha fazla bilgi isteyebilirler. Bu soruların cevaplarını hazırlarsanız iyi olur. Mesela kalacağınız yerin adresini, burada kiminle kalacaksanız adını, telefon numarasını yazan bir belgeniz olsun. Neden geldiğinize ilişkin de... Mesela Van Gogh müzesine gidecekseniz onu söyleyin, ya da bir okuya gidiyorsanız onun adını, adresini verin. Ne zaman döneceğinize ilişkin dönüş biletinizin çıktısı olsun elinizde. Bunun gibi şeyler... İyi yolculuklar.

      Sil
    2. Cok saolun . Ellerinize saglik.

      Sil
  7. Ben de yaklaşık 1 buçuk ay sonra tek başıma gitmeyi düşünüyorum yeşil pasaportum var aynı şeyler geçerli mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeşil pasaport bazı ülkelerde önceden vize alma gerekliliğini ortadan kaldırır. Ama biliyorsunuz ki ülkeye girme ile ilgili kararı asıl olarak kapıdaki memur verir. Dolayısıyla pasaport polisi sizin pasaportunuzun rengi ne olursa olsun size neden geliyorsunuz, kaç gün kalacaksınız, vb sorular sorabilir (genellikle de sorar) ve sizin cevaplarınızın da tatmin edici olması gerekir.

      Sil
  8. Amerika'ya ilk defa gideceğim. Öğrenciyim fakat turist vizesi almak istiyorum. Orada bir tanıdığım yok otelde kalacağım. 20 gün gezeceğim. Bunun için vizede yapmamı önerdiğiniz birşey varmı? Bir başka sorum ise tek gidiş biletimizi aldığımızı varsayalım güvenlik dönüş biletimizi göstermemizi ister mi? Ben açıkcası dönüş biletini gitmeden önce almak istemiyorum, ne zaman kafam eserse o zaman dönmek istiyorum.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soru ciddi mi şaka mı anlamadım ama yine de bildiğim kadarıyla yardım etmeye çalışayım. Amerika vize anlaminda en ince eleyip sık dokuyan ülkelerden biri. Söylediğiniz şekilde vize alabileceğinizi sanmıyorum. Türkiye'den vize alıp gitmeyi başarsanız dahi havaalanında kapıdan döndürülme riskiniz büyük olur. Öncelikle büyükelçilik internet sitesinden hangi belgeleri istediklerini iyi inceleyin. Bunların hepsini ve mümkünse destekleyici diğer belgeleri toparlayın. Nereye ne zaman gideceğinizin planını yapın. Kalacağınız otelleri ayarlayın, rezervasyon belgelerinin çıktısını alın. Biletiniz mutlaka gidiş-dönüş olsun. Öğrenci belgenizi alın. Türkiye'de yerleşik bir hayatınızın olduğunu/olacağını kanıtlayan belgeleri yanınızda bulundurun. İşiniz zor, kolay gelsin.

      Sil
  9. Amerikaya ilk defa gitmeyi düşünüyorum. Öğrenciyim fakat öğrenim amacıyla gitmiyorum gezmek için gideceğim. Vize almamı kolaylaştıracak bir etken var mıdır?
    Ayrıca gidersem 20 gün boyunca kalmak istiyorum, ve geri dönüş biletimi önceden almak istemiyorum. İlk gidişte geri dönüş biletimi görevli benden göstermemi ister mi? Göstermez isem ne olur? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Merhaba.. Amerika'dasınız sanırım.
    Ben de bir kaç ay içinde, dil eğitimi için ilk kez yurtdışına çıkacağım.
    Henüz vize başvurusu yapmadım çünkü ülke konusunda kararsızım. Bazı konularda fikrinizi almak istiyorum, mümkünse..
    -İngiltere, İrlanda ve Kanada arasında kaldım. Hem sosyal statü, hem de ücret olarak.. Gerçi en uygunu Malta ama orayı hiç düşünmüyorum. Siz hangi ülkeyi tavsiye edersiniz? Amerika'yı da düşünmüştüm tabi ama hem uzak, hem de biraz tuzlu geldiği için vazgeçtim. Hem de İngiliz İngilizcesi daha hoş bana göre.. neyse.. Bu konudaki fikirlerinizi merak ediyorum.
    -Bunların dışında; şayet sonunda yurtdışına gidebilirsem, merak ettiğim birkaç bir şey var.
    1- Uçağa binerken çantada nelerin olmaması gerekiyor.? Mesela deodorant, kolonya gibi şeylerin yasak olduğunu duymuştum. Peki bunları bavula koysak yine çıkarttırılır mı?
    2- Uzak bir yere gittiğimde yanımda mutlaka ağrı kesici ,antibiyotik ve kas gevşetici (arada kramp girdiği için) taşırım.
    Bunların dışında her gün düzenli almam gereken bir hapım var. En azından ağrı kesiciyi yanımızda taşır ve diğerlerini bagaja koyarsak yine sorun olur mu?
    3- 15 dk.lık mesafede bile müzik dinliyorum. Bazı pilli aletlerin yasak olduğunu duymuştum. Telefonu uçak moduna alıp, oradan dinleyebiliyor muyuz? Ya da ne tür mp3ler yasak acaba?
    4- Notebook şarjı bitmişse, doldurabilme imkanımız var mı? Yani koltuğun arkasındaki ekranda, usb şarj bağlantısı gibi bir şey olduğunu duymuştum. Bu doğru mu?
    Ben çok detaycı bir insan olduğum için, en ufak şeyleri bile aklıma takabiliyorum.. Uçaktaki tuvaletten, havaalanındaki metro çıkışına kadar.. Bu nedenle çok sordum, kusura bakmayın..
    Okuduğunuz için şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maksat İngilizce öğrenmekte en ekonomik olanı seçip daha uzun kalmak bence daha mantıklı.
      Uçağa alacağınız el çantasında 100 ml üzerinde sıvı alamazsınız. Basınçlı kutular da yasaktır. Detaylı bilgiyi bilet aldığınız hava yolu şirketinin internet sitesinde bulabilirsiniz.
      İlaçların hepsinin yanınızda olmasına gerek yoksa almayın. Çok ilaç kuşku uyandırabilir. Gerekeni kendi kutusunun içinde taşıyın.
      Uçak havalandıktan sonra elektronik aletler kullanılabilir. Havalanma ve inme sırasında önce uçak moduna alıp sonra kapatmak gerekiyor. Anonsu dinleyin ve ön cepteki güvenlik kartlarına bakın daha detaylı bilgi için.
      Uçaktan uçağa değişmekle birlikte hemen hemen her uçakta şark için soketler bulunuyor. Ama yine de yanınıza yedek güç almak isteyebilirsiniz eğer sizin için önemliyse.
      Umarım her şey istediğiniz gibi gelişir. İyi yolculuklar.

