Translate

1 Şubat 2012 Çarşamba

Bamya turşusu


Malzemeler.
İzlediğim bloglardan birinden aldığım ilhamla dün, Migros'ta sık sık gördüğüm dana bamyalarından küçük bir kutu aldım. Dana bamyası benim yakıştırdığım bir isim elbette. Yanda gördüğünüz gibi boyutlarından dolayı bu ismi verdim kendilerine. Bizim alışık olduğumuz minik bamyalarla uzaktan akraba olsalar gerek. Bu halleriyle bunlar İngilizce adları olan "hanım parmakları"na (ladies' fingers) daha çok benziyorlar.

Yalnız küçücük kutu o kadar pahalıydı ki, daha önceden hiç denemediğim bu turşuyu daha fazla malzemeyle yapıp mahvetme riskini göze almadım; bir küçük kutu aldım. Yanına da benim litrelik kavanozu doldurmak için bir kuru soğan ve bir havuç ekledim. Bütün bunları kesip yanyana koyunca nedense içimden bunları önce blanşe etmek geldi. Yani bir küçük kapta su kaynattım ve sebzeleri ikişer dakika kaynar suda tutup sonra çıkardım. (Buzlu suya koymadım ama sonradan.)


Bu şekilde hazırladığım sebzeleri çeyrek limonla birlikte kavanoza yerleştirdim, içine bir adet acı kırmızı biber doğradım ve üstüne bir çorba kaşığı kadar da kuru kişniş tohumu ekledim. Neden diye sormayın. Ben böyle doğaçlamalar yapıyorum işte genellikle. (Ayy! Bu arada bir diş sarımsak atacaktım, şimdi yazarken hatırladım unuttuğumu... Bu akşam koysam ne olur ki, iyi olur bence...)



Kavanozda olmayı bekleyen bamya turşusu.
 Sonra içine bir tatlı kaşığı limon tuzu, iki çorba kaşığı sirke koyup yarım litre sudan %4.5 oranında tuzlu salamura hazırladım. (Nasılı için şu yazıyı TIKlayınız lütfen.)


İşte hepsi bu... Şimdi bir hafta içeride tutup sonra iki hafta da balkona atacağız. Üç hafta sonra nasıl olduğunu hep beraber görürüz.


Bu arada lahana turşumun olmasına bir hafta kaldı. Sofraya geldiği zaman sizin de haberiniz olacak.


Afiyet olsun.



3 Ağustos 2012, Güncelleme:

Şimdi farkettim ki bamya turşusunun akıbetini paylaşmamışım. Efendim, turşu oldu, bir akşam yemeğinde görücüye çıktı. Sonuç itibarıyla "evet bamyadan da turşu olurmuş" dendi ve bir daha yapılmamasına aile meclisi tarafından karar verildi. Pek matah bir tat değildi yani... Bilginize...

Amaaaaa lahana turşum muhteşem oldu. Tekrar tekrar yapılacak her kış. Evet öyle.

8 yorum:

  1. Önce lahana sonra bamya bakalım bundan sonre ne gelecek merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bir kimchi yapasım var ama yine çok tuzlu olur diye korkuyorum.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. E kışın yenmez mi yani?

      Sil
  3. ellerine sağlık. bamya çok severim.turşusunu duymamaıştım. sayende beni yine mutfakta fantastik denemeler bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla dediğim gibi, ilk kez yapıyorum. Ne olacak bilmem. Fantastik denemelere devam!

      Sil
  4. Herseyin tursusunu yapmaya basladin korkarim sira bize gelecek.....

    YanıtlaSil