Translate

3 Nisan 2012 Salı

Bilgin Gürateş


Doç.Dr.Bilgin Gürateş
Bu sabah hızlıca gazeteleri tararken normalde bilinçli olarak es geçtiğim şiddet olaylarından biri çarptı beni önce. Başlık "kayıp doçente vahşi infaz" diyor, birinin bağlanarak kurşunlanmış olduğu yazıyordu. Meslektaş diye düşünmeden tıkladım ve karşıma çıkan haberde bana bakan bir yüzle karşı karşıya geldim. Yakışıklı bir adam deniz kıyısında bir yerde kameraya poz veriyordu. Fakat ben onu bir yerden tanıyordum... Öyle yakın arkadaş, dost, akraba falan değil ama "ben bu adamı nereden tanıyorum acaba?" şeklinde bir duygu...

Sonra o yüzü alıp yıllar öncesine götürdüm zihnimde. Gençleştirdim, 25 yaşına geri döndürdüm. Portakal kokulu bir Akdeniz kasabasında, 80'li yıllarda mecburi hizmetimi yaptığım yerlere taşıdım o güzel yüzü, bizim sağlık ocağının bir odasına oturttum. Sonra hafta sonu pikniklerine, deniz kenarlarına, TUS muhabbetlerine götürdüm. 

Çok az hatıra var benim balık hafızamda onunla ilgili. Sadece o olduğundan eminim. Bir kere adına bakar mısınız: Bilgin. Hayatta kaç Bilgin tanıdınız? Ben bir. Hatıralardan biri bir piknikle ilgili. Bir dere kenarı, kayaların üstünden atlayarak gidiyoruz. Bütün genç doktorlar. Ben komando moduna çoktan takmışım, en önden bir gayret atlaya zıplaya gidiyorum. Çıtkırıldım türden diğer hemcinslerim titreye titreye takip ediyorlar. Bilgin de herkese tek tek yardım ediyor, ellerinde tutup kayadan kayaya geçmelerine yardımcı oluyor.

Bir diğer hatıra da yüzünün, gözlerinin içinin pırıl pırıl, yanaklarının kıpkırmızı olduğu. Başka hiç bir veri yok aklımda. Nereliydi, ne kadar kaldı o küçük kasabada, ne zaman ayrıldı, oradayken bir sevgilisi oldu mu, olmadı mı, iyi bir adam mıydı yoksa hırt mıydı, şiir sever miydi mesela, kitap okur muydu, hiç bir fikrim yok. O sanki sadece o dere kenarında var oldu ve sonra da yok oldu.

Sarsıldım. Onunla neden tanıştığımı, neden şimdi bu haberi okuduğumu anlamaya çalışıyorum. Benim çözmek için içinde bulunduğum bulmacanın hangi taşı acaba bu? Nereye eklenecek, nereyi tamamlayacak, neyin yanında anlam bulacak?

Güle güle Bilgin. Tamamlayıp gittin kendi hikayeni; her ne idiyse artık o. Huzur, ışık, sevgi içinde kal.


79 yorum:

  1. sana kıyan eller kırılsın hocammm....

    YanıtlaSil
  2. hepimiz ağlarız bir aşk pıhtılaştığında....eğer rahatsız etmezsem hafta sonu mezarınızı ziyaret edebilirmiyim hocam...dua ile..

    YanıtlaSil
  3. hiç sizin tarzınız değildi...kızsanızda üzmezdiniz bizi...bu ayrılık olmadı..yakışmadı size..Rahat uyuyun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahmetli fakülteden arkadaşımdı, çok çok samimi olmasak da aynı gruptaydık. Hakkındaki çirkin imaları şiddetle kınıyorum, hepsi yalan...bunu söyleyebilecek kadar da yakındık çünkü. Çok beyefendi ve düzgün biriydi. Mekanı cennet olsun.

      Sil
  4. Ölüm sana yakışmadıı beee BİLGİNİMMM... yazaken bile ellerim titriyoo... Mekanın cennet olsun ..

    YanıtlaSil
  5. Çok ama çok üzgünüm uyuyamıyorum bile.

    Böylece oturuyorum odamda.Akşamüstü kahrolasıca gazetenin internet sayfasında gördüm resmini.O saatten beri donmuş gibiydim fakat şu an ağlıyorum.


    Sadece dua ediyorum.Mülk suresi fatiha ihlas inşirah duha aklıma ne sure gelirse okuyorum ruhuna hediye ediyorum.Lütfen imkanı olanlar da okusun çok rica ediyorum hepinizden.

    Kalbim çok kırık, kime ne yapmıştı ki böyle kıydınız Bilgin'e? Ona kıymaya, bizi böyle üzüp hırpalamaya kimin ne hakkı var? Her ne yapmışsa affedemez miydiniz?
    Ela gözleri,upuzun kirpikleri, sesi, konuşması, şakaları geliyor aklıma.

