Translate

21 Ekim 2011 Cuma

Tango



Dün akşam haftalık olağan tango dersimize gittik yine. Geçen sene de 10 ders falan almıştık. Ancak bu grup hem daha düzenli, hem daha profesyonel, hem de hocaların eğitimle ilgili daha fazla deneyimleri var.

Bu arada yukarıdaki çift maalesef biz değiliz. Azıcık (!) daha çalışmamız lazım böyle dansedebilmemiz için. Bir de buradaki dans tipi Milonga. Bu da Arjantin Tango ile çok yakından akraba ancak dans adımları biraz daha hızlı. Önümüzdeki ay burada bir Milonga atölyesi varmış, dün hocalar herkesi davet etti. Bakalım, herhalde gideriz.

Tango, bizim gibi kadınlar için günlük dengelerin tamamen değiştiği bir garip etkinlik. Şöyle açıklayayım. Dans boyunca liderlik tamamen erkekte. Siz kadın olarak hiç bir karar almıyorsunuz, erkeğin aldığı karara rıza gösterip en fazla onu güzelleştirmek, süslemek için birşeyler yapabiliyorsunuz. Çoğu zaman arka arka yürüyorsunuz, gittiğiniz yeri görmüyorsunuz. Erkeğin görevi hem yapılacak hareketlere karar vermek, hem bu kararını beden dili ve küçük ipuçlarıyla kadına aktararak onun da harekete geçmesini sağlamak, hem de bunu yaparken kadının sağa sola çarpmasını engellemek. Bunun eşler arasında güvenin yeni bir platformda yeniden tesis edilmesini nasıl sağlayabileceğini (ya da nasıl kavgalara neden olabileceğini) görüyorsunuz değil mi?

Bu karar almama, kendini tamamen başkasının kararlarına bırakma durumu, ne yalan söyleyeyim, ilk başladığım sırada bana pek kolay gelmedi. Tabii ki ben hangi durumda hangi adımı atacağımı daha iyi biliyordum! Kocam hep geç kalıyordu! Ama tango yapacaksak kuralları bir an önce kabul etmem gerektiğini pek hızlı anladım. Şimdi her Perşembe bir saati tamamen kocamın kontrolünde geçiriyorum. Öyle ki, neyi yanlış yapıyorum diye bana sorduğu vakit ona söyleyecek hiç bir şeyim olmuyor. Ben ne bileyim! Sorumluluk sende. Ben yelkenlerimi açıyorum, rüzgarı nereden üflersen ona göre şekil alıyorum. Ohhhh gel keyfim gel...

Kendini tamamen bir başkasına bırakmanın terapötik etkisinin yanı sıra her ders sonunda sırılsıklam terlemiş oluyoruz. Okuduğuma göre bu tip bir tango ile saatte 200 ila 400 kalori yakıyormuşsunuz. Eh, bunun alt sınırını alsak, saatte 200 kalori bu eğlenceye hiç de fena değil. Şu sıralarda bir sürü ağız sulandırıcı cinsi ortalığa çıkmış olan üzümlerden bir kaseyi bedavaya yemiş oluyorum işte, daha ne olsun!..

3 yorum:

  1. hem eglen hem erit ....iyi is valla

    YanıtlaSil
  2. zerafet, asalet ve uyum izlemesi çok keyifliydi..kontrolün erkekte olduğu çok açık..
    eşinizle size de bol tangolu günler öyleyse :)

    YanıtlaSil
  3. Emine okudugunuz ve yorum yazdiginiz icin tesekkurler. Bu hafta tatilmis kurs, uzulduk valla. Haftaya tekrar... Yalniz kocam buraya koydugum videoyu gormus ve biraz bozulmus. "Biz asla boyle dansedemeyiz, yolun basindayken biraksak mi ne!" dedi... Ben de "yok canim, yola devam, herkesin tangosu kendine" dedim.

    YanıtlaSil