Translate

3 Şubat 2012 Cuma

Marakeş yolcusu kalmasın!

Marakeş'de Djemaa-El-Fna meydanında satıcılar.
(Kaynak: www.lonelyplanet.com)
Efenim, siz bu satırları okurken ben muhtemelen Marakeş'e inmiş olacağım.


Aylar öncesinden aldığımız KolayJet biletleriyle iki geceliğine, uçak da dahil adam başı, aşağı yukarı 180 frank civarında bir para ödeyerek 9 kadın; kocaları ve çocukları, ve dahi yemek yapma, mutfak toplama, bulaşık makinası yerleştir, boşalt derdini, ütü, toz alma, şöyle bir etrafı süpürüverme işlerini iki günlüğüne askıya alıp Atlas dağlarının gölgesine, altın kumlu çöllere, Kuzey Afrika'nın o keşmekeş, rengarenk iki gününe tanıklık etmeye gidiyoruz.


Aklımızda neler neler yapmak var... En ortaklaşılan istek hamama gitmek, bir güzel kese yaptırmak, sıcakta öööööle mayışıp oturmak. Sonra Marakeş'in ortasındaki tarihi pazar yerine gitmek, sokaklarında kaybolmak falan. Mümkünse bir günlük bir tur ayarlayıp tembel turistlik yapmak da planlar arasında. Benim şahsen 4 tekerlekli motorsikletlerle çölde yarım günlük bir maceraya atılasım var ama bilemiyorum diğer kadınlar bu fikrimi nasıl karşılarlar. Özlem'den umutluyum ama diğerlerini bilmem... 


Hava tahminlerine göre gündüzleri 14 derece civarında iken, gecelerin de eksi ikiye kadar inmesi bekleniyor. Ne de olsa çöl iklimi. Gece kakırdamamak için iyi bir ceket lazım yine de.


Kocam oradan gelirken öyle fes gibi saçma sapan şeyler alma dedi. Birden kendi alışveriş uygulamalarımı sorgularken buldum kendime. Evet, Meksika'dan gelirken o kocaman (altında siesta yapılabilen) Meksika şapkalarından almıştım bir adet (ve yol boyunca onu başımda taşımak zorunda kalmıştım). Evet, Rusya'dan gelirken de o koca kürklü kalpaklardan almıştım (ve evet, onu da yolda başımda taşımıştım.) Demek ki adam haklı, gittiğim ülkelerde oranın şapkasını almak gibi bir eğilimim var. (Bu arada oğlum da geçen yaz İstanbul'dan fes almıştı!) Ben de yükte hafif pahada ağır birşeyler alırım bu sefer, mesela güveç kapları! (Bu adamların "tajin"leri güzel oluyormuş.)


Bir de Fransızcamız pek iyiymiş gibi turistik geziye de Fransızca konuşulan bir ülkeye gidiyoruz ya, haydi hayırlısı. 


Bundan sonraki yazı, fotoğraflarla çılgın Marakeş günleri ve geceleri!

3 yorum:

  1. Eh hadi bakalım hepinize iyi yolculuklar, iyi eğlenceler...

    YanıtlaSil
  2. Haydi bakalım çılgınlar Marakeş maceranı merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
  3. iyi tatiller bol anılar

    YanıtlaSil