Translate

27 Mart 2012 Salı

Mısır ekmeği denemeleri


Mutfağımızdan mısır ekmeği.
Bugünlerde mısır ekmeğine merak sardık. Daha doğrusu mısır unundan mutfak kimyası denemelerine...
Ben çeşitli şekillerde mısır ekmeği yapmayı denerken, kocam daha Batı Avrupa'lı bir versiyonu olan polenta denemelerinde bulunuyor.

İşte size yaptığım mısır ekmeğinin tarifi:

2 bardak ince çekilmiş mısır unu
1 bardak kalın çekilmiş mısır unu
2 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı tuzsuz tereyağ
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kabartma tozu
2.5 bardak kaynar su
arzu ederseniz ince doğranmış kırmızı acı biber

Bunların hepsini karıştırıp yağlanmış kaba aktarıyorsunuz. Önceden 200 derece C ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika pişiriyorsunuz.

Pişerken kabarmıyor, ona göre kap seçebilirsiniz.

Sakın ha çıkar çıkmaz kesmeye kalkmayın, glutensiz bir un olduğu için parça parça oluyor. Bekleyin soğusun, sonra kesin.

Şimdiye dek üç deneme yaptım. En sonuncusunda bu hamura yarım bardak kadar file doğranmış badem ekledim. Taneleri birleştirerek daha ekmeğe yakın bir kıvam oluşturdu pişme sonrasında. Tadını etkilemedi pek...

Farklı denemeleriniz varsa paylaşmaya ne dersiniz?

Bir dahaki sefere iki kırmızı biber doğramalı...

7 yorum:

  1. Bu mısır ekmeği çok fena bir şey. Yemeye başlayınca duramıyorum. :) Burada kalın çekilmiş mısır ununu daha çok kullanıyorlar anladığım kadarıyla. Senin fotolardaki ekmek çok naif görünüyor. Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) Naif ekmek lafına bittim! Sanırım afilinin karşıtı gibi düşünülebilir. Boşver, zaten mısır unundan denemeler bu yazının ana fikri. Herkes bilir ben fırında pek başarılı değilimdir. Bu kadarını bile yapınca herkes pek beğeniyor. İşin bir diğer yönü de biz evde normal ekmek yemiyoruz epeydir rutin olarak. İşte bu onun da yerini tutuyor biraz...
      Sevgiler...

      Sil
  2. Bugday unundan özellikle mi kaciniyorsun? Cok azicik bugday unu hamurun toparlanip kivamli olmasina destek olurdu. Ben de yillar öncesinde Ankara Sakarya Caddesindeki ekmekcilerden aldigim misir ekmegini özlüyorum. Öylesini tutturamadim ne kadar denediysem de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim beyin kan şekerini zıplatıyor beyaz un :) Esmer unla deneyebilirim ama... Yapınca onu da yazarım. Teşekkürler.

      Sil
  3. Yıllar var ki yemiyorum, bulamadığım için :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani benim yaptığım haliyle yapmak o kadar kolay ki... Deneyin bence.

      Sil
  4. Tarifini bloğumdaki kişisel mailime gönderirseniz minnettar kalırım :)

    YanıtlaSil