      Sil
    2. Merhaba, ben de perşembe günü erasmus için tallinne gideceğim. Yalnız şöyle bir şey var, ben önce rigaya yani letonyaya uçacağım. Rigadan da otobüsle tallinne yani estonyaya geçeceğim. Böyle yapıyorum diye bi sıkıntı çıkar mı acaba? Yoksa rahat rahat tallinne bu şekilde gidebilir miyim?

      Sil
  11. merhaba,,benim gideceğim ülke havaalanında vize veriyor. buradan giderken vize kontrol sırasına girecekmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedef ülkenize vardığınız zaman "Visa" yazan gişenin önünde kuyruğa girin. Bazı ülkelerde önce vize parasını ödeyip sonra vize kuyruğuna girmek gerekiyor. Sormaktan çekinmeyin. Beden dili harikalar yaratır bu gibi durumlarda.

      Sil
  12. Merhaba seyahate çıkmadan önce yazılanları dikkatlice okudum.türkiyeden çıkana kadar hiç birşeyi dert etmeyin arkadaşlar sormaktan çekinmeyin .Yurt dışına vardığınızda uçaktan inince kalabalığı takip edin inanın stres yaptığınıza değmiyormuş dert etmeyin .Aklımdayken ileteyim eğer mümkünse uçak içine alacağınız bir bavulla gidin daha rahat oluyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler paylaşımınız için. Uçak içine alacağınız çantanın o havayolunun ebat koşullarını karşıladığından emin olmak önemli. Yoksa hem baş üstü bölmelere sığmayan bir çantayla uçağın ortasında kalakalır, hem insan trafiğini engelleyerek uçağın kalkmasını geciktirebilir, ya da bazı durumlarda ek bagaj parası vermek durumunda kalabilirsiniz.

      Sil
  13. Merhabalar
    Ben aslında Lille'e gideceğim ama Belçika üzerinden daha kısa olduğunu söyleyen arkadaşımın fikrine uyarak uçak biletimi belçikaya aldım :) Kapıdaki memura "ya aslında ben Lille'e geldim.burdan daha yakınmış" desem ne olur ? Ülkeye alınmamaktan korkuyorum
    Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Şengen vizesinde ilk giriş yapacağınız ülkeden vize almanız gerekiyor. Dolayısıyla umarım vizenizi Belçika'dan almışsınızdır. Sonrasında serbest dolaşım olduğu için nereye gittiğiniz önemli değil. Ancak kapıda sorulacak sorulara hazırlıklı olun. Mesela nerede kalacağınız, ne zaman nereden döneceğiniz gibi...

      Sil
  14. Merhabalar ben de erasmus için Polonya ya gideceğim ama uçak biletini daha yakın diye almanya söchnefeld üzerinden aldım bir Problem olur mu acaba? Birde Schengen vizesini almanya mı verecek bana? Tşk ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuların yasal yönlerini bilmiyorum. Sadece deneyimlerime dayanarak cevaplar veriyorum burada. Bu önemli. Sizin durumunuza gelince Erasmus programı olduğuna göre okulunuz bu konuda size yardımcı olabilmeli. Şengen vizesini, Avrupa'ya ilk kez giriş yapacağınız ülkeden almanız gerekiyor. Ama vizeyi alırken de Erasmus ile ilgili bilgileri vermelisiniz. Almanya da vize ile ilgili olarak "madem Polonya'ya gidiyorsunuz, vizeyi oradan almalısınız" diyebilir. Kesin bilgiyi Almanya temsilciliğinden almalısınız. İyi yolculuklar!