    Gidip bir trafik kazası yapsa, hasta olup ölse bu kadar canım yanmayacak.Birilerinin onun canını acıttığını bilmek kaldıramadığım şey bu.Nasıl öldü, korktu mu? Üşüdü mü? Bunları aklımdan çıkaramıyorum.
    Ben burda nefes alırken, onun toprağın altında olduğunu düşünmek yıkıyor beni

    Bunu kaldıramıyorum ya rabbim merhamet et bizlere, hem Bilgin'e hem de onu sevenlere.Mekanını cennet-i ala eyle
    Melekler arkadaşı,peygamberler komşusu olsun
    Allah rahmet eylesin ailesine ve sevenlerine başsağlığı ve sabır diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgin hocanın ölümünden yaşadığımız şok ve büyük üzüntümüze tercüman olmuş yazdıklarınız ALLAH rahmet eylesin...

      Sil
    2. Dualarımız Bilgin'le.nur içinde yat sevgili arkadaşım büyük adam..mekanın cennet olsun inşallah...

      Sil
  6. bu kadar guzel bir yazi yazilabilir Bilgin'in arkasindan. Canim arkadasim cehalet sonucu simdi aramizda yok. ben hic asik yuzlu gormedim Bilgin'i! hep gulumserdi, hep olumluydu. Fazla yakisikliydi. Hem akilli, hem yakisikli, hem iyi insan. Hepimizin bir nedeni olacak ama bu olum hic yakismafi arkadasima. Cok etkilendim. Yaziniz tam yuregime dokundu. Artik siz benim arkadsimsiniz, sevdim hic gormeden sizi. Kac kisi var ki boyle yurege dokunan, sevgiyle
    www.aylinayazyilmaz.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Bilgin, yıllar önce öğrenciyken tanıdığım sonra benim de izini kaybettiğim bir arkadaşımdı. Çok değerli biridir. Saygılı, insanları incitmekten çekinen, başarılı bir doktor adayıydı o zamanlar.
    Böyle bir vahşeti anlayamıyorum. Anlamam da mümkün değil.
    Türkiye önemli doktorlarından birini kaybetti.
    Hepimiizn başı sağolsun ...

    YanıtlaSil
  8. M. Hakan KILIÇ4 Nisan 2012 08:20

    Allah Rahmet Eylesin.. Mekanın Cennet Olsun Bilgin Hoca..

    YanıtlaSil
  9. Yahu ne hüzünlü bir post ne berbat bir haber, elbet hepimizin parantezi kapanacak bir gün :( ailesine tanıdıklarına sabır dilerim, başınız sağ olsun!

    YanıtlaSil
  10. Hic tanimadigim bir insan ama nasil sarsti beni günlerdir kaybi ve ölümü..Yukarida yazilan bir yorumda ''korktun mu,üsüdün mü'' denmis evet iki gündür kendi kendime sayikliyorum ben de..Nasil yapar insan insana bunu.Allah yapanlari kisa zamanda cezalandirsin en sevdiklerinin acisiyla..

    Ruhun sad olsun güzel insan

    YanıtlaSil
  11. Nur yüzlüm,mekanın cennet olsun..

    YanıtlaSil
  12. Eski Öğrenci4 Nisan 2012 10:23

    Hocam siz çok sakin,beyefendi bir insandınız.Sizin gibi değerli,topluma faydalı,bilime emek vermiş bir insana acı çektirenler bin kat acılar yaşasınlar...Artık çoook geç ama dilerim çok canınız yanmadı,hissetmediniz hiç...Çok üzgünüm,hiç bir insanoğlu böyle ölümü hak etmez...Alllah rahmet eylesin,ruhunuz şad olsun,ailenize sevenlerinize sabırlar...

    YanıtlaSil
  13. Dün ben gazetede es geçmişim bu haberi, önce senin yazını okudum; bugünkü gazetede de gazetenin verdiği kadarıyla detayları. Yazı çok güzel olmuş-bana Alpay duman hakkında yazdığım yazıyı hatırlattı. Bu vesileyle ona da rahmet olsun.
    Buraya yazılanlardan anlaşıldığına göre, dokunduğu yürekler tarafından hep sevgiyle anılacak biriymiş Bilgin Gürateş. Mekanı cennet olsun!

    YanıtlaSil
  14. bilgin hocam ben sizin öğrencinizdim . çok ama çok sarsıldım çünkü koca hastanede bilgisine hayran olduğum ilk insandınız hocam mekanınız cennet olsun rabbim sizin gibi bir insandan ders dinleme fırsatı tanıdı şükürler olsun kim ölümünüzü neye çekmeye çalışırsa çalışsın ben gördüğüme inanırım siz mükemmel bir insandınız koca bir ömrünüzü bilime adanız bu kadar kutsal bir bilime yeni bilgiler kattınız ve mesleğinizin doruk noktasında katledildiniz allah sizi allah rızası için mesleğini yerine getirirken sonra hainler tarafından öldürülen şehitlerimizden eylesin .arkadaşlar bilgin hoca için şu an yapacağımız en güzel şey bol dua kuran fatiha olacak

    YanıtlaSil
  15. Bir de benim gibi 14 yıl ayrınız gayrınız olmadan tanıyın onu. bir de benim acımı düşünün :( söylesem tesiri yok, sussam gönül razı değil :(

    YanıtlaSil
  16. İnternette okuyunca dün çok üzülmüştüm, senin de tanıyor olman üzüntümü daha da arttırdı...Hiç bir canlı böyle bir ölümü hakketmiyor...Allah rahmet eylesin...

    YanıtlaSil
  17. güzel insan,can insan,mekanın cennet olsun,yattığın yer nur dolsun.

    YanıtlaSil
  18. Hocam,insan bazen duygularını ifade edemez ya,işte ben şu anda onu yaşıyorum,insan sadece annesini,babasını ya da ailesinden birini kaybedince üzüleceğini düşünür,ama sen ailemizin bir ferdi gibi olmuşsun ki düşündükçe içim paralanıyor,evet biliyorum herkes birgün hakkın rahmetine kavuşacak,ama böylesi ölüm sana hiç yakışmadı,hocam hakkını helal et,sen kocaman yürekli bi adamdın,dualarım her zaman seninle olacak,yerin asla dolmayacak,mekanın cennet olsun.

    YanıtlaSil
  19. Ben bilgin hocanın asistanıydım,onun asistanı olupta onun hekimliğinden etkilenmemek mümkün deil,bi kere çok kibar,işinde çok iyi,zaten fırat üniversitesine laparaskopiyi getiren adam. Asla haksızlığa karşı da susmayan..daha ne söyliyebilirimki..allah rahmet eylesin

    YanıtlaSil
  20. Türkiye hele de Elazığ böyle bir doktoru zor bulur.Böyle insanların yetişmesi zor kaybı ne kadar zalimceymiş,kurtardığın tedavi ettiğin hastaların duası seninledir,mekenın cennet olsun sana bunu yapanlar ebedi cehennemde yansınlar,
    çok büyük bir kayıp bunu yapanlar kesinlikle idam edilmelidir.

    YanıtlaSil
  21. Ne yazılırki ne söylenirki acımız büyük kaybımız büyük Seni nasıl anlatayımki Bilgin 14 yıl önce tanımıstım seni anlatmaya çalışsam kelimeler yetmez kifayetsiz kalırlar seni anlatmaya yardım sever insan sewecen insan yüzü güleç gönlü zengin insan kayıp haberini aldığımızdan beri kendimizde değiliz heleki son haber derinde yıktı yaktı geçti yüreğimizi biz seni nasıl biliyosak nasıl tanıdıysak öyle kalıcaksın yüreğimizde Ruhun şadolsun Mekanın Cennet Peygamber efendimiz (s.v) komsun olsun..Nasıl kıydınız nasıll hiçmi acımadınız insafsız zalimler hiçmi vicdan merhamet yok sizlerde....Allah ta hakettiğinizi versiz size ..Hepimizin başı sağolsun Nur içinde UYU Bilgin Nur için de..

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Ailesi derken elazığdaki abla ve eniştesinden bahsetmişti ama antalyadaki kızkardeşi dısında baska kardeşi varmıydı? Yani erkek kardeşi?

      Annesi epey yaşlıydı bildigim kadarıyla-hala hayatta mı acaba?

      Ailesi nasıl katılmaz ben çok şaşırdım, yine de suizanda bulunmayalım bazı insanlar çok hassastır belki kendinde değildi belki igne vs ile uyutulmuştu herkes kaldıramaz bu acıyı..Dayanmak kolay değil, ablasından yeğeninden eniştesinden sevgiyle bahsederdi ,biz bile bu kadar üzülmüşken ben ablasının cenazeye isteyerek katılmadığına inanmıyorum.
      Bizim için bir arkadaş dosttu, ama onun için canından bir parçadır bunu unutmayalım eleştiride bulunurken.
      Yazmak eleştirmek kolay, anlamak kendimizi başkasının yerine koymak zordur

      Benim annem babam kardeşim şahsen tanımamalarına rağmen 2 gece uyuyamadılar

      Önemli olan insanların taltifi değil ki, ruhunu teslim etmiş biri için ancak sevenlerinin duaları + Rabbinin affı ve merhametidir önemli olan
      Hükmen şehittir..

      hepimiz dua edelim lütfen şu an ona fayda edecek tek şey bu
      katilin resmi sanlıurfa gazetesinde var

      http://www.sanliurfagazetesi.com/Asayis--jinekolog-katilleri-adliyede--22159.html

      :(

      Sil
    4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    5. ne denir sebep olanların Allah yanına bıkamasın ben bir hastası olarak 10 gündür.aklımdan çıkmıyor.Sebep olanları rabbimin azabına uğrasın.Üç günlük dünya hesaplaşmanın büyüğü orda...allah bilgin abiye mağrifet etsin,rahmet etsin.

