Translate

12 Mart 2012 Pazartesi

Luxus - Bi'Lareya

Luxus'un son albümü: Bi'Lareya
Bugün yine Keating'in Kadın Sultanlar dönemi raporunun tercümesiyle devam edecektim ki okuyucularımın sabrını daha fazla taşırmamak için "cinyıs" bir fikirle bu raporu blog içinde ayrı bir sayfaya almaya karar verdim. Bundan sonra bu raporu okumak isteyenleri sağ taraftaki sayfalar düğmesinden ilgili tuşa tıklamaya davet ediyorum.

"Cinyıs" sözcüğünü yukarıya yazdığımda hemen bağlantı eklemek için gidip Luxus grubunun aynı adlı şarkısını aradım youtube'da. Ama bu şarkının orada olmadığını hayretle gördüm. Bu, sanırım benim aradığım bir şarkıyı youtube'da bulamadığım ilk an oldu. Bunun şaşkınlığını üzerimden atar atmaz da yazıya döndüm ve size Luxus grubunu tanıtmaya karar verdim.

Bu yaz kardeşimin tavsiyesiyle tanıdığım bu grubun Bi'Lareya adlı albümü halen dilimizden düşmeyen şarkılarla dolu. Albümde beğenmediğim şarkı yok diyebilirim. Daha çok ve daha az beğendiklerim var. Mesela Bir Kadeh Daha Ver, çok çok matrak bir arabesk olmuş. Bi'Lareya oynak, zıplak bir Balkan havası gibi. En çok sevdiklerimden biri ise Mafyatik Romantik-Meram. İçinde bir yer var şöyle giden, patlatıcı yani: "şapkamdaki gülün bir dikeni kadar öldürücü bakar gözlerin Leyla'm." Bunu 37 kere falan söylüyorlar ve baymıyor! Cinyıs da çok güzel. Cinyıs'ın "genius" olduğunu anladığım zaman da bir "haaaa!" anı yaşamıştım, güzel olmuştu. İlk dizesi şöyle: "cinyıs aklını kaçırdı eyvah!"

Adamların albüm galalarının tanıtım metnini buldum nette ve sizinle paylaşıyorum. Bence çok hoş, bakın bakalım siz de beğenecek misiniz:

...Hayat, bize 'acayip' birtakım 'şeyler' olduğuna dair irrasyonel kanıtlarla zaten tıka basa dolu. Bizim tek yaptığımız, bunlara hafif yan gözle bakıp, sinsice gülümsemek. Bunu seçtik çünkü, yeri hazin gözlerle arşınlayan bakışlardan gerçekten çok sıkıldık.Tekrarlandıkça içi boşalan birtakım karanlık argümanların yerine; hayatın dandikliğine takla atarak ve dil çıkararak karşı durmaya karar verdik .Ve takla attıkça fark ettik ki; Luxus; hayattan bunalmanın alternatifi değil, o bunalımın ta kendisidir. Gazetelerdeki asık suratlıların ve kokusunu yaydıkları politik mendeburluğun yüzüne çizilmiş bıyıktır. Saptığı sokak ve çıkaracağı seslerle ilgili; taze ve anlık oluşları dışında hiçbir şeyi vaat etmeyen, yolcu kapasitesi oldukça geniş bir cadı süpürgesidir. Ve dil çıkarttıkça gördük ki; Luxus; her seferinde başka renklerde ışık yayan 7 kişiden mürekkep bir şiirli lambadır. Boynunuzdaki kravatın yasaklanmış göbek atma isteğidir. Çaresizliğin kıçında patlayan siyah deriden dede terliğidir. Terli terli su içmenin yegane bahanesidir. Elinizde patlama ihtimali oldukça yüksek bir sıhhatli bombadır... Şudur, budur...

İşte size youtube'dan birkaç link. Ama bence bunlarla yetinmeyin ve bu matrak fakat çok değerli grubun albümlerini alın.

Youtube'dan dinlemek/izlemek için tıklayınız:

Haydar Haydar
Sen Bunu Al Felek
Acaip Şeyler
Bir Kadeh Daha Ver

Bu arada yukarıdaki bağlantıyı kaçıranlar için yazıyı grubun websitesine vereceğim bir bağlantı ile bitiriyorum: www.luxusorientblues.com Kendi web sitelerinde de  videoları var izlemek isterseniz.

En son söz olarak da Luxus grubundakilerin hiç birini bilmem, tanımam. Bireysel, ticari, aşki, hissi, musiki, zımni veya aşikar bir bağlantım yoktur. Bu da böyle biline...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder