Translate

22 Kasım 2011 Salı

FedEx'le gümrüğe sıkışan elbise...

Çok çok çok öfkeliyim! Kime kızmam gerektiğini bilmediğim için de artıyor öfkem!


Bu hafta sonu kayınbiraderimin düğünü var İstanbul'da. Bunun için çok önceden, internet üzerinden bir elbise ısmarladım www.lightinthebox.com adresinden. Ölçülerinizi veriyorsunuz, üstünüze göre dikiyorlar. Yanında ayakkabıları ve çantasını da istedim. Herşey yolunda... On gün kadar önce elbise geldi, hakikaten güzel. Bir tek kollarında hafif bir sıkılık var, onu da annem biz açarız gönder dedi. Hala herşey yolunda. Elbise Çin'den FedEx ile geldi, yol parası, gümrük falan 40 frank civarında birşey ödedik, elbisenin kendisi de 200 dolar civarında. Tekrar FedEx ile Türkiye'ye gönderelim de biz gitmeden önce bu iş hallolsun dedik. Programımız pek sıkışık. Benim yıllık izinlerim bittiği için ancak Cuma gece geç saatte İstanbul'a varabiliyoruz. Düğün ve diğer alakalı etkinlikler sabah 10:30'dan itibaren başlıyor. Biz ancak 13:00'den itibaren katılabileceğiz dedik, sağolsunlar anlayış gösterdiler. Dönüş de Pazar günü... Yani giyinip düğüne gitmenin ve iki gece de uyumanın dışında pek birşey yapmaya vakit yok.


Bu nedenle elbiseyi alıp tekrar FedEx'in yolunu tuttuk. İlk önce bizden istedikleri fiyata şok olduk: 280 frank! Biz ne olduğumuzu anlayamadan gişenin önünden uzaklaşmıştık. Sonra da kendi kendimizi avuttuk, hadi neyse bari, gitsin de, işimiz görülsün de, alt tarafı para diye... Olay geçtiğimiz Perşembe günü gerçekleşiyor bu arada. Dedik ki, herhalde bir günde gidecek gibi bir tarife aldılar, ertesi gün annemin elinde olur elbise... Nerdeee! Salı günü telefonla İstanbul FedEx'i aradığımızda elbisenin değerinin 75 Eurodan fazla olduğundan dolayı gümrükte takılıp kaldığını öğrendik. Bu sabah da FedEx'in önerisiyle aradığımız gümrük müşavirliği bürosundan gelen e-postayı lutfen okuyun:


Sayın ....... hanım,
Masraflarınız ortalama olarak bildirilmiştir. 
Masraflarınızın tam olarak bildirilebilmesi için konşimento bedelinin yatırılıp dosyanızın işleme alınması gerekmektedir. Dolayısıyla ilk olarak masrafları onaylıyorsanız 150 liralık terminal hizmet  bedelini ve firma hizmet bedelimiz (75 EUR+KDV) yatırıp işlemleri başlatabilirsiniz. Geri kalan meblağ dosyanız açıldığında netleşecek ve sonrasında size bildirilecektir. Ekte ayrıca gümrük işlemlerinizi takip edebilmemiz için gerekli  vekaletname örneği bulunmaktadır. Vekaletname noter tasdikli tek bir nüsha olarak hazırlatabilirsiniz. Ayrıca şahsınıza ait ikametgah senedini ve noter tasdikli nüfus cüzdanınızı  da iletmeniz gerekecektir. Vekaletnamenin faksı ile işleme girebiliyoruz fakat daha sonra orijinalini adresimize kurye ile göndermeniz gerekmektedir.


Eşyanıza ilişkin tahmini masraflar şu şekildedir:

TERMİNAL HİZMET BEDELİ:150 TL
ARDİYE: 150  TL (TAHMİNİ GÜN BAZINDA ARTAN MALİYET)
VERGİ: 60 TL (TAHMİNİ KUR BAZINDA ARTAN MALİYET)
GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ HİZMET BEDELİ: 75 EUR+KDV

Eşyanızla ilgili olarak gümrük idaresinden alınacak zati eşya uygunluk dilekçesine,gümrük idaresi tarafından onay verilmesi durumunda  oluşabilecek  tahmini masraflarınız bu şekildedir. Zati eşya uygunluğu gümrük tarafından verilmezse eğer eşyanıza ilişkin ithalat beyannamesi açılması gereklidir. Şahsınız adına Türkiye’ye son bir ay içerisinde giriş yaptığınızı gösteren bir pasaport var ise tarafımıza iletmenizi rica ederiz.Eşyanızla ilgili gümrüksel ya da mevzuatsal bir sıkıntı olmaması durumunda işlemleriniz 2 iş günü sonunda sonuçlandırılacaktır.    



Peki almazsak ne olur deyince de geri göndermek için 330 dolar istiyorlar.


Şu anda içimden bütün bunlara OHAAAAAA!dan başka diyecek birşey bulamıyorum. Başka şeyler de demek istiyorum ama en kibarı bu, düşünün artık.


Peki ne yapmaya mı karar verdik? Hiç bir şey... Elbiseyle ne istiyorlarsa yapsınlar. Aynısından yeni bir tane Çin'den ısmarlamak bile daha ucuza gelir. Ancak ne yazık ki vakit yok işte...


Şimdi ben bana buradan bu konuyla ilgili bilgi vermeyen, ama dünyanın parasını almakta beis görmeyen FedEx'e mi kızayım, bir tane elbiseye ithalat muamelesi yapıp gümrüğe çeken, orada yer işgal ettiren, muamele ile vakit kaybettiren, bunun için memur istihdam eden ülkemin gümrük yasalarına mı, ne işe yaradığını bu bağlamda hiç anlamadığım Avrupa Gümrük Birliğine mi, sinekten yağ çıkarmaya çalışan gümrük müşavirliği bürosuna mı, yoksa bütün bunların olabileceğini tahmin etmeyip fazla "Avrupalılaşan" kendime mi! 


