Translate

10 Kasım 2011 Perşembe

10 Kasım

Lutfen kalabalığın içinde nasıl kendinden ışıldıyor gibi ayrıldığına bakar mısınız?...
Bundan 73 yıl önce ölmüş birini nasıl olup da bu kadar çok sevdiğimizi yabancılara anlatmamız mümkün olmuyor. 


Ülkü ile...
Tercüme edilemeyecek duygulardan biri bu. Elbette anlatabilirsiniz mesela onun ne kadar büyük bir askeri deha olduğunu, kazandığı muharebeleri, Kurtuluş Savaşını, kolaylıkla padişah olabilecekken cumhuriyeti kurduğunu, halkın hızla ilerlemesi için yaptığı devrimleri, daha ülkenin ilk yıllarından itibaren kurduğu diplomatik ilişkileri, kadınlara seçme ve seçilme hakkını gündeme getirip vermesini, ve daha ders kitaplarında bulunabilecek bir sürü şeyi...


Ankara'da Resim ve Heykel Müzesi açılışında...
Afet İnan ile...
En sevdiklerimden. Alfabeyi öğretirken...
Ama o asıl bize hayatı öğretti. Elinde tüfekle savaşmayı, tebeşirle öğrenmeyi öğretti. Kitap okumayı, şık giyinmeyi, tarımın önemini, kadın-erkek eşitliğini, sanatı, rakı içmeyi, diplomasiyi, insan onurunu korumayı, herşeyin geçici olduğunu öğretti. Müziği sevmeyi, Rumeli türkülerini, çok partili hayatı, dostların önemini, millet olmayı öğretti. Bir tek şeyi, iyi bir eş ve iyi bir baba olmayı öğretemedi. Eh, o da çemberin açık kalan ucu olsun...


Bursa'da bir pamuk fabrikasında...
Ben onu hiç görmeden kaybettiğim bir büyükbaba gibi seviyorum. Acaba nerededir...
Mustafa Kemal Atatürk

4 yorum:

  1. ikisatirdokturmelik.blogspot.com10 Kasım 2011 17:04

    resimlerde senin anlatiminda cok guzel olmus.herseyi borclu oldugumuz dunya lideri...buyuk adam....

    YanıtlaSil
  2. Tam da kizimin Ataturk odevi icin pek de rastlanmamis Ataturk resimleri bakinirken... Resim de yazi da super oldu. Eline saglik. Atamizin da ruhu sad olsun, minnetle aniyoruz. Fazil Say'li yaziyi da huzur icinde okudum, inan gozlerini kapayip muzige kendini birakmana da gipta ettim itiraf edeyim. Umarim ben de bu duyguyu yasarim bir gun...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık diyorum...

    Mine Özgür

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ebru, Esra, Mine, yorumlarınız için teşekkür ederim. Esra, ben de değişik fotoğraflar arıyordum, bunları Wikimedia Commons'dan buldum. Daha da var orada benim buraya koymadıklarım. Gerçekten güzel.

    Mine, sizden ilk kez yorum aldım. Umarım okumaya ve yazmaya devam edersiniz.

    YanıtlaSil