Translate

24 Şubat 2012 Cuma

Lokum yapmasını kimden öğrendim?

Titli'den!


Şimdi buldum onu başka birşey ararken. Baktım reçetelerinin arasında 4 adet de Türk yemeği var. Hemen tıkladım tabii. Öyle cacık, yayla çorbası falan değil seçtikleri. İlk yemek anlı şanlı Adana Kebap. Sonra baklava, yaprak sarma ve lokum! Epeyce iddialı ablam dedim ve lokum tarifini tıkladım. Karşıma uçuk, şirin,  bir tip çıktı videoda. Ve ciddi ciddi lokum yaptı yani! Eh şimdi ben bir Türk olarak mutfağıma girip fındıklı, bademli, güllü lokumlar yapmaz mıyım! Yaparım.


Siz Titli ablama bakadurun, ben lokum yapmaya gidiyorum.


(Saklı Kelebeğin (Titli Nihaan Urduca bu demekmiş) blogu için buraya TIKlayabilirsiniz.)




Güncel not:


27/2:


Bu hafta sonunu Cenevre'de "cream of tartar" arayarak geçirdim. Hemen hemen bütün süpermarketlere baktım, bana garip garip bakan market görevlilerine sordum, bulamadım. Sonra eve gelip bloglara baktım. Bu maddenin asıl olarak şarap yapımında ortaya çıkan bir yan ürün olduğunu, şekerin kristalleşmesini önlediği için özellikle pastacılıkta kullanıldığını, kimyasal adının potasyum hidrojen tartrat (tartrik asit) olduğunu öğrendim. Yine bir blogda da Basel'de eczanede satıldığını okudum. Şimdi bir sonraki hedefim eczaneler. Bakalım orada bulabilecek miyim.


(Ne alaka diyenler için, evde lokum yapımında vazgeçilmez bir malzeme bu tartrik asit. Bu arada Türkçe başka bir adı varsa, yazarsanız çok makbule geçer.)


28/2:


Müjdeler olsun yurdumun toprağına taşına! Tartrik asidi dere tepe, Carrefour, Coop, Migros, Goodies'de aradıktan sonra evimizin arka tarafındaki mahalle eczanemizde bulduk! Kocam biraz önce SMS ile müjdeyi verdi, ben de sizinle paylaşıyorum. 150 gramına 9 frank vermiş. Eczacı merakla ne yapacağımızı sormuş. Kocam da, "karım reçel yapacak" demiş... Budur. 


Şimdi diğer malzemeleri de tamamlayıp bu projeyi hayata geçirmek kaldı. Kocam gıda boyası koyma, güllü yapma dedi. Bu durumda ülkemin fındıklarından bulup onlarla yapmak lazım çünkü burada bizdeki gibi çifte kavrulmuş fıstık yok. Olanlar da bir garip tatsız tuzsuz cinsinden. E ben kaçtım... Önce iş sonra aş. :)

4/3:

Evvvet efendim, ilk ev yapımı lokumumuzu yapmış bulunuyoruz; hayırlı uğurlu olsun. Güllü değil, kocamın istekleri doğrultusunda fındıklı oldu kendileri. Nasıldı derseniz işyerindekiler ve bu hafta sonu pikniktekiler afiyetle yediler. Ortak kanı biraz yumuşak olduğuydu. Bunun çaresine de son aşamada biraz daha uzun kaynatarak ve kesmeden önce iyice soğumasını bekleyerek bakmayı düşünüyorum. İkinci lokum harekatında fotoğraflar da gelecek. Ne demişler, azmin elinden birşey kurtulmaz.

2 yorum:

  1. Ikisatirdokturmelik24 Şubat 2012 15:39

    Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucum, kusura bakma, naptığımı anlamadan silivermişim yorumunu. Lokumu yapar yapmaz sizlere de var elbette. Gel beraber yapalım hatta.

      Sil