      Sil
  15. Merhabalar ben 16 yaşında yeşil pasaport sahibi bir öğrenciyim. Yazın hollandadaki amcamları ziyarete gitmeyi düşünüyorum. Hollandaca ve ingilizce biliyorum.oraya tek başima gitmek istiyorum. bir refakatçim ve ya aile iznim olmak zorunda mı yoksa bir yetişkin ile aynı şekilde biletimi satın alıp gidebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  16. Hande Hanım,

    Yazınız için teşekkür etmek istedim. 30 yaşında ilk defa yurt dışına çıkacak biri olarak çok yönlendirici oldu yazdıklarınız.

    Bu arada üstteki yorumları okuyorum da yazdığınız check-list gören insanlar ülkelere göre farklılıklar gösterebilecek uygulamaları bile size danışmışlar. Arkadaşlar o sorularınızın cevabını Hande hanım nereden bilsin demek istiyorum.

    Tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  17. Yazı çok güzel olmuş öncelikle emeğinize sağlık.
    Ben almanyaya yerleşiyorum, grafikerim. yanımda 23 inclik bir lcd ekran götürmek istiyorum. Gümrük sorun yaratır mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda ne söylesem yalan... Her ülkenin kendi gümrük kuralları var. Malzemenin fiyatına, yeni olup olmamasına göre uygulamalar değişiyor. Eminim internet üzerinde bir araştırma ile daha güvenilir bilgi edinebilirsiniz. Yeni hayatınızda mutluluklar dilerim.

      Sil
  18. Merhaba
    benimde bugun yesil pasaportum elime geçti..
    turist olarak hollandaya gitmeyi düşünüyorum..
    direk ucak biletiyle gidebiliyormuyum..
    yoksa konsoloslukta bir işlem yapmam gerekirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu adresten (http://www.mfa.gov.tr/turk-vatandaslarinin-tabi-oldugu-vize-uygulamalari.tr.mfa) görebileceğiniz gibi Hollanda ile ilgili bilgiler şöyle:
      Hollanda: Umuma Mahsus Pasaport hamilleri vizeye tabidir. Diplomatik, Hizmet ve Hususi Pasaport hamilleri ise 180 gün içinde 90 günü aşmamak kaydıyla, anılan ülkeye yapacakları seyahatlerinde vizeden muaftır.) Yani yeşil pasaportunuzla vize almadan gidebilirsiniz. Ama yine de kapıdaki polis size neden geldiğinizi, nerede kalacağınızı, vb sorabilir. İyi yolculuklar.

      Sil
  19. Merhaba :) Mayis ayında Kore'ye gideceğim. Daha önce hiç uçağa binmedim tirsıyorum biraz açıkçası. Aktarmalı olarak gideceğim abu dabi havalimanında inip aktarma yapacagım fkt bu bavul işi nasıl olacak anlayamadım. Ilk ucaga binerken bavulumuzu tarttırıyoruz sonrasinda aktarma esnasında bavulumuzu alip aktarma olan ucaga mi biniyoruz yoksa tek sefer tarttirip biraktgimizda, bavulumuz aktarmalı ucaga yerlestiriliyor mu? Bir de surekli kullanilan ilaclarda recetesi ile gstermelisin demişlerdi bu doğru mudur? Tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bavullarınızı normalde ilk seyahat noktasından sonuna kadar gönderecek şekilde teslim alırlar eğer aktarmaları da aynı havayolu şirketiyle yapıyorsanız. Bavullarınızı teslim ederken sorarsınız "check-in" yapan kişiye. İlaçlarınızı bavulunuza koyun. Reçete şart değil ama miktara göre faydalı/akıllıca bir iş olabilir.

      Sil
  20. Merhabalar ben 16 yaşında yeşil pasaport sahibi bir öğrenciyim. Yazın hollandadaki amcamları ziyarete gitmeyi düşünüyorum. Hollandaca ve ingilizce biliyorum.oraya tek başima gitmek istiyorum. bir refakatçim ve ya aile iznim olmak zorunda mı yoksa bir yetişkin ile aynı şekilde biletimi satın alıp gidebilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşınız tek başınıza seyahat etmenize bir engel değil diye biliyorum. Uçacağınız havayolu şirketini arayıp kontrol etmenizi öneririm.

      Sil
  21. merhaba cıkışta polise verceğimiz cevabı kağıdamı yazmak gerekiyor sözlü inglizce yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gümrük memurunun sizin vereceğiniz cevaptan tatmin olması gerekir. Cevabınızı ister yazılı ister sözlü yapın. Soracağı sorular bellidir: nerede kalacaksınız, ne zaman döneceksiniz, neden geldiniz, vb.