      Sil
  23. Çok çok üzüldüm.( Ölüm şeklini düşündükçe kendime hala gelemedim..Üniversitede bizden bir üst sınıfta idi Bilgin..Üniversiteye yeni başlamış olmanın verdiği bir tıfıllık vardı üzerimizde...o yüzden onunla konuşmaya cesaretim olmadı hiç.((...Ders aralarında bazen tek dolaşırken görürdüm onu ...Gördüğünüzde gözlerinizi ondan ayıramayacak kadar güzel bir insandı Bilgin....umarım huzurlusundur Bilgin.(...

    YanıtlaSil
  24. maalesef ben de çok üzüldüm habere...sarstı..facebookundaki fotoğraflara gitti elim..yorumlara gitti...hiç tanımıyordum ama bir anda hikayesinin içinde buldum kendimi...güzel ve güler yüzlü, başarılı, yaşamayı seven bir insana benziyordu...ölüm ve şeklini düşündükçe içim bir hoş oldu...ama biz duyduğumuz ve gördüğümüzle yorum yapabiliyoruz sadece..ölümü yeterince bilmiyoruz..belki bilsek hiçbir ölüm kötü gelmeyecek bize..kötüyü gören bizim gözlerimiz..inşallah güzel bir ölüm yaşamıştır...belki öyle güzel bir ölüm yaşamıştır ki kendisine bu kötülüğü yapanlarla bile içinde helalleşerek gitmiştir...mekanı cennet olsun...hepimizin dönüşü Allaha..Allah rahmetini ahirette göstersin inşallah...

    YanıtlaSil
  25. Finike Yalnız Köyü'ndeki mecburi hizmet günlerinden beri tanırım Bilgin'i. Radyo yayınının bile ulaşamadığı o köyde kaç yıl çalıştı kimbilir. Tek hayali kalp damar cerrahı olmaktı, kazandı da 5 yılın sonunda. İhtisasa başlamadan 2 gün önce görüştük, başladıktan 5 gün sonra geldi, istifa ediyorum dedi, yapma etme neden dedim, anlattı, haklıydı, ama TUS kazanıp istifa etmek her babayiğidin harcı değildir, bilenler bilir. Cesurdu, iyimserdi, bir sonraki sınavda kazanırım dedi. Kazandı. Kadın Doğum ihtisasına başladı. İhtisas sonrası ayrıldı İstanbul'dan, görüşemedik. Bugün Yalnız Köyü'ndeki Bilgin'i gördüm yeniden gazetelerde, inanamadım. Neden yıllardır görüşmedik!

    Mekanın Cennet olsun arkadaşım. Senin ne kadar iyi kalpli, sevecen, iyimser ve güzel bir insan olduğunu seni tanıyan herkes bilir. Her ölüm erkendir, ama seninki çok erken oldu. Huzurla yat kabrinde.

    YanıtlaSil
  26. Çocuktum onu tanıdığımda, en az 15 yıl önceydi. Çok bulundum yanında, çok konuştum, çok aradım, çok destek aldım, çok fayda gördüm, çok örnek aldım...
    En son 1-2 ay önce karşılaşmıştım, "özledim" demiştim gözlerinin içine bakarak, "uğrasana bir ara" demişti. Fark etmeden erteledim, istemezdim, gidemedim. 23.Mart günü uçakta tanıştığım öğrencisiyle onu konuştum; Elazığ'a döndüğümde arayıp "geliyorum abi, bir şey lazım mı?" diyecektim...
    ...şimdi her geçen saniye tekrar tekrar özledim, keşke beş dakika daha görebilseydim onu.

    YanıtlaSil
  27. http://www.haberler.com/bacagindan-vurmak-isterken-oldurmusler-3513029-haberi/

    Bu acı ölümün gerçek sebebinin ve gerçek katillerin bulunması için ne gerekiyorsa yapılmalıdır. Polis bu mafya bozuntularının ifadesine inanıp bu defteri kapatmamalıdır. Elazığ halkının bu değerli insanın hatırasına sahip çıkması ve adını bu kirli hikayelerden temizlemesi gerekir. Bu onu seven herkesin ona vefa borcudur.

    "Bilgin Gürateş'in Antalya'da eczacılık yapan balık restoranına ortak olan kardeşi Semin Gürateş, yazılı bir açıklama yaptı ve borcu olduğu iddialarını yalanladı.