Lutfen akıl verin, kimi kime şikayet edeyim...







11 yorum:

  1. Sevgili Hande bu olayların gerçek olduğuna inanmak istemiyorum...Pratik bir çözüm bulabilmen için önce sakinleşmen gerekir diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Bu arada kısa da olsa müstakbel gelin ve damat ile tanışmıştık, onlara ömür boyu mutluluklar diliyoruz. Güzel bir düğün olması dileklerimizle şimdiden tebrik ediyoruz...

    YanıtlaSil
  3. ikisatirdokturmelik.blogspot.com22 Kasım 2011 18:08

    Oha oldum bu ne saka gibi bence birak elbise orada kalsin dunya ya mal oldu sana.elbiseyi hic dert etme. ayakkabi ve cantan nasil ne renk benim sana tavsiyem duz basit bir elbiseyi istersen elbirligi ile abiye ye donusturebiliriz.ne dersin boncuk yada dantel ekleriz gosterisli takilarlar cillop gibi olur hemen toplanalim istersen halledelim.sen nasil istersen ama once sakin ol arkadasim....

    YanıtlaSil
  4. Abla, benimde icimden buraya yazsada rahatlasa diye geciyordu bir bakayim yazmis mi derken konu basligini gordum, bu arada ilk defa bir yazina istedigim tepkiyi bulamadim, ilginc degil eglenceli hic degil vs. neyse ben yarin bakinacagim senin icin biraz elbise icin.

    YanıtlaSil
  5. Ay vallahi okurken pes dedim. Bedenlerimiz tutar mı acep-38 bedenim ben. Cuma direkt bize gelin, ben sana bir elbise vereyim (bu kadar kibarı yok gerçi); yenisine vakit yoksa! Çok da asil bir elbiseymiş resimdeki ama hakkaten Fedex'te kalsın daha iyi! Tek yapılacak şey "amaaaan benden kıymetli mi canım" deyip B planı geliştirmek herhalde. Sonrası tıkır tıkır geçsin inşallah....

    YanıtlaSil
  6. Yolculuk öncesi kötü bir anı yazmışsınız kişisel tarihinize. Oldukça trajikomik bir hikaye.. Gülmekten kırıldım...

    Tabii ki çuvaldızı kendimize..

    Öneri : Bu hikayeyi ders olsun diye internette şikayet bildirilen ortamlarda paylaşmakta fayda.
    Bari başklarının canı yanmasın.

    Sağlıcakla

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşlar, yorumlarınıza çok teşekkür ederim. Aradan 3 gün geçti ve ben elbette sakinleştim. Elden gelen birşey olmayınca kendi kendini yemenin alemi yok. Keskin sirke küpüne zarar... Gittim yeni bir elbise aldım, ülkemin bu konudaki yasalarını milletvekili olunca (!) değiştirmeye karar verdim. Kendimi pek sakin bir insan zannederken bu kadar çabuk öfkelenmeme de şimdi pek şaşırıyorum geriye dönüp bakınca. (Tabii, "everything looks better on retrospectroscope!")

    Esra, teklifin için çok teşekkürler. Henüz değilim ama seneye 38 beden olacağım. O zaman tekrar konuşalım.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba,
    Blogunuzu şu likör tarifiyle keşfettim. daha alttaki yazılara göz atarken FEDEX kelimesini görünce yazıya odaklandım. Maalesef ben de bir Fedexzede'yim. Adamlar tek kelime ile kargo firması değil maalesef soyguncu. Ben Amerikadan getirttiğim ürünlere ödediğim yaklaşık kargo dahil 360 dolardan oldum. Ürünlerimi teslim etmek için 2 misli ekstra ücret talep ettiler. Ben de ödemeyi reddettim ve ürünleri de teslim almadım.
    Geçmiş olsun. Sevgiler...
    Elif

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Elif, bloguma hoşgeldiniz. Umarım kalıcı olursunuz. :)
    FedEx beni yatıştırdı sonradan. Telefon ederek gönderi paramı iade etmeyi teklif ettiler. Ben de bu tekliflerini memnuniyetle kabul ettim. Elbise gitti ama olsun, zararın neresinden dönülse kardır. (Diğer FedEx yazısı için şunu okuyabilirsiniz: http://birtekask.blogspot.com/2011/12/nekahat-donemi-yazs.html)

    YanıtlaSil
  10. 75avro yasal sınır üzerindeki kargoların %99u hele fedex ile geliyorsa kesin takılır bunun önüne geçmek için ya sahtekarlık yapıp fatura bedelini satıcıdan aşağıya çekmesini isteyeceksiniz yada ürün+kargo+konşimento+ambar v.s.parasını ödeyerek çözebilirsiniz tabi eğer standart shiping kullanırsanız yani ptt yolu ile gelirse kargonuz sadece max 10-15 lira konşimento ücreti ve eğer ürün 75 avroyu geçer ise %18 kdv ödeyerek ürününüzü alabilirsiniz özel kargo şirketleri insanları soyuyor malesef en büyük örneği tüm dünyada zarar eden kargo şirketlerinin türkiyede karlarına kar katmaları en büyük ispatıdır...

    YanıtlaSil
  11. Murat, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Anlaşılan bundan sonra birşey göndereceğimiz zaman postayı tercih edeceğiz. Bloguma da hoşgeldiniz. Umarım kalıcı olursunuz.

    YanıtlaSil