      Sil
  22. Merhaba ben haziranda amerika'ya gidecegim istanbul - paris(airfrance), paris-atlanta (airfrance), atlanta-charleston(delta) olmak üzere 2 aktarma yapmis olacagim aktarmalarim arasinda iki saat gibi bir süre var bu surede bagajimi kendimmi aktaracagim yoksa ben istanbulda verip charlestonda alacak miyim? Simdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Check-in yaparken bagajinizi teslim ettiginiz kisiye sorun bu soruyu. Normalde son varis noktasina kadar havayolu tasima yapar. Ancak havayollari degisitiriyorsaniz veya baska olagandisi bir durum varsa kendiniz almak zorunda kalabilirsiniz. Her halukarda bagaj fisinizi iyi saklayin. Iyi yolculuklar.

      Sil
  23. Almanya'ya abimin yanına gideceğim. Erasmus'ta o şu an. İngilizce biliyorum fakat almancam yok. Almanya'da pasaporta bakacak kişiler İngilizce biliyorlar mıdır?

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar ben de Amerika yolcusuyum. Atatürk havalimanından John F Kennedy havalimanında ineceğim. İngilizcem yeterli değil. Ayrıca ilk kez uluslararası yolculuk yapacağım. Havaalanından indikten sonra Binghamton a gitmek için NYC AİRPORTER BUS bulmam gerekli. Port Authority terminaline gitmek için. İngilizcem iyi olmadığı için zorlanabilirim. Bulmak kolay mı ya da THY standından Türkçe bilen birini bulabilir miyim?Bana yardım etmesi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aradığınızı bulmanın kolay olmayacağı varsayımıyla hareket edin. THY'de Türkçe bilen biri mutlaka vardır ama size yardım edemeyebilir. Kalabalık olabilir, yerini terkedemeyebilir, vb. Elinize bir kağıda şuna benzer bir şeyler yazdırın: Lütfen bana yardım edin. Ben şuraya gitmek için şurayı arıyorum. İngilizcem yok. Bana nereye gitmem gerektiğini basitçe gösterebilirseniz çok sevinirim. Sonra bunu danışmaya götürün. Onlar size gösterir muhtemelen. Ama yolunuz karışık gelecektir size. Kime gidiyorsanız onlar güzel bir şekilde tarif etsinler. Sonra İngilizce bilen birisi sizin için gerekli mesajları İngilizce'ye çevirsin. Başka türlüsü sizin için kolay olmaz, güvenli de olmaz. İyi yolculuklar.

      Sil
  25. İyi günler ben bu ay Rusya ya babamın yanına 15-20 günlüğüne tatile gideceğim vize uygulaması yok şuan Rusya ya vize hakkında eğer aktarmalı olursa bir sıkıntı yaşar mıyım veya pasaport kontrolünde. Birde son sorum web check in işlemi tam olarak ne zaman nasıl nerede yapılıyor yarıdımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Transfer (aktarma) yapılacak ülke hangisiyse onun kendi düzenlemesiyle ilgilidir vize uygulamaları. Bir seyahat acentasıyla çalışıyorsanız onlara sorabilirsiniz. Veya konsolosluğundan bilgi alabilirsiniz (telefonla ya da internet sitesinden).Normalde transfer yolcularına vize istenmez havaalanından çıkmayacağınız için. Ama yine de önceden bakmakta fayda var.
      Web check-in uçuştan 24 saat önce açılır ve hangi havayolu şirketinden aldıysanız biletinizi, onların internet sitesinde yapabilirsiniz. Bunun için e-bilet veya rezervasyon numarasına ihtiyacınız olacak. İyi yolculuklar...

      Sil
  26. Hande Hanım,

    Paylaşımınız için teşekkürler. Emeğinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  27. iyi günler. ben biletimi bir turizm şirketinden aldım. check in işlemini 24 saat önce mi yapmak gerekiyor. bi de webden yaparken aldığım havayolu şirketinin sitesinden mi yapmam gerek. uçağa binmeden önce havaalanında da yaptırabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Check-in genellikle 24 saat öncesinden, biletinizi satın aldığınız havayolu şirketinin internet sitesinden yapılabilir. İnternet sitesinden bakıp daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

      Sil
  28. Merhaba ben bi turizm şirketinden Almanya Schengen vizesi aldım ve bu pazar sabah uçağım var otel rezervasyonu yapıp çıktıyı alıp iptal ettirmiştim indiğimde ordaki polise o çıktıyı göstermiş olsam problem Yaşarmıyım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Valla ne desem yalan... Yapin bakalim ne olacak? Sonra da bize haber verin. Iyi yolculuklar.

      Sil
  29. merhabalar, önümüzdeki ay tayland a gitmeyi planlıyorum. vize istemeyen bir ülke, 1 ay kalabiliyorum ancak taylanda gidip 30 gün kaldıktan sonra malezya' ya giriş çıkış yaparak 15 gün daha yani toplamda 45 gün kalmayı planlıyorum. buraya kadar her şey problemsiz ancak tayland a ilk girişte biletim gidiş-dönüş 45 gün olduğu için sorun çıkartırlar mı bundan emin değilim. cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir fikrim yok, kusura bakmayin. Ama 30 gün kalma izniniz olan bir ülkeye dönüşü 45 gün sonra olan biletle girmeye kalktığınızda pasaport polisinin bu soruyu sorma olasılığı sormama olasılığından fazladır. Yani bir cevap hazırlasanız iyi olur derim. İyi yolculuklar.

