Translate

26 Mart 2012 Pazartesi

Kopenhag ve düşündürdükleri

Küçük Denizkızı
İş nedeniyle Kopenhag'daydım iki günlüğüne. Daha doğrusu iki geceliğine. Git-gel üç gün oluyor evden uzak geçirdiğim.

Buraya daha önce gelmiştim ama bu kez Küçük Denizkızı ile tanışma fırsatım oldu. İlk gün yaklaşık iki saatlik bir vaktim vardı ilk toplantıdan önce. Otelden çıkıp deniz kenarından yürüdüm ona doğru. Bir taşın üstüne kıvrılmıştı. Etrafındaki neşeli kalabalığı duymuyor gibiydi. Bir grup Türk ergen "hocam" dedikleri bir hanımla kıkırdaşarak fotoğraf çektiriyorlardı. O, yüzü huzurdan silikleşmiş bir şekilde oturup durdu öylece. Gittim bir kahve aldım, karşısında bir banka oturdum. Bankın asker yeşili, Kuzey Denizinin çelik mavisi, karşımdaki fabrikanın tuğla duvarı, incecik yükselen bacaları, deniz kenarındaki ferforje parmaklıklar... Hepsi ne kadar da kuzeyliydi. Kahvemi içtim, ona gözlerimi dikmeden küçük bakışlar attım zaman zaman. Ben kalktığımda bacaklarını altına almış, hala oturuyordu.

Bahar buraya da gelmişti. Ağaçların altında mor, beyaz çiğdemler açmıştı. Kocaman saksıların içinde sarı, mor menekşeler vardı. Ağaçların uçları incecik goncaya durmuştu. Gökyüzü mavi, güneş yumuşaktı.

Ayrılmadan önce kocama söz verdiğim gibi akrobatik bir çeviklik ve bir nişancı içgüdüsüyle kendimle birlikte Küçük Denizkızını da kare içine aldığım bir fotoğraf çekip gönderdim.

Şimdi toplantının son oturumu başlıyor. Yaklaşık yarım saat sonra da eve dönmek üzere yola çıkmış olacağım. Akşama evde, televizyonun önünde, kocam solumda, kızım sağımda, oğlum öte solumda, bacaklarımı uzatarak oturmuş ve Yalan Dünya'yı seyrediyor olacağım.

İşte bu da benim hayatımdan birkaç saat...



Küçük Denizkızının karşısındaki parkta ayağını incitmiş, daha az ünlü bir şahsiyet.
Bu boğalar sert ve ters ışığa ve acemi fotoğrafçıya kurban gittiler.

Kopenhag opera binası.


Kuzeyin ince beyaz bacaları.


2 yorum:

  1. Olsun boğalar yine de muhteşemmiş, gözüme çok hoş gözüktüler, boğa burcu olduğum için mi acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok, hakikaten çok güzellerdi. Daha iyi çıkmadığı için üzüldüm.

      Sil