Translate

21 Mayıs 2012 Pazartesi

Bezelye, Enginar ve Cem Yılmaz

Cumartesi sık sık yaptığımız üzere Ferney Voltaire pazarına gittik. Ben yine kendimi kaybedip çeşitli boylarda iki kilo enginar, iki kilo beyaz kuşkonmaz, bir kilo taze bezelye, iki koca baş taze sarımsak (kuyruğuyla birlikte), bir koca torba karışık salata, rengarenk domatesler, iki buçuk kiloluk bir eşelenen köy tavuğu, bir düzine köy yumurtası ve bir kilo esmer ekmek aldım. Gurme oğlum da gözüne kestirdiği 18 ay eskitilmiş koca bir dilim keçi peyniri ile döndü eve. (Sonradan sevmedi ama kocam sevdi neyse ki...)

Bu arada yeni açtırdığımız istridyelerden de götürdük ayaküstü, üstüne limon sıkarak, beyaz şarap eşliğinde. İstanbul'daki hezimetten sonra epeydir yapmıyorduk bunu ama burası güvenilir... Çok da lezzetliydi. Şöyle ısırmadan, dilinle damağının arasında ezip yavaşça yutuyorsun. Tuzu denizden...

Eve geldikten sonra balkonda oğlum bezelyeleri ayıklarken heyecanla, bezelyenin kabuğunu dikkatli bir şekilde ikiye açtığın zaman bezelye tanelerinin ardışık olanlarının karşılıklı kabuklarda kaldığını keşfetti. Bakın şöyle:


Bezelyenin sırrını keşfeden Bora.
En minik boy enginarlar ve tavuk hemen o akşam, domatesler ertesi sabah afiyetle yendi. Sarımsağın güzel kuyruğundan da ekşili terbiyeli güzel bir sebze çorbası yaptım.

Enginar önce...
Enginar sonra...

Bunlar da muhteşem domatesler. Fesleğen ve frenkmaydanozu (cerfeuil) yaprakları, deniz tuzu ve elbette sızma zeytinyağı ile...

Pazar akşamı ise Zürih'te Cem Yılmaz gösterisine gittik. İki saat boyunca katıla katıla güldük, sonra geceyarısı yola çıkıp sabaha karşı üç-buçuk gibi eve vardık. Şu işi Cumartesi yapsalar da biz de adam gibi orada bir yerde geceleyip sabahina eve gelsek olmaz! Hep ya hafta içi ya da Pazar günü yapılacak. Artık salon kirası mı daha ucuz oluyor bilmiyorum. Ancak Sezen Aksu gibi Cem Yılmaz da salonu hıncahınç doldurmuş ve Orta Avrupa'nın birçok yerinden Türkler onu görmeye gelmişti. Otoparkta beklerken üç arabalık bir kafilenin geceyarısı Avusturya'ya doğru yola çıktığını gördüm mesela.

Cem Yılmaz çok iyiydi. Gösterinin ilk yarısını daha çok beğendim. Sonlara doğru salonun ısısı çok arttığı için sanırım onun da biraz enerjisi düştü. Bir de halkımız belden aşağı (ya da onun yeni uydurduğu deyimle diz üstü!) esprilere hala katıla katıla güldüğü için adam bunları yapıyor haliyle. Arz-talep... Yoksa mesela "hesap ödeme aikidosu" çok hoş bir espri. Airbus kullanan kadın hikayesi de öyle... "Tabağı sıyıran gurme" esprisi de çok şahaneydi. Adam iyi gözlemci, zehir gibi zeki. Hepimizin yaşadığı ama içindeki komiği göremediği sahnelere odak yapıp güldürüyor işte.

İşte böyle geçti hafta sonumuz. Şimdi yeni bir yağmurlu haftaya başlıyoruz Cenevre'de... Ne diyelim, hayırlı uğurlu olsun...

10 yorum:

  1. Enginden nasıl yaptıgı yazmamissin arkadasım olamaz ama, 38 yasında keşfettim her türlü tarife açığım bekliyorum, lütfen....inşallah...
    Pazarida komple kaldirmissiniz maşallah...
    Cem Yılmaz olayınıza kıskandım valla...
    Kafiye yapmisim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enginarlari soyuyorsun ve hemen limonlu suya koyuyorsun benimkiler gibi kararmasın diye. Sonra kaynar suda 8-10 dk haşlıyor ve süzüyorsun. Bir tavada iki diş didilmiş sarımsağı zeytinyağında çeviriyor ve enginarları buraya atıp soteliyorsun 5-6 dk. Olmaya yakın içine biraz dereotu ve tuz. Sonra bir tabağa süzme yoğurt yayıyorsun, üstüne ılınmış enginarlar, üstüne biraz daha dereotu, en üstüne de tekrar sızma zeytinyağı. Hmmmm bu akşam tekrar yapayım eve gidince... Canım istedi yine.

      Sil
    2. Hımımmm..Ağzımın suyu aktı şimdi..Ben de sabah pazara çıkmıştım, akşam bu methodla deneme yapayım..Bizim pazarlar sen görmeyeli sosyete oldu kardeş, enginarı soyup ta satıyorlar..İzmir enginarı soyulmadan satılıyordu o da bozuldu:-)

      Sil
    3. Zeynom, bu enginarlar epeyce kucuk. Var mi bizim oralarda bu cinsten?

      Sil
  2. Hande cim sen de su kelime doğrulamayı kaldır blogundan , yorumcular için büyük kolaylık.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılmıştır... Spam çoğalana kadar böyle gidelim. Sonra tekrar aktive ederim.

      Sil
  3. Istanbul hezimet yazısına çok güldüm. Evet size hezimet ama sonrasında tatlı dilinden okumak beni güldürdü.

    Yukarıda ki menüde süper. Cem Yılmaz komik adam vesselam.

    Gezenti anne Çiğdem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guldurebildiysem ne mutlu! Soyle kahkaha ata ata gulmek ne kadar guzel birsey degil mi? Cem Yilmaz guldurdu beni oyle sagolsun.

      Sil
  4. Cem Yılmaz müthiş adam gerçekten. Hesap ödeme kısmında ben de yerlere yatmıştım. Enginarlar süper görünüyor, maalesef bizde bu tipleri yok. Varsa da ben bilmiyorum. Kucaklıyorum,iko...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kucuk enginarlari ayiklamak o kadar kolay ki buyuklerini temizlemek artik zor geliyor. Burada temizlenmis de satilmiyor... Yine de bazen alip balkona oturup yapiyorum disaridaki kargalari seyrede seyrede...

      Sil