      Sil
  30. evet sorma ihtimali kesinlikle yüksek ama sonuçta tek yönlü bilet olmasından iyidir :) malezya ziyaretim olduğunu da detaylarıyla belirtirsem sorun çıkarmazlar diye düşünüyorum. sorun çıkarsa da en fazla ne çıkabilirki diye düşünerek kendimi rahatlatmaya çalışıyorum :) teşekürler umarım her şey yolunda gider

    YanıtlaSil
  31. merhaba kolay gelsın ben yenı pasaport cıkardım onumuzdekı hafta arkadasımı zıyarete fas a gıdecegım yenı yurt dısına cıkıyorum fazla bılgım yok pasaport harıcı herhangı bır evrak ısterlermı onu bılmıyorum yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fas 90 gün süreyle Türk vatandaşlarından vize istemiyor. En az 6 ay geçerli pasaportunuz ve gidiş-dönüş biletinizle gidebilirsiniz. Girişte polis nerede kalacağınızı sorabilir, hazırlıklı olun. İyi yolculuklar.

      Sil
  32. Yeşil pasaport sahibiyim önümüzdeki ay belcikaya gidicem.bugune kadar hiç pasaportumu kullanmadim ama resim kısmı biraz deforme olmuş gibi bu sorun yaratirmi yada bizim ülkeden çıkışta kac defa kontrol edilecek her birine ayrı dert anlatmak zorundami kalacağım.mesela bilet check in sirasindami kontrol ediliyor sadece pasaport polisindemi.kimligim zaten yanimda olacak sorun cikarmi.birde yeşil pasaport oldugu icin yurtdışı harci vs.birsey odemem gerekiyormu.tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğraf kısmının hasar derecesine göre pasaportunuz geçerli olabilir ya da olmayabilir. Bence şüpheniz varsa pasaport şubesine göstermenizde fayda var. Yanında kimlik olması işe yaramaz. Yurt dışı harcını her durumda ödemek zorundasınız. İyi yolculuklar.

      Sil
  33. Öncelikle merhaba.Ben 16 yaşında öğrenciyim benimle aynı yaşta olan kuzenimle 18 yaşına geldikten sonra Rusya'ya gitmek istiyoruz. İzniniz olursa birkaç sorum olacak.

    1) Bagaj sayısı kısıtlı mı yoksa azami kiloyu geçmemesi yeterli mi ?

    2) Rusya'ya gitmeden önce hangi evrakları almamız gerek ?

    3) 1 kişinin hem bavul hem kamp çantası götürmesi sizce mantıklı mı ?

    4) Pasaport ve vize ücretleri toplam ne kadar tutar ?

    5) Şehir haritasını nerden alabilirim ?

    6) Sizce Petersburg mu yoksa Moskova mı ?

    Çok soru sorduğum için kusura bakmayın lütfen.Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Bileti aldığınız havayoluna göre değişir.
      2, Pasaport, vize. Bir rehber kitap da faydalı olur.
      3, Kamp yapacaksanız mantıklı.
      4, İki yıl sonra mı? Hmmm... bir düşüneyim, bilahare söylerim.
      5, Hangi şehrin haritasını istediğinizi bilmeden şöyle söyleyeyim: internetten, turizm bilgi merkezlerinden, kitapçılardan.
      6, Ne için? Petersburg çarlığın şaşaasını daha çok hissettiğiniz bir kent. Daha Avrupai, daha yeşil, yavaş, sanatsal. Moskova sovyet etkisini daha çok hissettiğiniz bir kent. Geniş, büyük, majestik... İkisini de görebilirsiniz gitmişken. Bir gece tren yolculuğu kadar yakın Petersburg Moskova'dan.

      Sil
  34. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pasaport polisinin ilk baktığı şey dönüş biletinin tarihi olur. Sonra neden geldiğinizi, ne kadar ve nerede kalacağınızı sorarlar. Bunlara inandırıcı ve güven verici yanıtlarınız varsa ne ala. Yoksa kapıdan döndürülmeniz mümkün. İyi yolculuklar.

      Sil
  35. Merhaba 17 yaşındayım almanyaya tek başıma seyahat etmek istiyorum bunu hakkında bi kaç sorum var cevaplarsanız çok sevinirim
    1)Pasaport için ülkeden çıktıktan sonra bile 6 ay süresinin devam etmesi gerekliliği var mıdır? 26 aralık 2015den 1 ocağa kadar kalıcam 1 yıllık istemiyorum çünkü bir daha kullanmayacağım eğer 1 yıllık çok önemli değilse 6 aylık almak istiyorum sizce ne yapmalıyım?
    2) 18 yaşından küçük olduğum ve tek uçacağım için sizce vizede bi sorun olur mu?mülakat olursa bana mı soru soracaklar ebeveynlerime mi çünkü vize için gereken belgeler onlar hakkında olucak(tapu ekstreler)vs
    3)İdata nın sitesinde başvurunuzu 90 gün ve öncesinden yapamazsınız diyor ben mi yanlış anladım? ben biletimi 5 ay önceden aldım sırf bu yüzden pasaportada başvurmadım vizeyede

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. Birçok ülke giriş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport ister. Almanya için bu 3 aydır.
      Gereken bütün diğer bilgiler için şuraya bakmanız iyi olur: http://idata.com.tr/tr/#/de
      İyi yolculuklar.