    Kardeşiyle bar değil, balık restoranı işlettiklerini belirten Semin Gürateş, "Kardeşimin kimseye bir kuruş borcu yoktur aksine bankada şahsına ait parası da bulunmaktadır. Tefeciye düşmesi içinde bir neden söz konusu değildir."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  28. Bilgin Hoca'ya kederli bir mektup..

    http://birfincanyasemincayi.blogspot.com/2012/04/bilgin-hocaya-mektup.html

    YanıtlaSil
  29. ateş düştüğü yeri yakar. onlar kardeşleri... neden hep cenazesinde bulunmayan insanlar diye bahsediyorsunuz. ben hıc tanımadıgım halde böyle olduysam aileis acaba ayakta durabılcek haldemıydıki kalkıp cenazeye gelebilsinler. lütfen ahkam kesmıyelım. yarın bu haberler bıtınce bızler unutur gıderız ama aıleısnın ıcınde yara olarak kalır. lutfen aılesıne bıraz daha saygı gosterelım

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    2. Ailesini tanıyorum. internette gördüğünüz her şeye inanmayın. zaten herkes perişan halde bir de bunları görmesin insanlar yazık günah ahkam kesmeyin oturdugunuz yerden. annesi evet hala yaşıyor ve antalya da 1 an yalnız kalamıyor. biraz düşünce biraz vicdan...

      Sil
  31. herkes ayrı ayrı yok ailesine yok ailesinin gelmeyeşine...yorumlar yapmış... kime düşmüş onunla ilgili yada ailesiyle ilgili yorumlar yapmak.. ölümün beteriydi kayıp... ONLAR BETERİN BETERİNİ YAŞADILAR..ÜZÜLMÜYORUZ diyorlarsa bu onların inançlarının seviyesini gösterir.. Rabbiyle kavuşmanın ne anlama geldiğini bilen insanlar kullanır bu sözleri..böyle yorumlarla seveni de sevileni de üzmeyin.... mekanı cennet oldu inşallah...

    YanıtlaSil
  32. ben elazığlı değillim ama elazığa elezığlıdan cok daha sahip cıkarım bundan dolayı elazığ gelişemiyor.hiç br şeyine sahip cıkmayan elazığ, bu bilgi deryası başarılı ,bir daha elezığa belki de hiç gelmeyecek bilim adamına sahip çıkmadı...ne yazık ki bunca yıldır yaptıklarınla değil, yapmadıklarınla yagılandı,ama şu gercek değişmeyecek bilgin hoca yok ve yeri dolmuycak...yüreğim yanıyor dallarım kuruyor yaprağım düşüyor sen gidince..nur içinde yat güzel insan,seni cooookk özlüycem ...elazığ kıymetini bilmedi bilgin bilmedi.

    YanıtlaSil
  33. Ateş düştüğü yeri cayır cayır yakar, Kül eder yok eder...Nerden biliyorsunuz Bilgini musalla taşında tabutlar içinde görmek istemediler..Yaşadıkları sürece Onu en son gördükleri haliyle hatırlamak istediler belki de...Hiç birşey göründüğü gibi değildir..Bilgini sıkıntıya sokan restoran borcu o bu şu değildi...Bir ev yüzünden başladı tüm sıkıntılar.Tek amacı ev almaktı. Aldı fakat o evin ödenemeyen parası, faiz üstüne binen faizler derken Maddi olarak sıkıntılar başladı!! Bunları niye mi anlatıyorum? Bilip bilmeden yorum yapıp, tahminler öngörüler yaparak şaşkınlıktan ne yapacağını bilemeden, düştükleri dehşet ve üzüntü yüzünden kahrolmuş bir aileyi ipe sapa gelmez konuşmalarla bide bizler yormayalım,üzmeyelim diye..Yoksa Bu olayın hiç bir kelimesi hiçbirimizi ilgilendirmez...Bilgin kanatsız bir melek gibi yaşadı.Ailesinden, çevresinden ve kendi tanıdığım kadarıyla 47 Senesinin tek bir anında kendinden başka herkesi düşünebilme yetisine sahip Adam gibi adam, İnsan gibi insandı. Gıybet yaparak çok konuşarak onun ve ailesinin huzurunu bozmaya kimsenin hakkı yok. Aygün ACAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog sahibi lütfen yorumları silebilirmisiniz.insanların özel hayatları ile ilgili bilgilendirme platformu olmamalı bu sayfa..merhum ve ailesi ile; ilgili yapılan bu ve benzeri yorumlar blog sahibi tarafından silinsin lütfen..bırakın insanlar acılarını içlerinde yaşasın..

      Sil
    2. Evet tamamen katılıyorum. Bu yorumların hepsi silinmeli. A.ACAR

      Sil
  34. Bu yorumlar bir an önce silinmeli. Acilen silmenizi bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kamuoyunun Dikkatine;

      Bilgin GÜRATEŞ, 1964 yılında Elazığ’da doğmuş, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi’nde ihtisasını yapmış, yurt içinde ve yurt dışında çeşitli başarılı çalışmaları olan üstün bir beyin, dinamik bir akademisyendir.

