Translate

30 Mart 2012 Cuma

İmza: kızın - 2

Üçüncü doğumgünümde babamın kucağında.
Solda annem.
Projeden haberdar olup da "ben de varım" dediğimden beri içime bir kurt düştü. Ben öyle kendi kendime babama birşeyler yazıyordum ama şimdi böyle sipariş üstüne, başkalarının da katkıda bulunacağı bir kitap için babamla ilgili birşeyler yazmak nasıl olacaktı ki!..

O gün bugün erteleyip duruyorum yazmayı. Her aklıma geldiğinde "nasıl olsa vakit var" diyorum. Bir de biliyorum ki yazmaya başlayınca ağlamaya da başlayacağım; "şu güzel bahar gününde ne gerek var" diyorum. Güneşi ayrı bahane ediyorum, yağmuru ayrı... Gündüz işte yazarım diyorum, gece evde... Hadi kahvaltıdan önce, yemekten sonra, çok işim var, gazeteden sonra, köpeği taramam lazım, çayı demlemem lazım, alışveriş beklemez, çarşafları değiştirmeli, önce turşu kurayım, dolapları toplayayım... Bahane mi yok? İstemediğin bir şeyi yapmamak için bulduğun bahane en büyük çuvala sığmaz. (Şimdi uydurduğum atasözü. Hadi copyright free, isteyen kullansın.)

En sonunda Selgin'in blogunda hayal kırıklığına ait bir yazı gördüm de "amman!" dedim. Bir de sen hayal kırıklığına uğratma kimseyi. Yaparım deyip ortadan sıvışma.

Evet, sonunda başladım ve bitirdim kitap için göndereceğim yazıyı. Oturdum, hakikaten babama bir mektup yazdım. Onunla konuştum, bir sayfada hayatımın özetini geçtim. Tahmin ettiğim gibi bol bol ağladım. Kimseye belli etmemeye çalıştım. Gittim geldim, sağını solunu düzelttim. Sonunda babama sarıldım, öptüm ve son noktayı koydum.

Şimdi yazıyı Selgin ile Esra'ya imzakizin@gmail.com adresine gönderiyorum. Siz de bir zahmet kitap çıkınca alıp oradan okursunuz artık, değil mi?

6 yorum:

  1. Eline saglik. Resme bayildim... Bu ruh halini tahmin ettigimiz icin hiic sormadik yazi ne alemde diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun valla. Umarım beğenmişsinizdir. Proje detaylarını merak ediyorum. Birşey yazıp göndermediğim için daha önceden, soramamıştım da... Ne alemdesiniz? Yazsana bana e-postadan...

      Sil
  2. güzel olmuştur eminim.aynı ruh halinden hepimiz geçtik herhalde.kitap çıkınca okuruz artık:)

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM RESİM PAYLAŞIM ÇOK GÜZEL:))))

    YanıtlaSil
  4. Canim Tuncay amcam!Fotografa bakarken icim titredi,sonra da huzunlu bir nese geldi yerlesti yuregimin tam ortasina...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ne zaman aklima gelsi o huzunle birlikte geliyor. Olsun, gorusucez nasilsa bir gun.

      Sil