      Sil
  36. Merhabalar. Malta dan italya roma ya giden yolcular pasaport kontrolunden geciyormu tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malta Avrupa Birliği ülkesi, İtalya da... Dolayısıyla normal olarak pasaport kontrolünün olmaması gerekir.

      Sil
  37. Merhaba ben daha 15 yaşındayım ve ilk defa almanyaya gideceğim sizce yanımda neler olmalı İngilizcem yok almanca yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kağıtta nereye, neden, ne kadar süreliğine gittiğiniz, kimin yanında kalacağınız, vb bilgiler yazılı olsa iyi olur.
      Onun dışında yaşınızla ilgili olarak kendi başınıza seyahat edip edemeyeceğinizi bilet aldığınız havayolu şirketinden sormalısınız.
      İlk kez seyahat ettiğiniz için direkt bir uçuş sizin için daha kolay olur mümkünse. Aktarmalar sizi telaşlandırabilir.
      İyi yolculuklar.

      Sil
    2. Yanımda davetiyemi götüren sıkıntı çıkmaz herhalde bide ne sorarlar tek gideceğim için biraz endiseliyim

      Sil
  38. Meraba kafamada bazi dusunceler var yarsimci olursaniz sevinirim...
    Benim simdi her seyim hazir hollandaya gidicem ve davetiye kagidim var bir ailenin evinde kalicam uc aylik vizem var ve tek gidis bileti aldim cunku uzun bi sure oldugu icin ne zaman donecegim belli degil bunun icin sorun olurmu kontrolde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikret bey, tek yön bilet her zaman soru işareti uyandırır. Üç ay boyunca HOllanda'da ne yapacağınızı, kiminle kalacağınızı, geçiminizi nasıl sağlayacağınızı sorarlar büyük olasılıkla. Hazırlıklı olun. Tatmin edici yanıtlar veremezseniz ülkeye alınmayabilirsiniz bile. Son söz kapıdaki gümrük memurunundur pasaportunuzda vize olsa bile.

      Sil
  39. Merhaba schengen ulkeleri arasında ucarken check-in yaparken ve ucaga alınırken uçuş görevlisi vizeye bakıyormu yoksa sadece bilet ve pasaporta mı bakıyorlar Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Schengen alanına girdikten sonra Schengen kapsamındaki bir diğer ülkeye uçarken normal koşullar altında vize kontrol edilmez. Ancak elbette vizenizi görmek isterlerse göstermek zorundasınız.

      Sil
  40. Merhaba , ben Amerikaya vizesine başvuracağım ama süresi geçen pasaportumda önceden Fransadan alınmış vizem var yani Schengen vizem ve bi kaç Avrupa ülkesine de girdim yani ben Amerika vizesine başvururken önceden alınmış Fransa vizemi göstersem bu ABD vizesi için iyi bir referans olur mu yani Fransa ya giriş yaptığım için daha toleranslı yaklaşabilirler mi ? SEVGİLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vize başvurusu yaparken eski pasaportunuzdaki vizeleri göstermeniz iyi olabilir.

      Sil
  41. Belarusa bir arkadaşımın yanına gideceğim.bir haftalık bir gezi düşünüyorum.havalimanında herhangi bir firmanın seyahat sigortası yeterlimi yoksa onların istediği bir firmamı var.ayrıca 5 günün üzerindeki gezilerde farklı bir formuda(registire) polis şubesine vermem gerekiyormuş.bu konuda bir bilginiz varsa, cevaplarsanız çok sevinirim.polis şubesi kalacağım mogilev ilindeki mi olmalı yoksa minskte mi teslim etmem gerekiyor.birde havalimanındaki damga pulunu bilet check-in den önce alabiliyormuyuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar o yere ait konular, benim bir bilgim yok. Arkadasiniza sormanizi oneririm. Iyi yolculuklar.

      Sil
  42. selamlar hande hanım. ben avsutralya'ya evlilik için gidiyorum daha önceden evlilik geçirdiğim için kızımda benimle gelecek annesinden gerekli izni aldım. şimdi merak ediyorum vizesi tamam pasaportu tamam izni muvafakatnamesi tamam. bizden başka ne gibi evrak isteyebilirler ve evlilik için gittiğimden dolayı benden hangi evrakları isterler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinan bey, bu gibi özellikli konularda sizi aydınlatabilecek bilgim yok. Gerekli evrakların neler olduğunu ilgili ülkenin resmi kaynaklarından öğrenmeniz gerekir.