      Bilgin GÜRATEŞ’in çevresinde olanlar; O’nu her zaman insanlığı, yardımseverliği, sabırlı ve anlayışlı kişiliğiyle tanıdılar ve sevdiler. Kendisi haksızlıklara karşı hiçbir zaman boş vermemiş, ne olursa olsun, her zaman hak mücadelesine devam etmiş bir vicdan erbabıdır.

      Bilgin GÜRATEŞ’in öldürülmesi olayı, deliller üzerindeki yayın yasağı kalkınca herkes tarafından açıkça anlaşılacaktır. Bu süreç içinde konu çok farklı yerlere çekilmek istenebilir. Sanıklar kendilerini cezadan kurtarmak, daha az ceza almalarına zemin hazırlamak veya yaptıkları hunharca cinayeti haklı göstermek amacıyla gerçek dışı beyan ve savunmalarda bulunabilirler. Hatta şu ana kadar yaptıkları gibi, O’nu haksız yere küçük düşürebilecek, olayın farklı nedenleri olabileceği şüphesini yaratabilecek birtakım emareleri de oluşturup sergileyebilirler.

      Kamuoyunu aydınlatmakla görevli basın ve yayın organları da, kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla bunları yayınlayabilirler. Ancak verilen bilginin gerçek olup olmadığını, bu bilginin sanıklar veya maksatlı kişiler tarafından ortaya atılmış, kafa bulandırıcı ve gerçeği örtbas edici bilgiler olup olmadığını değerlendirmeden; kişilik haklarını zedeleyecek yanlış bilgileri yaymaktan kaçınılmalıdır. Aksi takdirde kamuoyunda yanlış intibalar oluşturularak kendini savunma imkanından sanıklar tarafından hunharca yoksun bırakılmış kişinin kemikleri bir kez daha sızlatılmış olacaktır.

      Detaylı açıklamalarımızı, bilgilere ulaştıkça basın ve yayın organlarımızla ve değerli kamuoyuyla paylaşacağımızı bilgilerinize sunarız. 06.04.2012
      Ailesi

      Sil
  35. Blogda gıybet yapılmadı bence,herkes sevdiği bir insanın ölümüyle sarsılmış ve duygularını aktarıyor
    yine de aile "bu kadar" tepki gösteriyorsa yorumları silin

    YanıtlaSil
  36. Buyduğumdan belli ŞOKTAYIM, halada öyleyim hemde ölüm haberinden sonra tanımış olduğum hocam İÇİN çok üzüldüm..her gün ruhuna dualar ediyorum bizlerden tek beklentisi o çünkü.. hocamızın adına bence BİLGİN Hocaya vefa borcu göstermek lazım ...elazığlı sahip çıkmalı davasının arkasında olmalı..adını yaşatan bişeyler yapmalı...HATTA ANMA GÜNÜ YAPILMALI..

    YanıtlaSil
  37. bilgin abi, çok değerli elazığda yeri doldurulamayacak karekterde çok yardımını gördüğüm vede başkalarınada yaptığı bir çok iyiliğine şahit olduğum haklının yanında olan elazığın kıymetini bilmediği çok iyi bir bilim adamı. ALLAH RAHMET ETSİN... MEKANIN CENET OLSUN...yerini doldurabilecek adam varmı bilmiyorum.NUR İÇİNDE UYU...SEVGİLİ ABİM...

    YanıtlaSil
  38. sayın blog görevlisi H.D.A ...lütfen hem burda hemde bilgin için hazırlanan facebook sayfasında sizde dahil olmak üzere hep kulaktan duyma laflar konuşulup yazılıp çiziliyor.
    Onu anabilir şiirler alıntılarla duygularınızı yazabilirsiniz ama çıkan haberlerle ilgili her nekadar savunma yapılsada yinede abuk subuk şeyler yazılıp çiziliyor lütfen dikkat edelim.en yakınlarından birisi olarak bunu rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  39. Adsiz ben Bilginin eniştesi Mete. Antalya'daki ablasının eşi. Annesi öldüğüne inanamıyor ve hala Amerikaya gittiğini sayılmıyor. Bilginin 1 ablası 3 kız kardesi var. Sadece 1 cenazeye katılabildi. Digerleri çok kötü olduğu için maalesef katılamadılar. Yazdıkların için sana minnettarim. O şerefsizler yaşadıkları her gün ölecekler. Hakikatler gizlilik kararı kalktığı zaman ortaya çıkacak.Sizler Allaha emanet olun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  40. Ben 3,5 ay önce dogum yaptım. İyi ki Elazığ'da ailemin yanında dogum yapma kararı almisim, iyi ki Bilgin Hocama gitmisim, iyi ki O'nu tanıma şerefine nail olmuşum. Ben bu haberlerin hiçbirine inanmıyorum ve hala olayın iç yüzünü merakla bekliyorum. Çünkü ben böylesine bilgili, modern, kültürlü bir insanın gidip de 3-5 tane çapulcudan medet umacagini hiç sanmıyorum. Allah mekanını cennet etsin. Güzel bir insandı, icinin güzelliği dısına vurmuş derlerya öyleydi iste. Allah ailesine sabırlar versin. Hiç kimseyi eleştirmeyin sadece bir hastası olmaktan öteye gidemeyen ben günlerdir cok derinden üzüntü duyuyorsam ailesi eminim perisandir.

