Translate

31 Ocak 2012 Salı

Cenevre'de kar

Dün yavaş yavaş, kibar kibar yağmaya başlayan kar anlaşılan gece boyunca hızını arttırmış ki sabah uyanınca bütün dünyayı bembeyaz bir tabaka ile kaplamış.


Pencereden dışarı bakar bakmaz dilime bir çocuk şarkısı takıldı. Güne hazırlanırken de neredeyse durmadan onu söyledim. Sonra "bu da nereden çıktı?" diye düşünürken buldum kendimi. Ben çocukken böyle kara uyandığımız sabahlarda annem bizi uyandırmaya geldiğinde en tatlı sesiyle bu şarkıyı söylerdi. Biz de o gece kar yağdığını anlar heyecanla yataktan fırlardık. İşte bu sabah da ben kendi kendime bu şarkıyı söylemiştim. Ama öyle birden gelmedi şarkı sözleri. Önce ana tema, sonra satır sonlarında vurgu yapılan sözcükler geldi. En son da arabada işe giderken son satırı hatırladım. Bilirsiniz işte, "her tarafta kaaaar var" diye başlayan çocuk şarkısı. Eğer bunu dinlemek ve işe giderken Cenevre sokaklarını görmek isterseniz işte size bu sabahın bir videosu:


video

4 yorum:

  1. Adeta seninle ise yuruyormus gibi hissettim abla, yaw. cok uzuldum ciftligin binaya donusecegine ben yeni kesfetmistim orayi!!!
    Eniste niye birkac laf etmedi??? Ve bu arada Cenevre nin kiskanc bir kent oldugunu ogrendik, Istanbul kara burununce dayanamamis hemen karlanmis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enişte nümayiş düzenlemeyi düşünüyor bu konuda.

      Sil
  2. Handecim İstanbulda Cenevreye benzer halde...2 gündür aralıksız kar var. -3 ama -14 hissedilen. Camdan görünce bile içim üşüyor. tek iyi yönü İstanbul'un uğultusunu azalttı.İzmir çocuğu olarak sevemedim gitti karı, ekvatora mı taşınsam... Sevgiler Nuray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ekvator bize göre değildir bence... Mevsim olması güzel birşey. Ne olursa olsun birkaç gün sonra kar kalkacak, altından uyanmayı bekleyen filizler boy verecek. Sen de ayağını sıcak tut başını serin, düşünme derin derin. Öptüm.

      Sil