Translate

19 Ekim 2011 Çarşamba

Ördekli kuru fasulye

Eveeet, dün söz verdiğim gibi dün akşam yemeğinde yaptığım cassoulet'nin Türk yorumu olan ördekli kuru fasulye ile ilgili bilgiler. Öncelikle sonucun çok lezzetli olduğunu ve evdeki herkesin parmaklarını yediğini söylemeliyim. Türkiye'den izleyenler için ise asıl tadın ördek confit'den geldiğini üzülerek eklemeliyim.

Bu "confit" aşaması evde yapılması çok zor bir basamak. Anladığım kadarıyla önce 1-2 gün tuzlu suda salamura edilen ördek bacakları sonra bol miktarda kendi yağı içinde, fırında, yaklaşık 140 derecede, 2-2,5 saat civarında pişiriliyor ve daha sonra da kavanozlarda yine kendi yağı içinde saklanıyor. Bu şekilde hazırlanan etler kilerde 6 aya kadar dayanıyor. Zaten asıl olarak bir saklama yöntemi olarak ortaya çıkmış bu işlem.

Allahtan burada bulması çok zor değil ve de ucuz. Mesela resimde gördüğünüz 4 adet ördek bacağı 7.70 Euro.

Malzemeler: ördek bacağı confit, akşamdan ıslatılmış kuru fasulye, soğan,
salça (resimde olmayan bir de acı biber salçası)


Öncelikle kuru soğanı ördeğin kendi yağıyla kavurun.

Tatlı ve acı salçayı ekleyip biraz daha kavurmaya devam edin.

Suyunu, tuzunu, biberini ekleyin. Orta ateşte bir saat kadar pişirin. Ara sıra suyunu kontrol etmeyi unutmayın.


Sonra da hep beraber oturup afiyetle yiyin.
Dün yaptığım kuru fasulye bugün bana öğle yemeği de oldu. Payıma düşen butun bir kısmını saklayıp bugünün öğle yemeğine ayırmıştım. Bir gün bekleyince daha da mı lezzetlenmiş ne!

Dün bir saat kadar fasulyenin pişmesini beklerken arada bir de brokkoli-patates çorbası attırıveriyim dedim. İşte dünyanın en kolay ve lezzetli çorbası:

Yarım kilo kadar brokkoli, bir orta boy soğan, 2-3 adet patates, azıcık dünden
kalma soyulmuş kabak.
Bütün bunları güzelce yıkayın, gelişigüzel doğrayın. (Bu arada "gelişigüzel" sözcüğünün "güzel geldiği şekilde" anlamına geldiğine dikkatinizi çekerim.) Ben patateslerin kabuklarını da soymuyorum. Brokkolinin kökünü de doğruyorum (etrafta kimse görüp de kapmazsa). Bunların hepsini çorbayı pişireceğiniz kaba aktarın.
Tencerede, size güzel gelen şekilde doğranmış sebzeler.
Üstüne su ekleyin. İsterseniz önceden yaptığınız sebze, tavuk, ördek, vb suyunuz varsa bu aşamada koyabilirsiniz. Piştikten sonra tuzunu, biberini ve isterseniz biraz tereyağını ekleyin ve el karıştırıcısıyla güzelce karıştırın. Bu arada gerekirse biraz su ekleyerek kıvamını ayarlayın.
Birbirine karışan lezzetler.
Bu yüksek hızda karıştırma işlerim sırasında ortaya çıkan baloncukların patlaması ve yok olması için çok kısık ateşte çorbayı birkaç dakika daha demlendirin. Emin olun içerken "bir çorba bu kadar lezzetli mi olur!" diyeceksiniz.
Afiyet olsun!
İşte size bir çorba bir fasulye yemeği. Çok matah ve alengirli şeyler değiller ama inanın bu soğuk sonbahar günlerinde, ailecek akşam yemeği için sofranın etrafına toplanıp televizyonun, radyonun, velhasıl kendi güzel seslerinizi duymanızı engelleyecek diğer elektronik ses üreticilerinin sesini kısıp birbirinize "günün nasıl geçti, calıştın mı, eğlendin mi, öğrendin mi?" diye sorup huzur içinde sohbetinizi ederken bu tabloya tam kıvamında eşlik edebilecek iki yemek. İsterseniz sofraya bir kuru soğan kırıp daha önceden yaptığınız kırmızı biber turşusunu da çıkartabilirsiniz.

9 yorum:

  1. afiyet olsun, çorba benim de favorim. Ayrıca etraf dediğin o kısma ben de dahilim sanırım, çünkü ben de kök gördüm mü dayanamayanlardanım...

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun ac karnina okumak iyi gelmedi...agzim sulandi

    YanıtlaSil
  3. Cumartesi yemege misafir var, ne corba yapsam diye dusunuyordum. Bu tarif super oldu. Tesekkurleeeeeer

    YanıtlaSil
  4. ördek bacaklı kuru fasulye...çok iştah açıcı göründü gözüme. eline sağlık. yazdım bir kenara. Selgin GB

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Selgin ve kakarakikiri, yorumlarınız için çok teşekkürler. Çorbayı içtikten sonra da aynı şekilde düşünürsünüz inşallah! Bekliyorum Cumartesiden sonrasını.

    YanıtlaSil
  6. Hande hanım olmuyor böyle ama! Ben bu durumu protesto ediyorum!.. Olur olmaz saatlerde atıyorsunuz böyle güzel yemek görüntülerini, olan bizim diyete oluyor..

    YanıtlaSil
  7. Yusuf Nazım, belki inanmayacaksınız ama biz ailecek "sağlıklı yeme" diyetindeyiz ve buraya yazdıklarım bu diyetin birer parçası. Detayını daha uzun yazayım bari artık...

    YanıtlaSil
  8. Corba nefis oldu. Ben 2 dis de sarmisak ekledim tarife. Aksam bayilacaklarina eminim. Bu arada annemle menuyu konusurken linki gondermis, iste corba bu demistim. Beni cok tatli bir kizla tamistirdin dedi. Geriye donup yalamis yutmus dun blogu. Bir takipci daha kazandin sozun ozu.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili kakarakikiri, cok tesekkurler yazdigin icin. Corbayi begendigine sevindim. Ben de bir sonraki sefer sarimsak ekleyeyim. Annenin iltifatlarina da cok tesekkur ederim. Inan cok sevindim okuyup da begendigine. Ondan da yorumlar bekliyorum. Ikinize de sevgiler...

    YanıtlaSil