    YanıtlaSil
  41. Sayın Mete bey.

    başta Bilgin olmak üzere size ve ailesine büyük saygımız var.ve dediğiniz gibi büyük bir acı.bizler bile bu durumdayken sizleri düşünemiyorum bile.ama lütfen rica ediyorum sizden ,diğer kardeşleri çok kötü oldukları için cenazeye katılamadılar eminiz ama üzgün değiliz,ben ve ailem üzgün değil tabiri olmuyor yakışık kalmıyor bu durumda.

    Bilgini yakından tanıyan birisi olarak etrafta bu yazıyı okuyan herkez tepki veriyor.sizler kadar bizlerde çok acılıyız ve insanlar bu acı karşısında bu tabiri hiç hoş bulmuyor.malesef.
    sizden rica ediyorum ailesinden birilerinin böyle açıklama yapması etraftan yanlış anlaşılıyor.Bilgin ailesinin birileri tarafından yanlış anlaşılması tepki almasını görmüş olsaydı eminim çok üzülürdü.

    bunu düzeltecek olanda sizlersiniz.rica ediyorum.

    saygılar...

    YanıtlaSil
  42. giderek artan bir hüzün oldun, Bilgin..öyle bir hüzün,öyle bir yürek sızısı ki bu hergeçen gün artıyor.en acısı da, hayata hiçbirşey olmamış gibi devam etmek zorunda olmak...Allahım sabrını ver ne olur.. hep sol yanımda olacaksın..

    YanıtlaSil
  43. dünyaya senin gibi biri daha gelmez.sen hiç bizi kırmadın incitmedin inşallah yüce rabbimde seni incitmez ruhun şad olsun hocam

    YanıtlaSil
  44. Bir garip düştü gördüğüm dün gece, yüreğimi burktu, sıktı, kemirdi, demirledi bir şeyler. Gidecekmişsin meğer…

    Nereye gidiyorsun? Daha tamamlanmamış düşlerin var. Tuhaf yalnızlıkların, kırılmış ve eskimiş hikayelerin var. Sahip olduklarını emanet ettin mi ki? Alıp başını nereye gidiyorsun?

    Dillendirmediğin kaç cümle var gönlünde kim bilir? Bana da hiç söylemediğin, kulağıma hiç değmemiş nelerin var, değil mi?
    ...
    Bu gidişler yoruyor ömrümü. Sıkkınım
    sessizim, canım acıyor; nereye gidiyorsun?

    YanıtlaSil
  45. Iyi,güzel insanlarin gidisi herkesi üzer.Bilgin Hoca ailesini ,sevenlerini üzdügü kadar gidisiyle,onu tanimayanlari da üzdü etkiledi..Düsündükce icinden cikilmaz bir hal aliyor acisi:(

    YanıtlaSil
  46. Bu tarifsiz bi ozlem.. Yakiyor bilgin.. Sen olaydin da hic gormesem de iyi oldugunu bilseydim yeterdi.. Sesine hasret kaldim.. Yuzune hasret.. Dilimden anlayan yok bilgin.. Kime edeyim sikayet? Yine eskisi gibi yaziyorum sana.. Okuyamayacak misin? Kahroluyorum.. Yetim biraktin, yarim biraktin.. Yaktin.. Bu saatlerde uyurdun, sabah cevap verirdin.. Simdi yazamayacak misin? Kalbine ayan olur sevdigim.. Hissedersin.. Bil ki hergun duamdasin.. Hayalimdesin.. O bizim kavusmalarimiz mahsere kaldi diyorum.. Cok ozluyorum.. Hissediyorsan ne olur yine ruyamda goreyim.. Dunya gozuyle olmasa da gonlumle goreyim.. Canim.. Rabbime emanetsin artik.. Rabbim seni korusun.. Seni sevdim bilirsin, seviyorum.. Degisen birsey olmadi inan, hergun buyuyen hasretinden baska.. Hissediyorsan aglayislarima uzulme ne olur.. İcimden parcalar kopuyor bilgin.. İstedigin gibi hep soyledigin gibi cok calisacagim.. O kadar sey varken son gorusmemizde arabadan inerken son sozundu.. Soz sana cok ve iyi calisiyorum.. Bu ruya biter ve Allah nasip eder orada bulusursak seni yalniz birakmayacagim bilesin.. Hissedersin sen.. Gel ruyama.. Cok ozledim inan.. Bittim ben bilgin bildigin gibi degil.. Bu aciyi kabullendigimde ins topragini koklayacagim.. Simdilik gelemiyorum affet.. Soylemek istediklerin vardi, biliyorum, sayet uyuyabilirsem ne olur gel.. Konus.. Cok ozledim.. Belki bir sarku mirildanirsin.. Ah canim.. Bir de cok sevdigin annen, geldiginde yaninda olacagim merak etme onu.. İlgilenirim.. O bize emanetindir.. Peki beni kime emanet ettin? Ettin mi? Ben iyiyim, sensiz icim cehennem.. Ama bilirsin yasiyorum.. Benim icin uzulme benim canim.. Allah buyuk.. Yanina geldigim gun.. Konusacagiz.. Kavusacagiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgin,bu yazılanları görebilseydi şayet birçoğuna gülerdi..Bilgin'i bu ifadelerle daraltmayalım lütfen,o hiçbir zaman alaturka bir insan olmadı..