      Sil
  43. merhabalar
    halamın kızı kanada da oturuyor 1 aylığına 18 yaşında ki otizmli oğlumla beni davet etmek istiyor pasaportumuz yok biletlerimizi göndereceğini söyledi izlemem gereken yollar nedir acaba benim pasaport vize yurt dışı harcı sigorta gibi ödemelerim olacak sanırım onlar ne kadar tutar? bilgilendirirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız hanım, pasaport çıkartacak ve vize alacaksınız. Fiyatlarına devletin resmi sitelerinden ulaşabilirsiniz, benim bir bilgim yok.

      Sil
  44. Merhabalar, benim 18 yasindan kucukleri ilgilendiren bir sorum olacakti.
    Benim yurtdisi ucagim 18. Dogum gunumden 1 gun once ve ben hala muvafakatname almalimiyim diye merak ediyorum. Yoksa 1 gunun hesabini yapmazlar mi? Ya da bu evraga hic bakmiyorlar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm bu konuda bir bilgim yok. Fikir yürütmem gerekirse ya da ben olsam muvaffakatname alırdım.

      Sil
  45. hande hanim merhaba;
    avustralya da oturumu olan bir kisi almanya ya vizesiz giris yapabiliyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm ama bilmiyorum. Eminim biraz araştırmayla internette bu bilgiye ulaşabilirsiniz. Ya da Türk konsolosluğuna sorabilirsiniz.

      Sil
  46. Merhaba benim esim hollanda da kaliyor bana aile birlesimi icin istek yapti kabil oldu 16 mart gibi ucakla gidecegim ama suan bankaya kredi borcum var yaklasik 4 bin tl bunu gitmeden odemem gerekir mi ben taksitleri duzenli oduyorum bankalarla bi sıkıntım yok bu kredi isi sorun yaratir diye korkuyorum bana suanda 5 yil oturum verdi hollanda bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  47. Merhaba, online biletimi aldım, internetten check-in yaptırdım, harç pulumu yatırdım. Bagajım yok sadece kabine koyacağım sırt çantam var.Hava alanına vardığımda doğruca gate e mi gideceğim, yoksa check in'e uğrayacak mıyım?

    YanıtlaSil
  48. Merhaba Ben Paris aktarmali FASA gidecegim air firanceden bilet alacagim aktarmadaki brkleme surem 20_21saat kadar Benim pariste kiz kardesim var diver ucusuma kadar disari cikabilirmiyim kardesim gelse cikabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Schengen vizeniz varsa dışarı çıkabilirsiniz. Yoksa çıkamazsınız. Kardeşinizin gelmesi durumu değiştirmez.

      Sil
  49. Merhaba Hande hanım.
    Ben Türkiye'den Panama'ya gideceğim. Kız arkadaşım orada oturuyor ve uçak biletimi falan her şeyimi hazırladım. Panama'ya vize yok bende buna güvenerek davrandım. Aceleci oldum. Ucuz diye tek yön bilet aldım, birde ne kadar kalacağım belli değil. Hatta ve hatta mümkünse orada üniversite okumayı bile düşünüyorum. Acaba tek yön bilet sorun çıkartır mı? Vizesiz giriş için zorunluluklar nelerdir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onur Bey, yanlış bir şey söyleyip sizi yanıltmak istemem. Güvenilir bir seyahat acentesine danışmak en iyisi olabilir.

      Sil
  50. Merhabalar hande hanım.

    İlk kez yurtdışına çıkacağım bi kaç sorum olacak.

    Giriş için en az 6 ay geçerli pasaport isteyen ülkeler için ülkeye giriş tarihimden bi ay önce süresi 6 ay olan pasaport çıkarttığımda ülkeye girişimde 5 ay gibi bi sire kalıcağından pasaportum geçersiz mi sayılır?

    Diğer bi sorum pasaportu aldıktan sonra vize başvurusu için önceden gidiş ve dönüş biletlerimizi satın almamız mı gerekiyor yoksa rezervasyon yaptırmak yeterli mi çünki vize alamama durumunda uçak biletlerimiz yanacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alper Bey, yanlış bir şey söyleyip sizi yanıltmak istemem. Giriş yapmayı düşündüğünüz ülkenin vize ile ilgili web sitesini iyice incelemenizi öneririm. Güvenilir bir seyahat acentesi de bu konuda size bilgi verebilir.

      Sil
  51. merhaba :) vize istemeyen bir ulkeye giderken aktarma yapacagim yerde mesela fransadan aktarma yapmak icin vize almak zorunda miyim ? tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  52. Bazı ülkeler transit vize isterler. Bilet aldığınız acenta bunu size söyler. Ya da Dışişleri Bakanlığının vize ile ilgili sayfalarına bakabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  53. Merhaba, İsviçre ye gideceğim eşim orada yaşıyor ''AİLE'' bileşimi olarak vizemi aldım. 30.05.2016 tarihin de Pasaport ''VİZE'' hiç bir problemim yok bütün hazırlıklarım tamam uçak biletimi de aldım.

