Translate

2 Şubat 2012 Perşembe

Hindibalı piyaz

Hindibalı piyaz.
Canım dün akşam bir piyaz çekti ki bu kadar olur... Eve gitmeden önce markete uğrayıp hazır konserve kuru fasulyelerden aldık çünkü evdekileri ıslatıp ertesi güne kadar bekleyemeyecektim. Markette de kocaman kocaman olan kuru fasulyelerden vardı, mecburen ondan aldık. Yoksa ben küçük topalak olanları daha çok severim. (Hem küçüklerinde protein/karbonhidrat oranı protein lehine imiş.)


Sonra birden aklım birkaç gün önce televizyonda izlediğim programdaki piyaz tarifi geldi. Gittim bir de hindiba aldım. Sonra eve gelip yine kafama göre doğaçlayarak piyazımı yaptım. Piyaz yemeğin sonunda tamamen bitmişti, kızım (tutucu, herşeyi beğenmeyen kızım) bile çok beğenmişti. İşte ben de resmini çektim, size yazmaya karar verdim.


Buyrun hindibalı piyaz tarifine:


Bir küçük kuru fasulye konservesi, suyu süzülmüş
Bir adet hindiba, önce uzunlamasına ikiye kesilip sonra yarım daire şeklinde doğranmış
En lezzetli kuru soğanlarınızdan bir adet, azıcık tuzla ovulmuş
Bir kocaman közlenmiş ve temizlenmiş kırmızı biber, (biberleriniz küçükse -Türkiye'dekiler genellikle daha küçük ve ince etli oluyor- 2 adet de olur), fasulye boyutlarında doğranmış
Bir diş sarımsak, dövülmüş
Pul biber, arzuya göre yeterli miktarda
Yarım limonun suyu veya sirke
Zeytinyağı, isteğe göre


Hindibanın acımsı tadı ile kırmızı biberin tatlımsı tadı birbirini dengeliyor; fasulye kremamsı bir yumuşaklık yaratıyor ağızda; pul biber küçük lezzet patlamaları yaratıyor yer yer; soğan ve sarımsak genel olarak tad artırıcı etki yapıyorlar; limon ve yağ da hepsini birbirine bağlıyor. Sonuçta ortaya hakikaten lezzetli, neredeyse kendi içinde bir yemek olarak yenebilecek bir salata çıkıyor. Mesela öncesinde güzel bir çorba ile...


Afiyet olsun.









2 yorum:

  1. hımmmmm
    ellerine sağlık canım
    :)))))

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Bir Tek Aşk beni mimlemişler, ben de seni mimledim. Kolay gelsin :))

    YanıtlaSil