      Sil
    2. Adsız 27 apr 04:19 çok haklısınız. reklam kokan hareketler bunlar. Ne acı..... Sayın Hocamız başka bir alemde varlığını sürdürmektedir. Saygı lütfen...

      Sil
    3. Evet.Adsız 27 apr 04:19 yorumu,oldukça makul..Bilgin hocamıza saygı lütfen..dua ile...

      Sil
    4. evet gülerdi

      güzellik başa bela.

      Sil
  47. cok eminsiniz gördugum kadarıyla, siz gülebilirsiniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde çok eminim..Sizin, Bilgin'i gerçekten tanımadığınız okadar aşikar ki..Bilgin, bizlere cevap verecek ve kendini ifade edecek durumda değil..Rahat bırakalım lütfen..

      Sil
  48. canım çok sıkkın .içimde bir yerler sızlıyor...sonra baktım ki tanımadığım sadece ismini duyduğum insanın günlerdir matemini tutuyorum...çünkü bende elazığlıyım...çünkü aynı topraktanım..biliyorum ki o da bir memleket sevdalısı.Elazığ için büyük bir kayıp.ölüm şekli ise hiç bir insana yapılmayacak birşey.kelimeler yetersiz.duygularımız yerde.üzgünüz tarif edilmeyecek kadar..Yerin Cennet olsun Bilgin Bey..Kabrin cennet bahçesi olsun güzel insan..Eminim hiç kimse seni unutmıcak..ama Elazığlılar asla....

    YanıtlaSil
  49. Seni çok seviyoruz

    YanıtlaSil
  50. Dört dörtlük bir insan, dört dörtlük bir doktor dört dörtlük bir arkadas... O sesini duymamak, o gülen yüzünü bir daha hiç görmemek çok zor. Allah rahmet eylesin mekanin cennet olsun. seni hiç ama hiç unutmayacağız

    YanıtlaSil
  51. Rahat uyu Bilgin Hoca..Cünkü arkanda güzel izler,basarilar birakmissin..

    YanıtlaSil
  52. Varlığının bu kadar farkında değildik. Ama yokluğun çoooook bariz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni çok özlüyoruz büyük insan nur içinde yat.....

      Sil
  53. Ben gözlerinde yasama sevinci gorurdum hep derdi ki en zor zamanda bile pes etmeyin hayat felsefem olmuştu ... Antalya'da bari degil restauranta ortak hissesi vardı orayı çok severdi burası benim herseyim derdi saatlerce orada otururdu daha hic bir kimseye yüksek sesle konuştuğunu duymadım gözleri umut saçar en umutsuz anlarda bile ... Biz restaurantta nereye baksak onu görüyoruz gitmeden sarmaşık dikmişti ondan bize kalan emaneti .... Onu cokk özlüyoruz keske bu son olmasaydı hep gelicek gibi hala inanmamıyoruz ....

    YanıtlaSil
  54. seni çok özlüyoruz....................

    YanıtlaSil
  55. adam öldü gitti....hala anlaşılan bayanlardan kurtulamadı...bırakın adam o tarafta rahat etsin yaa....ne yazıkk...

    YanıtlaSil
  56. bilginhocam yerin çok ama çok belli nur içinde yat....

    YanıtlaSil
  57. ...ve 1 sene oldu seni kaybedeli Bilgin Hoca..Ruhun sad olsun mekanin cennet..

    YanıtlaSil
  58. acılarla hüzünlerle geçen 1 yıl...

    Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  59. geçen bir yıla rağmen seni çok özledik..Nur içinde güzel insan....

    YanıtlaSil