    1. Yurt dışı çıkış harcı ödemem gerekiyormu? ''PUL'' vs.. işlemleri oluyormuş sanırım.
    2. Uçak bileti alırken önemsememiştim ancak bilgilerinizi giriniz diyordu sanırım pasaport veya vize bilgileri hatırlamıyorum maalesef. Sanırım ülkeye giriş yapacağım için o bilgiler lazım yada İsviçre ye geleceğimi bildiriyorlar o bilgiler ile ve tekrar o bilgilerin girileceği yeri bulamıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  54. Öğrenciyim ve Almanya'ya vize başvurusunda bulunacağım.Gidiş tarihime bir ay beş gün var.İdata dışındaki danışman kurumla mı başvuru yapmalıyım yoksa kendim İdataya başvursam süreç daha mı hızlı olur? Şimdiden teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  55. Merhaba 27 haziranda Barcelona da olucam ve oradan uçakla granadaya geçicem ordanda otobüsle Valencia ya geçicem sorum şu gitmeden Türkiye'den otobüs biletini aldım fakat pasaport nosunu yazarken Bi sayısı yanlış olmuş sorun çıkar mı ?? Cevap verirseniz memnun olurum güzel bir yazı olmuş ve sıkılmadan hepsine cevap vermişsiniz tebrikler ��������

    YanıtlaSil
  56. Merhaba Temmuz ayında istanbuldan berline uçakla seyahat edicem bende yeşil pasaport var o yüzden vize çıkartmam gerekmiyor almanyaya havalimanına indiğimde polislerin bazı sorularıyla karşılaşacağız nerede kalacaksin kaç gün kalacaksın ve dönüş bileti gibi vs ben berlinde sadece bir gün kalıcam ve ertesi gün çek cumhuriyeti praga geçicem acaba havalimanindaki polisin dönüş biletin nerede sorusuna polise bir gün kalıp praga geçicegimi söylesem bir sıkıntı olur mu

    YanıtlaSil
  57. Merhaba Hande Hanım,
    2 hafta sonra İngiltere'ye dil okulu için 4 haftalığına seyahatim olucak.

    1.Bahsettiğiniz vize kağıda yazılı bir döküman mı yoksa pasaport içindeki vize pulu mu?
    2.Check-in işlemini web sitesinden değil de uçuşun olduğu aynı gün bir kaç saat önce hava limanından yapabilir miyiz?
    3.Uçakta verilen formlar(dağıtılan kağıtlar) tam olarak nedir?
    4.Öğrenci vizesi ile turist vizesi arasındaki fark nedir?
    5.İndiğimiz gibi Oyster Card nereden temin edebiliriz?

    YanıtlaSil
  58. Merhaba bir sorum olucak. 15 yaşındayım ve önümüzdeki hafta arkdaşım ve babasıyla Almanya'ya gidiceğiz. Biletleri aldık fakat ailem benimle hava alanına gelmiyicek. Uçağa binmeden önce pasaport kontrolu vs. yapılırken aile iznine dair herhangi bir kağıt veya belge olması gerekiyor mu ? Bir ikinci sorumda, yurtdışı çıkış harcı ne kadar ?

    YanıtlaSil
  59. Merhaba ben de iki hafta sonra hollanda aktarmali olarak kanadaya gidecegim de sey gordum pul havaalanından alinmiyormus artik, bu yanlis digmi? Bir de transit kisminda bavvul alip vermeyle ugrasmadan direk geciyor muyuz gercekten, o halde bu aktarma yapilan yerden devam edilecegi bilgisi en basta verilmeli digmi? (Ay evet ilk defa bincem ve bavulum kaybolur diye cok korkuyorum)

    YanıtlaSil
  60. merhabalar şu anda erasmus için italyada bulunuyorum yeşil pasaportum ve italya ulusal vizem var. almanyaya gitmek için uçak bileti baktığımda berlinden stuttgarta aktarmalı uçuşlar var. almanyaya gittiğimde herhangi bir pasaport kontrolünden geçmem gerekir mi? gerekirse bu berlinde mi yoksa stuttgartta mı olur? şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  61. Merhaba ben 19 yaşındayım tek başıma bir çılgınlık yapıp ingiltere ye gitmek istiyorum ama korkuyorum tek başıma orada yapabilir miyim diye eğer alabilirsem uzun sure kalmak istiyorum bir tanıdığım da yok sizce gerçekleşmesi imkansız bir hayal mi yoksa bunu yapabilir miyim orada bir iş bulup hayatımı sürdürebilir miyim ? Yoksa ilk bir turla gidip sonra mi tek başıma gideyim ? Bana bilgi verir misiniz şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  62. Merhabalar, ben İtalya üzerinden aktarma ile cezayire gitmeyi düşünüyorum, Transit vize gerekli mi yoksa transit bölümünde bekleyip diğer uçuşa devam edebiliyor muyum?

    YanıtlaSil
  63. Merhabalar hande hanim ben almanyaya gitmeyi düşünüyorum ogrenciyim almanyada en uygun şehir olarak nereyi onerirsiniz?

    YanıtlaSil